• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۹ - ۲۲:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان، جزئیات سفر دکتر طهرانچی به این استان را تشریح کرد

احداث مجتمع آموزشی سمای بندرعباس و پژوهشکده منطقه‌ای تالاب‌ها در طول 18 ماه

کامرانی تصریح کرد: «ساخت مجتمع مدارس سما با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کلنگ‌زنی شد و قرار شد 4 مدرسه سما دارای 6 کلاس در مدت‌زمان 18 ماه ساخته شود.

احداث مجتمع آموزشی سمای بندرعباس و پژوهشکده منطقه‌ای تالاب‌ها در طول 18 ماه

به گزارش «فرهیختگان»، احسان کامرانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره بازدید دکتر طهرانچی اظهار کرد: «دکتر طهرانچی روز گذشته نخست از مدرسه سمای بندرعباس بازدید و درباره کرونا توصیه‌هایی درخصوص وضعیت تحصیلی سال جدید و شروع کلاس‌ها ارائه کرد. سمای بندرعباس در دو سال متوالی از لحاظ کیفیت آموزشی رتبه دوم را کسب کرده بود. کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی مدارس سما یکی از برنامه‌های رئیس دانشگاه آزاد در جریان سفر به این استان بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ساخت مجتمع مدارس سما با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کلنگ‌زنی شد و قرار شد 4 مدرسه سما دارای 6 کلاس در مدت‌زمان 18 ماه ساخته شود. این مدارس در دو مقطع دخترانه و پسرانه دانش‌آموز جذب خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که در سال اول راه‌اندازی این مجتمع، 200 دانش‌آموز بتوانند تحصیلات خود را در این مجتمع مدارس سما شروع کنند.»

رئیس واحد بندرعباس ادامه داد: «بازدید از مجتمع کشتی‌سازی خلیج‌فارس و فراساحل استان هرمزگان به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی کشور برنامه دیگر رئیس دانشگاه آزاد در استان هرمزگان بود. در این بازدید نیز درخصوص راه‌اندازی سرای نوآوری و کمک دانشگاه آزاد به توسعه کشتی‌سازی صحبت‌های مختلفی انجام شد.»

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پژوهشکده منطقه‌ای تالاب‌ها، افزود: «کلنگ احداث پژوهشکده منطقه‌ای تالاب‌ها با حضور مسئولان استانی زده شد. دانشگاه در مساحت 600 مترمربع بخش پژوهشی این مجموعه را بنا خواهد کرد که ساخت آن طی 18 ماه تمام شده و به بهره‌برداری می‌رسد. این پژوهشکده 300 مترمربع فضای آموزشی را به‌خود اختصاص می‌دهد و قرار شد بخشی از آن برای فعالیت‌های آبزی طراحی شود که به پرورش ماهیان زینتی اقدام کنیم.»

کامرانی ادامه داد: «باتوجه به ظرفیتی که منطقه تالاب بین‌المللی بندرخمیر دارد، تاکید شد که محور فعالیت این پژوهشکده دریامحور با تاکید بر گردشگری دریایی و سواحل و جذابیت آن باشد. همچنین تاکید شد که باید فعالیت‌های این پژوهشکده تالاب توسعه پیدا کند و فعالیت‌هایش به شکل بین‌المللی و منطقه‌ای گسترش یابد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه گفت: «مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر در جریان این سفر به بهره‌برداری رسید. هدف این مرکز تربیت نیروی متخصص مورد نیاز شهرستان بندر خمیر با توجه به ظرفیت‌های بزرگ شهرستان خمیر در زمینه گردشگری و مواد معدنی است و تلاش می‌کنیم نیاز ادارات و سازمان‌ها در بحث صنعت و تجارت در بخش تربیت نیروی متخصص از سوی این دانشگاه تامین شود.»

وی اضافه کرد: «‌12 هیات‌علمی برای این مرکز در سال آینده جذب خواهد شد و این مرکز دانشگاهی امکان جذب هزار دانشجو را خواهد داشت. دانشگاه آزاد اسلامی خیلی خوب توانسته نیاز منطقه را برآورده کند و همچنین نزدیک به دو هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در بندر خمیر وجود دارد و با توجه به‌وجود رشته در این دانشگاه و ظرفیت معدنی رشته‌هایی دایر شده که نیاز منطقه را تامین کند.»

کامرانی ادامه داد: «‌70 درصد منابع معدنی استان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر است. خوشبختانه دانشگاه آزاد در شهرستان بندرخمیر نقش خوبی ایفا کرده و همواره مورد حمایت استاندار و امام جمعه و مجموعه خیرین شهرستان بوده است.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار