• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۲۳ - ۱۰:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهی به مدعیان کسب عنوان آقای‌گلی لیگ برتر در فصل جدید

به‌دنبال کفش طلای 2021

رقابت بر سر فتح کفش طلا یا همان عنوان آقای‌گلی همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این رقابت‌ها بوده و امسال هم با شروع فصل جدید، پیش‌بینی‌ها برای اینکه کدام مهاجم درنهایت فاتح این عنوان می‌شود.

به‌دنبال کفش طلای 2021

به گزارش «فرهیختگان»، رقابت بر سر فتح کفش طلا یا همان عنوان آقای‌گلی همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این رقابت‌ها بوده و امسال هم با شروع فصل جدید، پیش‌بینی‌ها برای اینکه کدام مهاجم درنهایت فاتح این عنوان می‌شود آغاز شده است. فصل گذشته کفش طلا به جیمی واردی رسید تا لسترسیتی برای نخستین‌بار در تاریخ خود یک آقای‌گل در ترکیبش داشته باشد. در دوره جدید این مسابقات نیز به‌نظر می‌رسد رقابت بین همان مدعیان فصل پیش خواهد بود و احتمالا تیمو ورنر، خرید جدید چلسی نیز به جمع آنها اضافه می‌شود. در ادامه به بررسی 10 مدعی اصلی کسب این عنوان می‌پردازیم.

محمد صلاح

ستاره مصری لیورپول فصل پیش اگرچه به‌همراه تیمش سرانجام توانست قهرمانی لیگ را کسب کند اما در کورس رقابت برای آقای‌گلی چندان موفق نبود و در رتبه پنجم قرار گرفت. او که در سال‌های 2018 و 2019 به این افتخار دست یافته بود سال گذشته 19 گل زد اما نتوانست درخشش سال‌های قبل را تکرار کند. مسلما برای او قهرمانی لیورپولی‌ها پس از 30 سال باارزش‌تر از کسب عنوان آقای‌گلی بود اما مهاجمی که در نخستین فصل حضورش در لیگ جزیره توانست با 32 گل زده رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در اولین سال حضور در این رقابت‌ها را بشکند، در طول این مدت هرسال کمتر از فصل قبل گل زده اما هنوز هم مدعی جدی کسب این عنوان است.

هری کین

بدون تردید ستاره تاتنهام یکی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر فوتبال انگلیس است که او هم مثل صلاح به‌دنبال هت‌تریک در کسب عنوان آقای‌گلی است. این مهاجم ملی‌پوش فصل قبل را بسیار خوب شروع کرد و تا پیش از چند مصدومیتی که در ماه ژانویه گریبانگیرش شد، عملکردی عالی در ترکیب تاتنهام داشت. آسیب‌دیدگی‌های پیاپی باعث شد تا شروع دوباره مسابقات در ماه ژوئن از میادین دور باشد. با این حال در بازگشت دوباره به ترکیب تیم مورینیو نمایش خوبی داشت و در 9 بازی باقی‌مانده تیمش 7 گل زد. در این برهه از لیگ تنها رحیم استرلینگ (منچسترسیتی) و مایکل آنتونیو (وستهام) از او بیشتر گل زدند. او حالا به‌طور کامل مصدومیت را پشت‌سر گذاشته و آماده است برای سومین کفش طلای خود وارد رقابت با مدعیان شود.

پیر امریک اوبامیانگ

سومین بازیکن این فهرست کاپیتان آرسنال است که مدتی بحث جدایی‌اش از این باشگاه نیز مطرح شده بود اما درنهایت تصمیم گرفت در جمع توپچی‌ها باقی بماند. اوبامیانگ فصل گذشته رقابت نزدیکی با واردی داشت و درنهایت تنها با یک گل اختلاف نسبت به مهاجم ملی‌پوش لسترسیتی در رتبه دوم جدول قرار گرفت. آقای‌گل مشترک سال 2019 حالا نقشی مهم و تعیین‌کننده در تیم میکل آرتتا دارد و این مربی اسپانیایی در تلاش است با کمک گل‌های این مهاجم گابنی بتواند تیمش را این فصل در رتبه‌ای بهتر از هشتمی سال قبل قرار دهد.

سرخیو آگرو

شانس چهارم آقای‌گلی این فصل یکی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر لیگ برتر جزیره است. آگرو به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه، فصل پیش هم در فرم خوبی قرار داشت اما بخش پایانی مسابقات را به‌دلیل مصدومیت از دست داد تا فرصت رقابت با مدعیان را نداشته باشد. او در 32 سالگی همچنان مهاجمی خطرناک است اما آسیب‌دیدگی‌های زیادش باعث شده کمتر فرصت بازی پیدا کند. با این حال متوسط گلزنی او نسبت به تمامی مدعیان آقای‌گلی فصل پیش بهتر بود و هر 91 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده بود، درحالی که این آمار برای واردی صدرنشین هر 132 دقیقه یک گل بود. او حالا از فرصت تعطیلات لیگ به‌دلیل کرونا به‌خوبی استفاده کرده و با شرایط بهتری خود را برای فصل جدید لیگ آماده کرده است. آگرو در طول 9 فصلی که در سیتی حضور دارد تنها سه‌سال کمتر از 20 گل در لیگ به ثمر رسانده است و در فصل جدید هم امید اول گواردیولا برای گلزنی خواهد بود.

تیمو ورنر

تازه‌وارد آلمانی این لیست که پس از درخشش در بوندس‌لیگا به‌دنبال تکرار آن در لیگ انگلیس است. ورنر پیش از حضور در چلسی یکی از گزینه‌های لیورپول برای تقویت خط حمله‌اش بود اما درنهایت فرانک لمپارد او را راضی کرد به لندن برود. مسلما او در جمع آبی‌ها فرصت بیشتری برای بازی خواهد داشت و به این ترتیب می‌تواند در گلزنی هم موفق‌تر باشد. مهاجم ملی‌پوش ژرمن‌ها در فصل گذشته بوندس‌لیگا در 34 بازی 28 گل برای لایپزیگ زد و عملکردی درخشان در ترکیب این تیم شگفتی‌ساز سال قبل داشت. او با سرعت بالا و ضربات دقیق خود به سمت چارچوب می‌تواند کابوس مدافعان لیگ برتری در فصل جدید باشد.

رحیم استرلینگ

ستاره 25ساله سیتی در فصل جدید علاوه‌‌بر تلاش برای بازپس‌گیری عنوان قهرمانی لیگ از لیورپول نیم‌نگاهی هم به‌عنوان آقای‌گلی دارد. او تحت هدایت گواردیولا به بازیکن بهتری تبدیل شد و روند گلزنی‌هایش پیشرفت بسیار خوبی داشت. استرلینگ فصل قبل با 20 گل در رتبه چهارم جدول آقای‌گلی قرار گرفت و بهترین عملکرد دوران ورزشی‌اش را تاکنون داشته است.

سادیو مانه

مهاجم سنگالی لیورپول حالا به یکی از بهترین بازیکنان دنیا تبدیل شده و به همین دلیل انتظارات هواداران لیورپول در فصل جدید از او بسیار بالاست. او فصل پیش درمجموع تمام رقابت‌ها 21 گل برای تیمش به ثمر رساند و نقش مهمی در قهرمانی قرمزها در لیگ داشت. با این حال برخی معتقدند او برای رسیدن به‌عنوان آقای‌گلی باید بیش از گذشته خودخواه باشد و کمتر به هم‌تیمی‌هایش پاس‌گل بدهد.

جیمی واردی

آقای گل فصل پیش که در سال 2015 به‌همراه لسترسیتی با فتح لیگ برتر همه را شگفت‌زده کرد در 33سالگی شانس زیادی برای تکرار موفقیت سال قبل را ندارد و به‌نظر نمی‌رسد بتواند با مدعیان امسال رقابت کند. با این حال او یکی از سه مهاجم تاریخ باشگاه است که از مرز 100 گل زده عبور کرده که آخرین آنها آرتور لاچهد بوده که در سال 1934 موفق به کسب این افتخار شده است. درمجموع اما نمی‌توان او را از جمع مدعیان کنار گذاشت و همچنان یکی از مهاجمان آماده لیگ برتر است.

گابریل ژسوس

سومین بازیکن سیتی در این لیست که با توجه به وضعیت مصدومیت‌های آگرو شانس بیشتری برای حضور در میدان در فصل جدید خواهد داشت. این برزیلی 23ساله فصل قبل عملکرد بسیار بهتری نسبت به سال‌های قبل داشت و با ادامه این روند می‌تواند امیدوار باشد به‌زودی جای آگرو در ترکیب اصلی را بگیرد. تکنیک بالا و ضربات دقیق او باعث شده گواردیولا حساب ویژه‌ای روی این ستاره ملی‌پوش باز کند و شاید در این فصل بتواند نخستین کفش طلای خود را در لیگ جزیره تصاحب کند.

دنی اینگز

ناشناخته‌ترین بازیکن این فهرست در فصل پیش یکی از مدعیان کسب این عنوان بود و ساوتهمپتون با درخشش او بود که توانست شروع ضعیف خود در لیگ را پشت‌سر بگذارد و درنهایت در میانه‌های جدول قرار گیرد. اینگز فصل قبل 22 گل برای تیمش زد و در رده دوم مشترک با اوبامیانگ قرار گرفت. اگر هم‌تیمی‌های او در فصل جدید هم بتوانند همان روند سابق را طی کنند و فرصت‌های مناسبی را دراختیارش قرار دهند شاید در فصل جدید نیز رقیبی جدی برای نفراتی چون صلاح و کین در کورس آقای‌گلی باشد. این مهاجم 28ساله شم گلزنی بالایی دارد اما در سال‌های قبل به‌دلیل مصدومیت‌های زیاد نتوانست توانایی‌هایش را به‌طور کامل نشان دهد.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار