• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۳ - ۱۰:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مصائب استقلال در پست هافبک دفاعی؛ ماندن باقری قطعی نیست

تاکید کریمی به باشگاه: می‌خواهم لژیونر شوم

یک نکته در این میان به‌شدت هواداران استقلال را نگران کرد و اینکه روز گذشته علی کریمی در یک استوری در صفحه خود در اینستاگرام با انتشار عکسی نوشت: «آخرین تمرین از یک فصل طولانی».

تاکید کریمی به باشگاه: می‌خواهم لژیونر شوم

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال استقلال امشب آخرین بازی فصل فوتبالی خود را در شهر مشهد برگزار کرده و بعد از آن هرچند باید کمتر از دو هفته دیگر از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف نماینده امارات برود اما به هر صورت بعد از حدود یک سال و یک هفته فصل فوتبالی برای این باشگاه به پایان رسیده و به نوعی می‌توان ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را آغاز فصل جدید استقلال نامید. البته بر همین اساس نیز بازیکنان جدید باشگاه‌ها که هر ساله قبل از فصل جدید لیگ‌های داخلی به باشگاه‌های خود اضافه شده و تیم‌های خود را همراهی می‌کردند نیز می‌توانند در ادامه لیگ قهرمانان برای اولین بار پیراهن نمایندگان باشگاه‌های ایران در آسیا را بپوشند.

 باشگاه شمشیر را برای مجیدی از رو بست

روز گذشته باشگاه استقلال رسما بازیکنانی که در لیست تمدید این باشگاه قرار گرفته‌اند را اعلام کرده که بر همین اساس و طبق اعلام سایت باشگاه علی کریمی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در لیست تمدیدی‌های باشگاه استقلال جهت حضوری قدرتمند در فصل آتی قرار گرفتند و قرار است بعد از دیدار فینال حذفی مذاکرات جدی و نهایی برای ماندگاری این تعداد از بازیکنان در ترکیب فصل آینده استقلال آغاز شود.

داریوش‌شجاعیان چراغ اول را با تمدید قراردادش روشن کرد، اما مراحل تمدید قرارداد برای سایر بازیکنان در این مدت فقط به حرف و وعده بسنده شده و خبری از تمدیدی‌های بعدی نشد. با این حال چندی پیش و قبل از علنی شدن دعوای مجیدی و سعادتمند این‌طور از کادر فنی استقلال خبر دادیم که از جمع هشت بازیکنی که قراردادشان در پایان فصل گذشته با استقلال به اتمام می‌رسید فقط علی کریمی، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی و داریوش شجاعیان در لیست مجیدی قرار دارند و تبریزی، کریمی، باقری و به‌خصوص دانشگر رفتنی هستند که با لیستی که روز گذشته باشگاه برای مذاکره به‌منظور تمدید با آنها منتشر کرد که نام دانشگر و باقری نیز در بین آنها دیده می‌شد این حکایت آشکار شد که باشگاه استقلال که مشخص نیست برای لیست تمدیدی‌ها و جذب بازیکنان جدید خود از چه فردی مشورت می‌گیرد، شمشیر را برای مجیدی از رو بسته و به این ترتیب به خواسته‌های او اهمیت نمی‌دهد.

 کریمی هم رفتنی شد

یک نکته در این میان به‌شدت هواداران استقلال را نگران کرد و اینکه روز گذشته علی کریمی در یک استوری در صفحه خود در اینستاگرام با انتشار عکسی نوشت: «آخرین تمرین از یک فصل طولانی» و این عکس و نوشته تعبیر به خداحافظی از استقلال شد. هرچند به صورت واضح این اتفاق از سوی کریمی منعکس نشد، اما با توجه به اینکه استقلالی‌ها باید از هفته آینده کار را برای حضور پرقدرت در آسیا آغاز کنند این شائبه را تقویت کرد که تمرین دیروز استقلال برای علی کریمی به‌منظور آخرین تمرین وی بوده و دیگر این بازیکن در جمع آبی‌ها حضور نخواهد داشت.

بر همین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» کریمی که حساسیت زیادی از سوی هواداران برای تمدید قرارداد وی وجود داشت با یک پیشنهاد جدی از قطر مواجه شده و حتی موافقت خود برای بستن قرارداد با باشگاه این کشور را اعلام کرده و به احتمال زیاد او فصل آینده در لیگ ستارگان قطر به میدان خواهد رفت. البته کریمی از لیگ‌های ترکیه و بلژیک هم پیشنهادهایی داشت. با این حال او طی روزهای گذشته در یک محفل خصوصی اعلام کرده بود دیگر نمی‌خواهد در ایران بازی کند و ترجیح می‌دهد در خارج از کشور فعالیت فوتبالی خود را ادامه دهد. با این حال کریمی در همین جمع دوستانه تاکید کرده بود که اگر به هر ترتیبی این امکان برایش برای بازی در خارج از کشور فراهم نشود به‌طور قطع در فوتبال ایران فقط لباس استقلال را بر تن خواهد کرد.

 باقری نمی‌خواهد بماند

فرشید باقری فصل را با مچ خراب آغاز کرده و در ادامه یک جایگاه ثابت برای خود در ترکیب استقلال پیدا کرد. با این حال هر چه که فصل روبه اتمام می‌رفت باقری نیز به خاطر عملکرد پرفرازونشیب، کم‌کم به روی نیمکت استقلال تبعید شده و در این اواخر نیز به خاطر یک اختلاف نظر با کادر فنی حتی از سوی فرهاد مجیدی اخراج شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت. با این حال قبل از این اتفاق در «فرهیختگان» خبر دادیم که باقری برای فصل آینده در پازل تاکتیکی مجیدی قرار ندارد و احتمالا باید از جمع آبی‌ها خداحافظی کند. با این حال اکنون که خبر از خداحافظی خود مجیدی از استقلال به گوش می‌رسد باشگاه روز گذشته در لیست تمدیدی‌های خود نام فرشید باقری را هم قرار داد اما این بازیکن از اتفاقات اخیر به اندازه‌ای دلخور است که اعلام کرده در هر صورت چه با ماندن یا نماندن فرهاد مجیدی قصد ادامه حضور در استقلال را ندارد و احتمالا این تیم را ترک خواهد کرد، هر چند باشگاه با قرار دادن نام باقری در لیست تمدیدی‌ها نشان داد که به نوعی می‌خواهد از این بازیکن دلجویی کرده و او را ماندنی کند.

در هر صورت اگر جدایی باقری هم مثل علی کریمی از استقلالی‌ها قطعی شود آبی‌ها در این پست فقط مسعود ریگی را دارند و مشخص نیست برای فصل آینده و حتی زودتر از آن یعنی حضور در لیگ قهرمانان آسیا با چه تدابیری در این پست از زمین به میدان خواهند رفت.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک