• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۷ - ۰۹:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از روز پرخبر پرسپولیس؛ شجاعی آلترناتیو امیری، تلاش برای هایجک گزینه استقلال

علیپور رفت، بشار بدون پیش‌پرداخت ماند

به‌نظر می‌آید کار سرخ‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تا یکی‌دو روز آینده به پایان می‌رسد و مشخص می‌شود چه نفراتی قرار است تیم را ترک کنند و سرخ‌ها با چه چهره‌ای پای به رقابت‌های آینده می‌گذارند.

علیپور رفت، بشار بدون پیش‌پرداخت ماند

به گزارش «فرهیختگان»، بازار نقل‌وانتقالاتی برای پرسپولیسی‌ها شرایط متفاوتی را دربر داشته و آنها هرچقدر در جذب بازیکنان لیست یحیی موفق عمل کردند، در حفظ بازیکنان فصل قبل خود شرایط خوبی ندارند و بعد از جدایی رسمی مهدی ترابی که ظاهرا فصل آتی را در العربی قطر توپ می‌زند، احتمال جدایی چند بازیکن دیگر هم وجود دارد و همین موضوع یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس را حسابی نگران کرده است، اما مدیران پرسپولیس که خیلی تلاش می‌کنند خودشان را در دل هواداران تیم‌شان جا کنند، تمام همت خود را به‌کار گرفته‌اند تا اجازه ندهند بعد از جدایی ترابی و علیپور، بازیکن دیگری از تیم جدا شود و با حفظ اسکلت اصلی تیم، خواسته مهم هواداران‌شان را برآورده کنند و بتوانند در فصل‌جاری و لیگ قهرمانان آسیا تیمی مدعی را روانه بازی‌ها کنند.

حالا به‌نظر می‌آید کار سرخ‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تا یکی‌دو روز آینده به پایان می‌رسد و مشخص می‌شود چه نفراتی قرار است تیم را ترک کنند و سرخ‌ها با چه چهره‌ای پای به رقابت‌های آینده می‌گذارند.

 رسن بدون پیش‌پرداخت بست

یکی از دل‌نگرانی‌های بزرگ پرسپولیسی‌ها در روزهای گذشته تمدید قرارداد با بشار رسن، هافبک ملی‌پوش عراقی چند فصل اخیر تیم‌شان بود که این نگرانی‌ها بالاخره دیروز به پایان رسید و این هافبک موردعلاقه هواداران دیروز پای برگه قراردادش با سرخ‌ها را امضا کرد تا یک فصل دیگر را با این تیم سپری کند. در این بین بشار رسن برای اینکه راضی به ماندن شود و یک فصل دیگر را هم با سرخ‌ها بماند، شرایطی را درنظر گرفته بود که ظاهرا پرسپولیسی‌ها دیروز موفق شدند این شرایط را مهیا کرده و امضای نهایی را از این ملی‌پوش عراقی بگیرند، به این شرط که اگر درطول فصل پیشنهاد خارجی داشت، با پرداخت مبلغی بتواند جدا شود.

یکی از شروط بشار برای قرارداد جدید تسویه‌حساب بابت فصول گذشته بود که ظاهرا بخش قابل‌توجهی از بدهی به این بازیکن دیروز به‌صورت نقدی به بشار پرداخت شده تا او برای ماندن چراغ سبز نشان بدهد. البته قرار بود سرخ‌ها مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت به این بازیکن بابت فصل جدید بپردازند که این موضوع با مذاکره مدیران پرسپولیس و مدیربرنامه‌های رسن حل شد و باتوجه به شرایط سرخ‌ها و سررسید زمان پرداخت بدهی به برانکو، قرار شد این مبلغ در زمان دیگری به رسن پرداخت شود.

 شجاعی پرسپولیسی شد تا امیری برود؟

نقل‌وانتقالات در پرسپولیس به پایان نرسیده و آنها همچنان بازیکنان نه‌چندان مطرح لیگ برتری را جذب می‌کنند تا بخش عمده‌ای از فهرست یحیی خریداری شود. در ادامه روند جذب بازیکن جدید دیروز هم سرخ‌ها با علی شجاعی، هافبک نساجی قائمشهر پای میز مذاکره نشستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او امروز با دریافت بخشی از مبلغ قراردادش، امضای نهایی را پای قرارداد با پرسپولیس می‌زند. این اتفاق درست وقتی افتاد که شایعه جدایی امیری از پرسپولیس دست‌به‌دست شد و این شائبه ایجاد شد که شجاعی چپ‌پا قرار است جای بازیکن بی‌سروصدای سرخ‌ها را در تیم پر کند.

 مهاجم جدید سرخ‌ها بمب نقل‌وانتقالاتی می‌شود؟

علی علیپور که از ماه‌ها قبل خبر از حضورش در فوتبال اروپا را داده بودیم، از لحاظ مالی با مدیران باشگاه به توافق نرسیده و اگر سرخ‌ها راضی نشوند که سر کیسه را شل کنند، باید شاهد جدایی قطعی این بازیکن که 5 سال گذشته را با پیراهن پرسپولیس سپری کرده، باشیم. از باشگاه خبر می‌رسد که خرید مهاجم جدید می‌تواند خیال هواداران و کادرفنی را از بابت پر کردن جای علیپور راحت کند و حتی در محافل خصوصی مدیران پرسپولیس عنوان شده که خرید جدیدشان می‌تواند حکم بمب را برای بازار نقل‌وانتقالات داشته باشد. افراد نزدیک به باشگاه این مهاجم را یک لژیونر می‌دانند که مدیران سرخ با او به توافق رسیده‌اند و ظرف امروز و فردا خبرش رسانه‌ای می‌شود. برخی می‌گویند گزینه باشگاه شهاب زاهدی است که طبعا خرید او باوجود عملکرد خوبش در فوتبال اروپا نمی‌تواند بمب خبری لقب بگیرد. از سوی دیگر پرونده شهریار مغانلو هم هنوز بسته نشده و او همچنان با پرسپولیس درحال مذاکره است.

 به‌دنبال هایجک مرادمند

پیش از این خبر دادیم که استقلال به‌دنبال جذب مرادمند از شهرخودرو بوده و مذاکرات موفقی هم با او انجام داده، اما یکی از تیم‌های رقیب به‌دنبال هایجک اوست. دیروز مرادمند به باشگاه استقلال رفت و اعلام شد که توافق نهایی حاصل نشد و جالب اینکه ساعتی بعد او به باشگاه پرسپولیس رفت تا بحث هایجک این بازیکن مطرح شود.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار