• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۳۰ - ۱۳:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مصاحبه آبولا با مربی ستاره ایرانی در شاهین بوشهر

استیلی: طارمی می‌تواند ستاره پورتو شود

استیلی گفت: طارمی توانایی این را دارد که در سطح بالاتری بدرخشد و ثابت کند هنوز فرصت پیشرفت دارد. او در یکی از بهترین تیم‌های اروپا فرصت‌های بیشتری برای گلزنی به‌دست خواهد آورد و شک ندارم که پورتو می‌تواند پلی به‌سوی آینده درخشان او باشد.»

استیلی: طارمی می‌تواند ستاره پورتو شود

  به گزارش «فرهیختگان»، باشگاه پرتغالیانتقال مهدی طارمی به پورتو مراحل پایانی خود را می‌گذراند و احتمالا طی روزهای آینده این باشگاه پرتغالی رسما خرید مهاجم ایرانی ریو‌آوه را تایید خواهد کرد. روزنامه آبولا به همین بهانه گفت‌وگویی با حمید استیلی، مربی طارمی در شاهین بوشهر منتشر کرده است.

سایت این روزنامه می‌نویسد: «طارمی هم‌اکنون در بوشهر و منتظر نتیجه نهایی مذاکرات پورتو با ریو‌آوه است تا از فصل آینده پیراهن آبی‌وسفید تیم قهرمان پرتغال را به تن کند. با نهایی‌شدن این جابه‌جایی که احتمالا در ازای مبلغی حدود 6 میلیون یورو خواهد بود یکی از مهم‌ترین ستاره‌های این فصل فوتبال ایران فرصت بازی در تورنمنت مهمی چون لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست می‌آورد.

حمید استیلی که در جام‌جهانی 1998 نخستین گل تیم‌ملی ایران را در بازی تاریخی برابر آمریکا به ثمر رساند، نخستین مربی طارمی در رده بزرگسالان بوده است. مهاجم کنونی ریو‌آوه در 21سالگی برای شاهین بوشهر در لیگ خلیج‌فارس بازی می‌کرد. استیلی درباره او می‌گوید: «یادم هست او را به تیم بزرگسالان آوردم. او زیاد فرصت بازی پیدا نکرد اما مشخص بود بازیکن بااستعدادی است. او جوان بود و ما هم در لیگ برتر بازی می‌کردیم به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. فصل بعد او به دسته یک رفت و بهترین گلزن مسابقات شد. همین درخشش باعث رفتنش به پرسپولیس شد. اگر بخواهم منصفانه بگویم بازی زیرنظر برانکو ایوانکوویچ نقش اصلی را در موفقیت او داشت. از همان روزهای نخست حضور در پرسپولیس توانایی‌هایش را نشان داد. قدرت بالای دریبل‌زنی، سرعت مناسب و قدرت سرزنی خوب باعث شد درکنار هم‌تیمی‌های خوبی که داشت مسیر موفقیت را خیلی زود طی کند. پس از آن ازسوی کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی هم دعوت شد اما به‌نظرم نمی‌توانست به‌دلیل تاکتیک‌های دفاعی تیم، توانایی‌هایش را به‌صورت کامل نشان دهد. اما در پرسپولیس و لیگ قهرمانان ثابت کرد بازیکن بزرگی است.»

وی درباره حضور این بازیکن در لیگ پرتغال می‌افزاید: «حضور در این کشور شانس بزرگی برای او بود و در نخستین حضورش در فوتبال اروپا توانست تا آستانه آقای‌گلی مسابقات هم پیش برود. او پنالتی‌های زیادی هم زده که بیشتر آنها بر اثر خطا روی خودش اعلام شده است. این یکی از شگردهای اوست که به‌خوبی می‌تواند از مدافعان حریف در محوطه جریمه خطا بگیرد. او به‌خوبی خود را بین حریف و توپ قرار می‌دهد و آنها را مجبور به خطا می‌کند. طارمی اعتمادبه‌نفس بالایی دارد و در جام‌جهانی 2018 هم بازی کرده است. به همین دلیل پورتو می‌تواند به‌خوبی از تجربه بالای او بهره‌مند شود. طارمی توانایی این را دارد که در سطح بالاتری بدرخشد و ثابت کند هنوز فرصت پیشرفت دارد. او در یکی از بهترین تیم‌های اروپا فرصت‌های بیشتری برای گلزنی به‌دست خواهد آورد و شک ندارم که پورتو می‌تواند پلی به‌سوی آینده درخشان او باشد.»

استیلی با تمجید از توانایی‌های او می‌گوید: «درحال حاضر او مهاجمی با قابلیت‌های بسیار بالاست، در نبردهای هوایی موفق است، به‌خوبی برای خودش فضاسازی می‌کند، در توپ‌ربایی از مدافعان حریف مهارت دارد، در بازی بدون توپ بسیار باهوش است و هنر خوبی در گرفتن پنالتی دارد. با تجربه‌ای که از بازی در تیم‌ملی و همچنین فوتبال پرتغال به‌دست آورده است، می‌تواند به یکی از بهترین بازیکنان پورتو تبدیل شود. مهدی شخصیت بسیار خوبی دارد و در کشوری به دنیا آمده که استعدادهای زیادی را به فوتبال معرفی کرده و همانند بسیاری از فوتبالیست‌ها در خانواده‌ای متوسط رشد کرده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار