• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۱۱ - ۰۸:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
غلامپور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

تیمی که سپاهان و پرسپولیس را برده باید قهرمان حذفی شود

به‌خاطر محرومیت در فینال نیستم تا روی کول فرهاد بپرم!/ حسینی بهترین بازیکن ما در دربی بود و فرشته نجات استقلال شد

بازی سختی پیش‌رو داریم، تراکتور تیم قابل احترامی به‌شمار می‌رود و مهره‌های کلیدی خیلی خوبی دارد، ان‌شاءالله بتوانیم از این سد بزرگ عبور کرده و یک بار دیگر قهرمانی جام حذفی را به‌دست بیاوریم. در هر صورت تیمی که سپاهان و پرسپولیس را شکست می‌دهد حتما باید قهرمان شده و جام بیاورد.

تیمی که سپاهان و پرسپولیس را برده باید قهرمان حذفی شود

به گزارش «فرهیختگان»، چند روزی از برد شیرین استقلال در دربی جام حذفی سپری می‌شود و شاید صحبت‌ها و کارشناسی‌های زیادی درخصوص این دیدار انجام شده و دیگر جای پرداختن به آن نباشد. با این حال شاهکار سیدحسین حسینی در ضربات پنالتی که تاثیر زیادی روی این پیروزی داشت همچنان نقل محافل رسانه‌ای بوده و درخصوص آن صحبت می‌شود. به همین بهانه و البته اتفاقات دیدار با پرسپولیس و از سوی دیگر فینال‌ جام‌ حذفی و سایر موارد مرتبط با باشگاه استقلال، دقایقی با مربی دروازه‌بان‌های استقلال که ارتباط صمیمانه‌ای نیز با حسینی دارد به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با بهزاد غلامپور را در زیر می‌خوانید.

از دربی شروع کنیم. حرف یا نکته جالبی که هنوز باقی‌مانده از این دیدار ندارید تا برسیم به سوال‌های بعدی؟

در هر صورت این دیدار با همه مسابقات دیگر برای هواداران فرق می‌کند و به‌گونه‌ای حیثیتی به‌شمار می‌رود. ما هم مثل همه هواداران از اینکه پرسپولیس را شکست دادیم خوشحال شدیم. البته بیشتر به‌خاطر همین هوادارانی است که در این چند سال اخیر خیلی مظلوم واقع شده‌اند، خوشحالی‌مان نیز بیشتر شد و به همین دلیل این برد و موفقیت هم بیشتر به من چسبید.

جدیدا خیلی روی نیمکت استقلال حرص و جوش می‌خورید و کارت زیاد می‌گیرید!

مورد خاصی نبود و در دیدار با پرسپولیس فقط یک بار داد زدم، اما داور چهارم پیام حیدری را صدا کرده و گفت که به فلانی کارت بده و به‌همین دلیل چون در بازی با سپاهان هم کارت گرفته بودم دوکارته شدم و فکر می‌کنم از بازی فینال محروم باشم. در هر صورت من به کسی بی‌احترامی نکردم و فقط یک‌جا از روی عصبانیت داد زدم که داور تشخیص داد کارت بدهد. هرچند بی‌احترامی و توهین هیچ‌موقع در ذات من نیست و هیچ زمان این کارها را نکرده‌ام.

پس با این وضعیت بازی فینال را از دست دادید؟

احتمالا طبق قوانین این‌طور باشد، واقعا حیف که نیستم تا بعد از گلزنی‌ها و جشن قهرمانی بخواهم روی کول فرهاد بپرم!

در هر صورت پیروزی شیرینی برای‌تان به‌دست آمد.

صددرصد برد بسیار خوبی بود و باز هم می‌گویم شیرینی آن به‌خاطر هواداران بود و این برد را به آنها تقدیم می‌کنیم چون لیاقت آن را داشتند.

وقتی گل دوم را خوردید فکر می‌کردید کامبک بزنید و درنهایت برنده بازی شوید؟

اتفاقا آن لحظه فقط خدا را مدنظر قرار دادم و از او خواستم تا خودش ما را کمک کند، از خدا خواستم آبروی‌مان نرود که خدا هم کمک‌مان کرد و بازی هم مساوی شد و به پنالتی‌ها کشید و در پنالتی‌ها هم سیدحسین حسینی فرشته نجات‌مان شد.

در این چند سال اخیر استقلال عملکرد خوبی در پنالتی‌ها نداشته و حتی پارسال هم چندین بازی پیاپی پنالتی‌هایش را از دست داد. به همین دلیل همه فکر می‌کردند اگر بازی به پنالتی کشیده شود، پرسپولیس بهتر عمل کرده و برنده می‌شود.

اتفاقا ما حسابی طی هفته قبل از دربی روی ضربات پنالتی تمرین کرده بودیم حتی قبل از بازی با سپاهان هم تمرینات زیادی برای پنالتی‌ها انجام داده بودیم و بچه‌ها هم همه پنالتی خوب می‌زدند و برای گلرهای ما هم خیلی سخت بود که در تمرین پنالتی بچه‌ها را بگیرند. در تمرین به‌قدری خوب پنالتی می‌زدند که باعث شد تا سید در بازی به‌راحتی اولین پنالتی را مهار کند. الان هم در تمریناتی که تا بازی با تراکتور مانده باز هم برنامه‌های ویژه برای ضربات پنالتی داریم تا درصورتی که بازی به پنالتی کشید بتوانیم یک‌بار دیگر موفق عمل کنیم و این‌بار با پیروزی مقابل تراکتور جام قهرمانی را به‌دست بیاوریم.

خود شما یکی از دروازه‌بان‌های پنالتی‌گیر فوتبال ایران به‌شمار می‌رفتید. این شاخصه شما چقدر روی حسینی تاثیرگذار بوده؟

سیدحسین ذاتا پنالتی‌گیر است و اتفاقا تمرینات زیادی هم برای موفقیت در این زمینه داشته است. در بازی با پرسپولیس هم خدا کمک کرد تا بتواند پنالتی اول را مهار کند تا قدم بزرگی برای کسب پیروزی و رسیدن به بازی فینال برداریم.

قبل از پنالتی‌ها چه صحبتی با سید داشتید؟

بالاخره به او روحیه دادم و بعد هم که خودش ایستاد و به بهترین شکل ممکن در درون دروازه کار کرد البته فقط به همان روحیه دادن بسنده کردم چون در آن لحظات دیگر نمی‌توان خیلی نکات فنی را یادآوری کرد که مثلا کدام بازیکن به چپ و راست ضربه می‌زند.

پنالتی‌های پرسپولیسی‌ها را آنالیز کرده بودید که مثلا کدام بازیکن به کدام سمت دروازه ضربه می‌زند؟

بله، کاملا آنالیز کرده بودیم و حتی روی کاغذ مکتوب داشتیم که کدام بازیکن به کدام سمت ضربه می‌زند و بعد از اینکه سید پنالتی نوراللهی را گرفت، دیگر آن کاغذ را هم رها کردیم و فقط در انتظار پیروزی بودیم. اتفاقا درباره پنالتی اول می‌دانستیم نوراللهی به کدام سمت ضربه می‌زند و جالب اینکه او همیشه به راست گلر ضربه می‌زد و این‌بار به چپ ضربه زد و حسینی با هوشمندی و توانایی این ضربه را مهار کرد.

اتفاقا سید هم گفته بود که می‌دانستم نوراللهی به راست ضربه می‌زند اما چون مکث کرد من هم مکث کردم تا لحظه آخر که به توپ ضربه زد جهت آن را فهمیدم و توانستم آن را مهار کنم.

در هر صورت این‌طور موارد همیشه درست از آب در نیامده و استثنا هم در آن وجود دارد و خوشحالم که این استثنا به نفع ما شد.

به نظر می‌رسد اشتباه بزرگ پرسپولیسی‌ها این بود که ترابی پنالتی اول را برای آنها نزد.

دیگر این موضوع به تصمیمات و برنامه‌ریزی کادر پرسپولیس برمی‌گردد و من نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. در تیم ما همه چیز روی روال پیش رفت و همان‌طور که فرهاد مجیدی قبل از ضربات پنالتی مشخص کرده بود، همان نفرات به ترتیب پشت توپ قرار گرفته و خدا را شکر ضربات‌شان هم گل شده و بازی را بردیم.

سید بعد از پیروزی استقلال بسیار خوشحال بود و گریه می‌کرد. به‌عنوان مربی و یکی از نزدیک‌ترین افراد به او دلیل اشک‌های سید چه بود؟

سیدحسین عملکرد خوبی در این بازی داشت هرچند در این مدت فشار زیادی هم روی او بود اما این بازی هرچه که بود به خاطرات پیوست و باید از الان به بازی فینال فکر کنیم. با همه این تفاسیر به‌نظرم سیدحسین حسینی بهترین بازیکن ما در دربی حذفی بود.

بازی فینال مقابل تراکتور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی سختی پیش‌رو داریم، تراکتور تیم قابل احترامی به‌شمار می‌رود و مهره‌های کلیدی خیلی خوبی دارد، ان‌شاءالله بتوانیم از این سد بزرگ عبور کرده و یک بار دیگر قهرمانی جام حذفی را به‌دست بیاوریم. در هر صورت تیمی که سپاهان و پرسپولیس را شکست می‌دهد حتما باید قهرمان شده و جام بیاورد.

به‌نظر می‌رسد اتفاقات این چند روز اخیر استقلال را منسجم‌تر و همدل‌تر کرده است تا هر طور شده قهرمان جام حذفی بشود.

ان‌شاءالله که همین‌طور شود و بتوانیم آن را تقدیم هواداران کنیم. هواداران ما مظلوم هستند و چندین سال است که به‌حق واقعی خود نمی‌رسند حق ما بود که در این چند سال اخیر چند قهرمانی لیگ را فتح کنیم، اما در این شرایط فعلا به جام حذفی فکر می‌کنیم تا کمی از ناراحتی و غم هواداران بکاهیم. استقلال به‌دلایل مختلف چندین سال از قهرمانی دور مانده و امیدوارم حداقل پنجشنبه‌شب بتوانیم هرچند ذره‌ای از حمایت‌های هواداران را جبران کنیم. البته ما متخصص جام حذفی هستیم و بیشترین قهرمانی در تاریخ در این رقابت‌ها به استقلال رسیده است و امیدوارم این اتفاق پنجشنبه‌شب برای هشتمین‌بار باز هم محقق شود و این جام را به هواداران تقدیم کنیم.

با توجه به داشته‌های‌تان چقدر به این اتفاق امیدوارید؟

صددرصد به موفقیت و کسب پیروزی و آوردن جام به تهران امیدواریم اتفاقا به مشهد می‌رویم تا با دست پر برگردیم. شک نکنید که می‌خواهیم با قهرمانی برگردیم.

درباره رفت و برگشت فرهاد و اتفاقات این چند روز حرفی دارید؟

ما یک مجموعه هستیم که این مجموعه شامل مدیریت، کادرفنی و بازیکنان و سایر عوامل می‌شود و در مجموع همه یک تیم هستیم و هدفمان این است که پشت هم باشیم تا به موفقیت برسیم. قطعا مجموعه‌ای که عوامل آن همدل نباشند موفق هم نمی‌شوند ولی ما انسجام و همدلی را حفظ می‌کنیم تا درنهایت قهرمانی جام حذفی را به‌دست بیاوریم. الان هم برای موفقیت فقط آرامش می‌خواهیم و امیدواریم در چنین فضایی بتوانیم یک جام قهرمانی دیگر برای استقلال به‌دست آورده و در تاریخ آن را ثبت کنیم‌.

به‌عنوان سوال آخر چقدر این قهر و دعوا‌هایی که برخی رسانه‌ها در این مدت به آن دامن زدند در باشگاه استقلال بین بازیکنان و کادر فنی صحت داشته است؟

اصلا و ابدا هیچ چیزی نبوده در این مدت هم همدل و هم قسم بودیم و همان‌طور که گفتم اگر این اتحاد نبود نایب قهرمانی لیگ و رسیدن به فینال جام حذفی هم محقق نمی‌شد. بدون یار حریفان را بردیم و با تمامی یاران هم باز هم پیروز بودیم. شما نتایج را ببینید خودتان همه‌چیز را متوجه می‌شوید. همه یک تیم و همه با هم رفیق هستیم و قسم می‌خورم هیچ اختلافی درون تیم نیست. حداقل تا جایی که من دیدم تا این لحظه خدا وکیلی هیچ مشکلی بین کادر و بازیکنان نیست و همه‌چیز اوکی و سر جای خودش است.

 * نویسنده :  محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق،روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار