• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۸ - ۰۹:۳۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از وضعیت پرونده‌ مربی کروات؛ باشگاه وقت خواست، وکیل برانکو قبول نکرد

بعد از استقلال نوبت پرسپولیس است!

کارشناس حقوقی: یک سنت هم بماند پنجره‌ها بسته می‌شود

در این شرایط بحرانی قرمزها مشکل بزرگ‌تری را پیش‌رو دارند که مربوط می‌شود به 70 درصد باقیمانده طلب برانکو و فرصت سرخ‌ها برای تهیه این مبلغ و واریز آن به حساب این مربی کروات که کمتر از یک هفته زمان دارند.

بعد از استقلال نوبت پرسپولیس است!

به گزارش «فرهیختگان»، بحران خواسته یا ناخواسته به باشگاه پرسپولیس وارد شده و اتفاق‌های مختلف و اعتراض به نحوه مدیریت باشگاه باعث شده تا سرخ‌ها وضعیت چندان مناسبی نداشته باشند و باوجود اینکه آنها 5 خرید نقل‌وانتقالاتی هم داشته‌اند، اما هواداران سرخ از وضعیت تیم محبوب‌شان رضایت ندارند و بر این باورند که مدیران نتوانسته‌اند بازیکنان اصلی و تاثیرگذار را مجاب به ماندن کنند و این موضوع در آینده به تیم لطمه می‌زند. البته در این بین فشارهای همه‌جانبه‌ای که ازسوی بازیکنان قدیمی تیم و کادرفنی به باشگاه وارد می‌شود، در ایجاد این شرایط بحرانی بی‌تاثیر نبوده و درواقع در روزهای حساس باشگاه هرکسی ساز خودش را می‌نوازد و به‌دنبال منافع شخصی‌اش است و این موضوع کار مدیران پرسپولیس را برای عادی‌سازی شرایط سخت‌تر کرده است.

در این شرایط بحرانی قرمزها مشکل بزرگ‌تری را پیش‌رو دارند که مربوط می‌شود به 70 درصد باقیمانده طلب برانکو و فرصت سرخ‌ها برای تهیه این مبلغ و واریز آن به حساب این مربی کروات که کمتر از یک هفته زمان دارند.

 پرسپولیس واسطه فرستاد

مسئولان پرسپولیس به این نتیجه رسیده‌اند که در این اوضاع و احوال مالی و درست زمانی که باشگاه در کوران نقل‌وانتقالات قرار دارد و در فاصله چند روز، باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده شود، نمی‌توانند مطالبات برانکو را تهیه کرده و به حساب او واریز کنند. از سوی دیگر اگر تا 22 شهریور که به گفته پرسپولیسی‌ها سررسید مهلت پرداخت پول برانکو است، اقدامی صورت نگیرد، طبق اعلام قبلی فیفا پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه به‌صورت خودکار بسته می‌شود و این می‌تواند برای پرسپولیس در آینده مشکلات بزرگ‌تری را ایجاد کند.

یکی از نزدیکان برانکو در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیسی‌ها در چند روز گذشته ازطریق یک فرد خارج از باشگاه به برانکو پیغام فرستاده‌اند که باتوجه به شرایط موجود و برای اینکه خطری پرسپولیس را تهدید نکند، به آنها فرصت کوتاهی بدهد تا بتوانند تتمه پول این مربی را تهیه کرده و به حساب او واریز کنند.»

برانکو که این روزها در عمان حضور دارد، همه این موارد را به وکیلش واگذار کرده و درخواست مهلت سرخ‌ها را نیز در صورت صلاحدید وکیل خود بلامانع دانسته، اما موضوع این است که دارو بوسیچ خیلی سفت و سخت خواهان اجرای حکم فیفا در زمان مقرر است و فعلا راضی به فرصت دادن به سرخ‌ها نشده است.

البته باشگاه پرسپولیس نسبت‌به این درخواست واکنشی نشان نداده و بر این باور است که فعلا درخواستی برای تعویق در پرداخت پول برانکو نداشته و در تلاش هستند تا این پول را در زمان مقرر تهیه کنند.

 380 هزار یورو هم واریز نشد!

بعد از بسته شدن پرونده زلاتکو و ایگور در فیفا که با پرداخت مطالبات‌شان ازطریق درآمدهای باشگاه پرسپولیس در فیفا انجام شد، تنها پرونده‌ای که به حکم نهایی منجر شده و مفتوح است به برانکو مربوط می‌شود که رقم آن به‌صورت دقیق 784 هزار یورو است.

با اینکه مدیران سرخ پیش‌تر از این ادعا می‌کردند که حتی زودتر از موعد مقرر پول این مربی را به حسابش واریز می‌کنند و حتی اعلام کردند اگر 2 دستیار برانکو هم حاضر به دریافت طلب خود از فیفا نشوند، مبالغ آنها را نیز باشگاه پرسپولیس نقدا پرداخت می‌کنند، اما در کمتر از یک هفته مانده به پایان مهلت سرخ‌ها نه‌تنها پول برانکو تهیه نشده است، بلکه هیچ‌کس در باشگاه حاضر نیست درخصوص این پرونده شفاف‌سازی کرده و اعلام کند که چه برنامه‌ای برای بستن این پرونده در ذهن می‌پرورانند.

چندی قبل از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که مبلغ ریالی 380 هزار یورو را تهیه کرده و به محض موافقت بانک مرکزی برای پرداخت ارز نیمایی، این پول به حساب برانکو واریز می‌شود تا برای مابقی مبلغ تلاش‌ها آغاز شود. اما ظاهرا سرخ‌ها برای تمدید قرارداد رسن مجبور شده‌اند برخی از این پول را برداشت کنند و حالا برای واریز همین مبلغ هم دچار مشکل شده‌اند.

 قول اسپانسر برای کمک به پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها برای پرداخت طلب برانکو روی قول‌هایی که اسپانسر پیراهن و یک اسپانسر جانبی داده بود حساب باز کردند، اما هنوز پولی که قرار بود به باشگاه برسد، واریز نشده تا مدیران سرخ برای حل‌وفصل مشکلات جاری به بن‌بست برسند. البته هیات‌مدیره پرسپولیس خیلی سفت و سخت موضوع واریز پول ازسوی بانک گردشگری را دنبال می‌کنند تا بخش دیگری از پول برانکو را از این طریق تامین کنند و همچنین مذاکرات با اسپانسر جانبی باشگاه هم همچنان ادامه دارد و ممکن است ظرف همین روزها منجربه عقد قرارداد شود تا سرخ‌ها از این مخمصه خلاص شوند.

گفتنی است، مبالغی که ازسوی کارگزار به حساب سرخ‌ها واریز شده، در بازار نقل‌وانتقالات و پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان و کادرفنی هزینه شده و همچنین بخشی از آن هم برای هزینه حضور سرخ‌ها در قطر و هزینه‌های هتل و هواپیما کنار گذاشته شده است.

 یک سنت بماند هم پنجره‌ها بسته می‌شود

سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در صحبت‌هایی که پیرامون پرداخت بدهی برانکو انجام داده، به این نکته اشاره کرده که فیفا به سرخ‌ها اعلام کرده هر مقدار از پول برانکو که تهیه شد، به حساب این مربی واریز شود تا حتی اگر تا تاریخ مقرر نتوانستند تمام بدهی سرمربی اسبق خود را واریز کنند، جرایم کمتری در انتظار پرسپولیسی‌ها باشد.

در این خصوص با باختر، کارشناس حقوقی فوتبال همکلام شدیم تا از صحت و سقم این موضوع مطلع شویم.

این کارشناس حقوقی به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «فیفا در حکم آخر خود به پرسپولیس اعلام کرده اگر در تاریخ مقرر پول را به حساب برانکو واریز نکند با سه پنجره محرومیت نقل‌وانتقالاتی مواجه می‌شود و اگر در این تاریخ سرخ‌ها حتی یک سنت کمتر از پولی که باید واریز می‌کردند، به حساب برانکو بریزند، محرومیت به‌صورت اتوماتیک‌وار اعمال می‌شود. البته یک استثنا در این بین وجود دارد که شخص برانکو یا وکیلش به فیفا نامه بزنند که پول را کامل دریافت نکرده‌اند، اما به باشگاه پرسپولیس مهلتی داده‌اند تا مابقی مبلغ را واریز کنند، در این صورت محرومیت نقل‌وانتقالاتی شامل حال این تیم نمی‌شود.»

باختر خاطرنشان کرد: «پرداخت بخشی از مطالبات برانکو تنها در جرایم بعدی می‌تواند کمک‌حال پرسپولیس باشد و تخفیفاتی راشامل باشگاه کند. به این ترتیب که سرخ‌ها دیگر نگران سقوط به دسته پایین‌تر نمی‌شوند و ممکن است در مرحله بعدی تنها کسر امتیاز شامل حال این تیم شود.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار