• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۱ - ۰۸:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از پازل جناح چپ پرسپولیس؛ نادری به خاطر آسیا جراحی نمی‌کند

قول آقایی به یحیی؛ حتما می‌آیم

دیروز شنیده می‌شد که سعید آقایی قرار است به باشگاه پرسپولیس برود و قراردادش را با این تیم نهایی کند. هرچند این اتفاق دیروز رخ نداد اما این احتمال می‌رود که او امروز در خیابان شیخ بهایی حضور پیدا کند و رسما پیراهن پرسپولیس را بر تن کند.

قول آقایی به یحیی؛ حتما می‌آیم

به گزارش «فرهیختگان»، یکی از خطوط قابل‌اتکای پرسپولیسی‌ها در شروع لیگ نوزدهم جناح چپ این تیم بود که با حضور بازیکنان آماده و برجسته چپ‌پا در جمع سرخ‌ها، از نگاه کارشناسان به دردسر شیرین مربیان این تیم تبدیل شده بود که می‌توانند با ایجاد رقابت بین این بازیکنان، جناح چپی قدرتمند را برای پرسپولیس ایجاد کنند.

محمد انصاری، محمد نادری و البته نفراتی مثل ربیع‌خواه و امیری نفراتی بودند که قابلیت بازی در پست دفاع و هافبک چپ را داشتند و هر کدام‌شان در حدی آماده و سرحال بودند که انتخاب یکی از آنها برای نشستن روی نیمکت تیم کار بسیار سختی برای کادر فنی سرخ محسوب می‌شد اما در این بین بعد از تعطیلات کرونایی لیگ برتر، محمد انصاری یک‌بار دیگر از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شد تا ماه‌ها از میادین دور باشد و مشخص هم نباشد که آیا بعد از دومین‌بار پارگی رباط صلیبی می‌تواند در میادین حاضر شود یا باید خیلی زود از یک مدافع محبوب و بی‌حاشیه که در زمره فوتبالیست‌های اخلاق‌مدار است خداحافظی کنیم.

بعد از مصدومیت این بازیکن و البته ربیع‌خواه که قابلیت بازی در جناح چپ تیمش را داشت، نادری تنها گزینه حضور در جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس شد. البته این بازیکن هم با مصدومیت‌های پی‌درپی بازی‌های بسیاری را از دست داد و بازهم در دیدار مقابل استقلال با اینکه دقایق کمی بود به بازی فرستاده شده بود، دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شد و مجبور شد زمین بازی را ترک کند. حالا قرمزها برای مسابقات آسیایی به دردسر افتاده‌اند.

 کورتریک رضایت داد، نادری بازی کرد

پیش‌تر از این در گزارشی نوشته بودیم که مصدومیت نادری بهانه‌ای است برای پرسپولیسی‌ها که بازی نکردن این مدافع چپ‌پا را توجیه کنند اما مطابق شنیده‌ها از اطراف باشگاه پرسپولیس مصدومیت این بازیکن بهانه‌ای بیش نبوده و این بازیکن درست مثل علیرضا بیرانوند که از یک تاریخی که در قراردادش قید شده بود و نتوانست سرخ‌ها را همراهی کند، رضایتنامه نادری هم زمانش به پایان رسیده بود و برای ادامه فعالیت در پرسپولیس نیاز به توافقی جدید با کورتریک بود.

همان‌موقع هم یکی از معاونان باشگاه اعلام کرد که با باشگاه بلژیکی نادری نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته تا برای رضایتنامه یک‌ساله این بازیکن اقدام شود و طبق اخباری که حالا به دست خبرنگار «فرهیختگان» رسیده پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره این باشگاه بلژیکی رضایت داد تا این بازیکن تا پایان فصل با پرسپولیسی‌ها بماند و در این مدت، طرفین برای فصل آینده این بازیکن به توافقات لازم دست پیدا کنند. حالا لیگ برتر و جام حذفی برای سرخ‌ها به پایان رسیده و یکی از علامت سوال‌های هواداران سرخ این است که وضعیت این مدافع چپ‌پای تیم‌شان برای لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بیستم به چه صورت است.

 بازی در لیگ قهرمانان با مجوز  AFC

به نظر می‌رسید با پایان لیگ برتر نوزدهم و جام حذفی، پرسپولیسی‌ها باید با باشگاه کورتریک برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فصل جدید لیگ برتر به توافقی دست پیدا کنند اما ظاهرا موضوع بازی‌های آسیایی متفاوت است و این بازیکن می‌تواند در قطر سرخ‌ها را همراهی کند.

یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به شرایط اضطراری که ویروس کرونا در دنیا به وجود آورده و شرایط لیگ‌های تمام کشورها را با خلل ایجاد کرده، دستورالعمل جدید از سوی AFC به باشگاه‌های آسیایی ارسال شده که در آن شرایط قرارداد بازیکنان با تغییراتی روبه‌رو شده است.»

او ادامه داد: «براساس این دستورالعمل بازیکنانی که شرایط نادری را دارند می‌توانند در بازی‌های آسیایی تیم خود را همراهی کنند و نیازی نیست که برای حضور این نفرات در فهرست تیم، توافق تازه‌ای صورت بگیرد و با این حساب این بازیکن منعی برای همراهی پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی ندارد.»

 کورتریک پاسخ داد:نادری با همان شرایط قبلی بماند!

حالا از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مذاکرات با باشگاه کورتریک ادامه دارد و این احتمال می‌رود که در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوب از انتقال این بازیکن به پرسپولیس برای فصل آینده به گوش برسد. آنطور که شنیده می‌شود سرخ‌ها مشغول چانه‌زنی با کورتریک بلژیک هستند تا بتوانند با شرایطی خوب و ایده‌آل با این تیم بلژیکی به توافق برسند.

  یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس با تایید این خبر به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «مدت‌هاست که نامه‌نگاری‌ها بین باشگاه و کورتریک در جریان است و خوشبختانه این مذاکرات به جاهای خوبی رسیده و می‌توان امیدوار بود که ظرف چند روز آینده این مذاکرات به نتیجه برسد.»

این فرد به مشکلات موجود بین طرفین اشاره‌ای نکرد و گفت: «برخی از بندهای این واگذاری همچنان مورد بحث است و البته طبیعی هم هست که در هر قراردادی اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشته باشد اما تنها می‌توانم به این موضوع اشاره کنم که باشگاه کورتریک در پاسخ به نامه پرسپولیس برای در اختیار داشتن نادری در فصل آتی اعلام کرده که با همان شرایط فصل قبل، ادامه حضور نادری در پرسپولیس بلامانع است.»

اما اینکه شرایط فصل قبل چه بوده و آیا در شرایط ارزی ناپایدار کشور پرسپولیسی‌ها قادر به برآورده کردن خواسته‌های کورتریک هستند یا خیر، معاون باشگاه پرسپولیس درخصوص این موارد ادامه داد: «خواسته‌های باشگاه بلژیکی مالی نیست و این بازیکن با شرایطی خاص به پرسپولیس قرض داده شده است. اینکه چه بندهایی در این توافق وجود دارد را نمی‌توانم اعلام کنم چراکه ممکن است بازیکن تمایلی به رسانه‌ای شدن بندهای توافق 2 باشگاه نداشته باشد. اما در این حد می‌توانم بگویم که این توافق هیچ بند مالی‌ای ندارد و موارد دیگری در این قرارداد لحاظ شده است.»

 جراحی زانوی نادری؟ شاید وقتی دیگر

با توجه به مصدومیت نادری از ناحیه همسترینگ، ظاهرا پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که وی برای خلاصی از این مصدومیت قدیمی باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد.

در این خصوص یک فرد مطلع در تیم به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «اینکه این بازیکن باید جراحی کند تا از شر این مصدومیت خلاص شود موضوع درستی است اما اگر این جراحی صورت بگیرد نادری نمی‌تواند تا 2 ماه به میادین بازگردد و با توجه به حضور تیم در رقابت‌های آسیایی و لزوم حضور این مدافع در تیم، فعلا با درمان‌های موقتی این بازیکن برای حضور در میادین آماده می‌شود و شاید اگر قرار به جراحی باشد این اتفاق بعد از رقابت‌های آسیایی بیفتد.»

 انصاری از لیست پرسپولیس خارج می‌شود

یکی دیگر از بازیکنانی که در فصل گذشته لیگ برتر به‌عنوان مدافع چپ در فهرست پرسپولیس حضور داشت، محمد انصاری بود که بعد از پایان دوران قرنطینه با پارگی مجدد رباط صلیبی‌اش مواجه شد و فعلا مشغول سپری کردن دوران نقاهت خود است.

دیروز خبری از باشگاه به بیرون مخابره شد که در فهرست آسیایی سرخ‌ها خبری از محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه نیست و این 2 بازیکن که یکی با پارگی رباط صلیبی و دیگری شکستگی پا مواجه هستند و قادر به بازی کردن در این رقابت‌ها نیستند با نظر یحیی گل‌محمدی از فهرست پرسپولیس کنار گذاشته شدند تا جا برای اضافه شدن یک هافبک و یک مدافع در لیست باز شود.

اما طبق شنیده‌ها محمد انصاری قطعا تا نیم‌فصل هم به لیست پرسپولیس اضافه نخواهد شد و این بازیکن که قراردادی هم با سرخ‌ها ندارد بعد از اینکه در تعطیلات نیم فصل مورد تست کادر پزشکی و کادر فنی قرار گرفت، در صورت داشتن شرایط خوب جسمانی به جمع سرخ‌پوشان اضافه می‌شود اما درخصوص محسن ربیع‌خواه همه‌چیز به بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موکول می‌شود.

 گزینه‌ای که به پرسپولیس نزدیک است

بین نام‌هایی که برای تقویت پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی مطرح می‌شود، نام یک مدافع چپ‌پا هم دیده می‌شود که نشان می‌دهد یحیی قصد دارد این بخش از دفاع تیمش را تقویت کرده و بال‌های چپ و راست تیمش را قدرتمندتر کند.

سعید آقایی مدافع چپ سپاهان که البته در لیگ نوزدهم در مقاطعی با پرسپولیس و هوادارانش مشکلاتی را داشت، گزینه یحیی گل‌محمدی برای حضور در پرسپولیس است. این بازیکن که به تازگی با سپاهانی‌ها قطع همکاری کرده است، مذاکرات خوبی با پرسپولیسی‌ها داشته و طبق شنیده‌ها توافقات ابتدایی هم برای عقد قرارداد صورت گرفته است.  حتی دیروز شنیده می‌شد که این بازیکن قرار است به باشگاه پرسپولیس برود و قراردادش را با این تیم نهایی کند. هرچند این اتفاق دیروز رخ نداد اما این احتمال می‌رود که او امروز در خیابان شیخ بهایی حضور پیدا کند و رسما پیراهن پرسپولیس را بر تن کند.

گفتنی است تراکتور و استقلال تیم‌هایی هستند که برای خرید این بازیکن اقداماتی را انجام داده‌اند اما شنیده می‌شود قول او به یحیی باعث می‌شود که این بازیکن در لیگ بیستم پیراهن سرخ را بر تن کند.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار