• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۶-۰۲ - ۰۷:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» بررسی کرد؛ ماجرای مخالفت عضو هیات‌مدیره با تمدید قرارداد رسن چیست؟

رغبتی: بشار و سایر ستاره‌های تیم را می‌خواهیم

حاشیه‌سازی می‌کنند، مگر همین هیات‌مدیره تیم قهرمان را نبست؟

روز جمعه فضای مجازی محلی شد برای جولان دادن یک شایعه که از شکل و شمایل خبر هم مشخص بود که چندان نباید روی آن حساب باز کرد. در این خبر آمده بود که به دلیل مخالفت علی رغبتی با تمدید قرارداد بشار رسن احتمال ماندن این بازیکن در جمع سرخ‌ها کمتر شده است.

رغبتی: بشار و سایر ستاره‌های تیم را می‌خواهیم

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها از بعد از بازی با ذوب‌آهن که به باخت خانگی این تیم در روز جشن قهرمانی منجر شد خودشان را ممنوع‌المصاحبه کرده‌اند و با یکدیگر قول و قرار گذاشته‌اند که فعلا با رسانه‌ها صحبت نکنند و منتظر تعیین و تکلیف جام حذفی هم بمانند تا فردا روزی محکوم نشوند که اگر حاشیه‌سازی‌های آنها نبود، موفقیت‌های بیشتری شامل حال تیم‌‌شان می‌شد.

البته این سکوت ظاهری بازیکنان و حتی اعضای کادرفنی چندان تفاوتی در شکل ماجرا ایجاد نکرده و همه روزه اخبار جدید و حاشیه‌ای درخصوص شرایط این تیم در فصل نقل‌وانتقالات، جدایی بازیکنان ستاره این تیم و پیشنهادهای نجومی یکسری از بازیکنان برای تمدید قرارداد به گوش می‌رسد که دل‌نگرانی هواداران سرخ را در پی داشته و در آستانه رقابت نیمه‌نهایی جام حذفی که تیم‌شان باید مقابل آبی‌های پایتخت به میدان برود، روحیه هواداران این باشگاه را پایین آورده است.

یکی از مشکلاتی که تیم‌های لیگ برتری با آن مواجه هستند بحث بازیکنان خارجی برای فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر است که با نظر سازمان لیگ نمی‌توانند برای جذب بازیکن خارجی جدید اقدام کنند و تنها راه‌شان نگه داشتن خارجی‌های فعلی است. این تصمیم در پرسپولیس باعث شده تا درخواست‌ها برای تمدید قرارداد با بشار رسن که یکی از بازیکنان آماده این تیم در این روزها به‌حساب می‌آید، بیشتر از قبل شود و البته اخبار و شایعات چندان امیدوار‌کننده نیست.

 شایعه درباره رغبتی و بشار

پیش‌تر از این نوشته بودیم که ماندن بشار رسن در پرسپولیس یک راه‌حل منطقی بیشتر ندارد و آن هم پرداخت مطالبات این بازیکن و همچنین ارائه پیشنهادی منصفانه و جذاب که این عراقی را ملزم کند با تمام پیشنهادهایی که دارد یک فصل دیگر را هم در سرزمین سرخ‌ها سپری کرده و بتواند در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب تیمش حضور پیدا کرده و خیال هواداران پرسپولیس را از میانه میدان راحت کند، اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد و پرداخت مطالبات رسن مدام امروز و فردا شد و کار به‌جایی رسید که این بازیکن از بدقولی‌ها خسته شود، بلکه شایعات درخصوص قرارداد این بازیکن و حرف و حدیث درخصوص مبالغی که او از پرسپولیس دریافت کرده دلایلی شد که بشار بیش از پیش به رفتن فکر کند تا در جایی آرام و بی‌استرس به فوتبالش بپردازد.

روز جمعه فضای مجازی محلی شد برای جولان دادن یک شایعه که از شکل و شمایل خبر هم مشخص بود که چندان نباید روی آن حساب باز کرد. در این خبر آمده بود که به دلیل مخالفت علی رغبتی با تمدید قرارداد بشار رسن احتمال ماندن این بازیکن در جمع سرخ‌ها کمتر شده است. از دلایل مهم مخالفت رغبتی با تمدید قرارداد این بازیکن عراقی به قیمت بالایی که بشار برای پرسپولیس آب می‌خورد، اشاره کرده بودند.
ماجرای اخیر باعث شده این شائبه ایجاد شود که شاید برخی از جریاناتی که تا همین امروز برای خیلی از مدیران و معاونان پرسپولیس حاشیه ایجاد کرده‌اند، قرار است رغبتی را هدف قرار دهند.

 بشار تمدید می‌کند اگر رسول‌پناه بتواند!

بشار و مدیر برنامه‌اش در این مدت بارها تاکید کرده‌اند که دوست دارند حداقل یک فصل دیگر با پرسپولیس ادامه همکاری بدهند و دلیل اصلی این تصمیم هم علاقه فراوان هواداران سرخ به رسن و محبوبیتش در جمع آنهاست، اما هیچ بازیکنی که این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و در تیم ملی کشورش هم به یکی از بازیکنان اصلی و همیشگی تبدیل شده حاضر نمی‌شود که از مبلغ سال گذشته‌اش قرارداد پایین‌تری ببندد و وقتی به او اعلام می‌شود که به‌جای ارتقای قراردادش در فصل آتی باید 20 درصد هم کمتر دریافت کند تا با تو تمدید قرارداد شود، مطمئنا هر بازیکنی جای بشار هم بود به سایر پیشنهادهایش فکر می‌کرد.

حالا از نزدیکان این بازیکن خبر رسیده که بشار همچنان اولین اولویتش تمدید قرارداد با سر خ‌هاست. این فرد درخصوص آخرین شرایط رسن به خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» گفت: «قطعا بشار دوست دارد با پرسپولیس تمدید کند و با تمام پیشنهادهایی که دارد باز هم یک فصل دیگر را در ایران سپری کند. اما در این بین نقش مدیریت باشگاه بسیار پررنگ است و اگر قرار باشد بدقولی‌هایی که تا امروز با او کردند را ادامه بدهند و طوری وانمود کنند که بشار برای آنها اهمیت ندارد، ممکن است نگه داشتن او به کاری سخت تبدیل شود.»

با این تفاسیر رسول‌پناه که هر روز وعده فردا را به هواداران سرخ می‌دهد اگر همین امروز دست به‌کار شود شاید بتواند بشار و دیگر ستاره‌های سرخ را به ماندن راضی کند.

 رغبتی: هم رسن و هم خیلی‌های دیگر را می‌خواهیم

در این بین عدم پاسخگویی اعضای هیات‌مدیره و واگذاری موارد مرتبط با تیم به مدیران باشگاه باعث شده که هرگونه شایعه‌ای درخصوص اعضای هیات‌مدیره به گوش برسد. دیروز تلاش کردیم تا با علی رغبتی که شایعات مربوط به عدم تمدید قرارداد رسن را به او نسبت داده بودند دقایقی همکلام شویم و توضیحات او را درخصوص این صحبت‌ها بشنویم. درنهایت این عضو هیات‌مدیره پرسپولیس درخصوص شایعات و موارد جاری این باشگاه توضیحاتی را ارائه داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

آقای رغبتی حتما از شایعاتی که در فضای مجازی علیه شما به راه افتاده خبر دارید؟

بله، اتفاقا کاملا در جریان این صحبت‌ها هستم و صددرصد این حرف‌ها را تکذیب می‌کنم. اینها ریشه در برخی از مخالفان پرسپولیس دارد که به ناحق خودشان را در گروه‌های هواداری جا داده‌اند. اینها در مقاطع حساس مثل زمان نقل‌وانتقالات اخبار دروغ و کذب پخش می‌کنند تا فضا را تیره و تار و جو را آلوده کنند تا در مرحله اول پرسپولیس زیان کند و دوم هم اینکه باشگاه تحت فشار قرار بگیرد تا در این فضا اشتباه کند و آنها از این اشتباهات بهره‌برداری کرده و به سود برسند.

از طرفی ممکن است این مدل شایعات برای افرادی که در باشگاه مشغول به‌کار هستند یا برای بازیکنان تیم ایجاد سوءتفاهم کرده و هواداران را هم علیه باشگاه و تیم کند. تنها خواهش من از هواداران باشگاه این است که به غیر از اخبار رسانه‌های موثق و اعلام رسمی باشگاه به خبرهایی که مشخص نیست چه منبعی دارد توجه نکنند تا حاشیه‌سازان نتوانند به مقاصدی که درنظر دارند برسند.

اگر قرار باشد از آخرین وضعیت بشار رسن در پرسپولیس به هواداران‌تان خبر بدهید خبر تازه‌ای در دست هست؟

ما دو سه جلسه با مدیر برنامه‌های بشار رسن برگزار کردیم. تلاش‌مان از بعد از عید نوروز این بود که بخش اعظمی از مطالبات این بازیکن را پرداخت کنیم که تا به این لحظه توانسته‌ایم بخش زیادی از طلب این فصل او را بدهیم. او تنها بابت فصل قبل مقداری طلب دارد که آن را هم در اولین فرصت به او می‌پردازیم تا راه برای تمدید قرارداد با این بازیکن هموار شود.

یعنی هواداران اطمینان داشته باشند که تمدید قرارداد با بشار در اولویت است؟

شک نکنید که حفظ بشار در اولویت است. نه‌تنها بشار بلکه حفظ تمام بازیکنان خوب باشگاه در اولویت ما هست و ما با سایر نفرات خوب تیم هم مذاکراتی را داشتیم و این مذاکرات را ادامه خواهیم داد. این خبری که این روزها در فضای مجازی پخش می‌شود کار افرادی است که می‌خواهند باشگاه را در تنگنا قرار دهند، بازیکن را رودرروی باشگاه قرار دهند و هوادار را تحریک کرده و به این واسطه فشار و تنش را به افراد باشگاه وارد کنند تا آنها اشتباه کرده و آن عده هوادارنما به منفعت‌شان برسند. باز هم از هواداران خواهش می‌کنم به این اخبار توجهی نشان ندهند تا تیر این افراد به سنگ بخورد.

شما نمی‌دانید که این اخبار از چه طریقی به دست این افراد می‌رسد؟

واقعا برای خود من هم جای سوال دارد که چطور یکسری از افراد از یک جلسه 3 نفره هیات‌مدیره که آن هم به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شده و خبری از هیچ نفر دیگری نیست، خبر منتشر می‌کنند و ادعا می‌کنند که در این جلسه چه مباحثی مطرح شده است و در هیات‌مدیره پرسپولیس چه می‌گذرد؟ اینها تماما دروغ، دروغ و دروغ بوده است. مگر سال قبل کم از این حرف‌ها زدند و دروغ‌پراکنی کردند؟ نتیجه‌اش چه شد؟ هم شاکله اصلی تیم حفظ شد و هم آن تیم تقویت شد و نتیجه، قهرمانی امسال که یکی از قاطع‌ترین و مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های لیگ برتر و قهرمانی‌های پرسپولیس بود. اینها مگر در زمان حضور همین هیات‌مدیره رخ نداد که تیم را تکمیل و به بازی‌ها فرستاد، در ادامه از آن حمایت کرد، مشکلات مالی‌اش را با جذب کارگزار و قراردادی محکم به حداقل رساند و همین حالا داریم بدهی‌های مربوط به سال 97 آقای برانکو و 98 سایر بازیکنان را می‌پردازیم و کارهای مثبت دیگری هم مثل دریافت سند درفشی‌فر به نام پرسپولیس را هم انجام دادیم و کاری که 10 سال بود وعده‌اش را می‌دادند را ما به سرانجام رساندیم و حالا پرسپولیس صاحب 18 هزار متر زمین ورزشی به نام خودش است.

به هر حال می‌دانید که برای هوادار نتیجه گرفتن مهم‌تر از مواردی است که شما به آن اشاره کردید!

بله، من از طریق تریبون شما اعلام می‌کنم که در فصل نقل‌وانتقالات تمام بازیکنان و شاکله اصلی تیم حفظ می‌شود و تیم تقویت می‌شود و نفراتی مثل رسن و سایر ستاره‌های تیم هم ماندگار می‌شوند تا با تیمی کامل پا به رقابت‌های آتی بگذاریم.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار