• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۰۵ - ۱۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس مطرح کرد

کاهش استرس داوطلبان آزمون سراسری و خانواده‌ها با انتخاب اول دانشگاه آزاد در محل زندگی و سکونت

ادامه‌تحصیل داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) به دلایل متعددی در شرایط کنونی و پساکرونا استرس متقاضیان ادامه‌تحصیل در آموزش عالی و خانواده‌های ایشان را کاهش می‌دهد.

 کاهش استرس داوطلبان آزمون سراسری و خانواده‌ها با انتخاب اول دانشگاه آزاد در محل زندگی و سکونت

به گزارش «فرهیختگان»، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت از برگزاری آزمون و کاهش استرس داوطلبان آزمون سراسری و خانواده‌ها با انتخاب اول دانشگاه آزاد اسلامی در محل زندگی و سکونت خودشان خبر داد. عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در شهرقدس درباره برگزاری آزمون سراسری کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: روز چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه، آزمون گروه هنر، علوم ریاضی و انسانی با حضور روزانه بیش از هزاران داوطلب در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

وی افزود: ادامه‌تحصیل داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) به دلایل متعددی در شرایط کنونی و پساکرونا استرس متقاضیان ادامه‌تحصیل در آموزش عالی و خانواده‌های ایشان را کاهش می‌دهد. پس از اعلام نخستین گزارش‌ها شیوع و ابتلا به بیماری کووید- 19 توسط وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی در کشور از اسفندماه سال گذشته روزبه‌روز شرایط روحی و استرس‌های ناشی از شیوع و ابتلای به این بیماری خطرناک در بین مردم فزونی یافت، بدون‌شک این استرس و تنش روحی و روانی ناشی از بیماری کووید-19 بر داوطلبان و دانش‌آموزانی که یک سال یا بیش از یک سال وقت و انرژی خود را صرف مطالعه، تست‌زنی و حضور در کلاس‌های کنکور کرده تا بتوانند از سد عظیم و بزرگی همچون کنکور عبور کنند و موفقیت آینده خود را در گرو گذشتن از آن می‌دانند، تاثیر داشته است، حال بی‌تدبیری مسئولان ذیربط درخصوص عدم اتخاذ یک تصمیم‌ نهایی و روشن منجر شد با خبرهای متعددی در مورد به تعویق افتادن کنکور یا ابهام در برگزاری و عدم برگزاری آن روبه‌رو شویم و استرس روحی در شرایط فعلی بر داوطلبان افزایش یافت، بی‌تدبیری مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی شفاف و صریح منجر شده حتی رسانه‌های معاند (فارسی‌زبان خارج از کشور) بر ابهام‌زایی و افزایش استرس بین داوطلبان و خانواده‌ها دامن بزنند، درمجموع با تمامی استرس‌هایی‌ که از شیوع بیماری کووید-19 و همچنین بی‌تدبیری برخی مسئولان مربوطه و ایجاد فضای ابهامی تصمیم بر برگزاری کنکور گرفته شد، مسئولان باید درصدد برطرف کردن ضعف‌های موجود در برگزاری کنکور ارشد و دکتری تخصصی باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: باتوجه به موج دوم شیوع کرونا و فراگیر شدن بیماری و برگزاری آزمون سراسری کنکور در این شرایط، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به‌منظور یاری‌رساندن به ستاد ملی مقابله با کرونا و مشارکت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا میزبان برگزاری این آزمون مهم شد. در هر حال ایرادات این تصمیم که نیاز به کارشناسی بیشتر داشت برای سلامتی داوطلبان و مراقبان با تمامی موارد فوق‌الذکر مشکلی را به وجود نیاورد.

لذا دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور و با وجود زیرساخت‌های متعدد و پیشرفته وبه‌روز نظیر مجتمع‌های بزرگ آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی، مراکز علمی فناوری و واحدهای مرکز رشد و سرای نوآوری، مدرسه مهارت و خلاقیت، وجود بیش از 100 هزار استاد (هیأت‌علمی و مدعو) و کارمند، دارابودن بالاترین رتبه‌های بین‌المللی در تولید علم، وجود مراکز رفاهی، ورزشی و فرهنگی در تمامی واحدهای دانشگاهی و از همه مهم‌تر درشرایط کنونی وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزهIT و آموزش‌های برخط و آنلاین‌ پذیرای داوطلبان ادامه تحصیل در تحصیلات عالیه در شرایط پساکرونا است. جذب و هدایت داوطلبان ادامه تحصیل براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور در شرایط فعلی می‌تواند کمک شایانی به داوطلبان و خانواده‌های ایشان در کاهش استرس ناشی از پیامدهای کووید-19 کند. سوءبرنامه‌ریزی کنکور سراسری که ممکن است داوطلبان در خارج از شهر خود در دانشگاهی پذیرفته شوند، دور از محل زندگی و خطر ابتلاء به بیماری کووید-19 ناشی از ایاب و ذهاب برون‌شهری نیز از دیگر پیامدهاست.

قاسمی‌پیربلوطی اضافه کرد: این روزها دغدغه خانواده‌ها حفظ سلامت فرزندان در محیط دانشگاه و آزمون‌ها است. دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهرقدس تاکنون توانسته نقش خود را در این زمینه به‌ خوبی ایفا کند و با توجه به فرارسیدن زمان برگزاری آزمون، داوطلبان و خانواده‌ها می‌توانند با انتخاب رشته در یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در محل زندگی خود با وجود زیرساخت‌های پیشرفته و مطلوب آموزش مجازی/ حضوری با اطمینان‌خاطر و به دور از استرس تحصیلات عالیه دانشگاهی خود را با موفقیت به پایان برسانند. واحدشهرقدس، ملارد و صفادشت با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی در غرب استان تهران و رتبه ویژه (جامع) از واحدهای پیشرو در کیفیت آموزشی و برگزاری موفق دوره‌ها به صورت آنلاین (برخط) است. این واحدهای دانشگاهی در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی اقدامات مهمی انجام داده‌اند. امیدواریم بتوانیم نقش خود را در برگزاری آزمون و مهم‌تر از همه حفظ سلامت داوطلبان و دانشجویان ورودی جدید به‌خوبی انجام دهیم. او افزود: راه‌اندازی مدرسه اشتغال، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، مرکز رشد واحدهای فناور و سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای برج دکتر قریب و تفاهم با شرکت‌های بزرگ واقع در منطقه همتراز با استان تهران از دیگر افتخارات این واحد دانشگاهی است. قاسمی در پایان اشاره کرد: ازجمله مهم‌ترین اهداف و اقدامات این واحدهای دانشگاهی امر خدمت‌رسانی مطلوب و پاسخگویی مناسب به دانشجویان فعلی و ایجاد بستر مناسب ادامه تحصیل بدون استرس برای داوطلبان متقاضی ورودی جدید است. ارتباط مستمر و مستقیم دانشجویان با مسئولان واحد و کسب رضایتمندی دانشجویان از کارکنان و استادان و مسئولان واحد مهم‌ترین هدف در جهت تکریم دانشجویان دراین واحد بوده است.

لذا داوطلبان می‌توانند برای مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی متناسب با بازار کار و علایق خود با مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس 02146896456 و شماره مشاوران 09378572059، 09033162757، 09306433088،09306433077 تماس حاصل کنند و همچنین داوطلبان و خانواده‌های ایشان برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت‌نام  و استفاده از انواع تسهیلات پرداخت وام دانشجویی و سایر امکانات دانشگاه با شماره 02146896000داخلی   8023  و شماره 02146818990و یا با شبکه مجازی uni.qods تماس حاصل کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار