• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۳۰ - ۱۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جهانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: بازی بدون هواداران آبادانی خیلی سخت است

کار قایدی راحت‌تر است اما عنوان «بهترین پاسور» را می‌خواهم

وینگر سرعتی صنعت نفت آبادان گفت: بازی تیم قایدی و برخی رقیبان راحت‌‌تر از بازی ماست و شاید آنها هم بتوانند بر تعداد پاس‌گل‌هایشان بیفزایند ولی من انگیزه زیادی دارم. هفته قبل نیز وقتی فهمیدم قایدی پاس‌گل داده انگیزه گرفتم و یک پاس دیگر دادم تا از او بالاتر قرار بگیرم.

کار قایدی راحت‌تر است اما عنوان «بهترین پاسور» را می‌خواهم

  به گزارش «فرهیختگان»، وینگر سرعتی صنعت نفت آبادان که فصل قبل برای تیمش خوب گل می‌زد و پاس‌گل می‌داد در فصل جاری در صدر جدول بهترین پاسور لیگ برتر قرار گرفته است. او در شرایطی فعلا و تا قبل از آخرین هفته مسابقات این عنوان را به خود اختصاص داده که مهدی قایدی و مهدی ترابی به ترتیب با 7 و 6 پاس‌گل در تعقیب او هستند. جهانی می‌خواهد این عنوان را ازآن خود کند و بیش از 8 پاس‌گل دهد. از این‌رو ماشین‌سازی امشب، شب سختی مقابل صنعت نفت خواهد داشت. درحال حاضر رکورددار پاس‌گل در لیگ برتر طی سال‌های اخیر با 11 پاس‌گل دراختیار ایمان مبعلی است. بعید است جهانی و رقبایش بتوانند این رکورد را ازآن خود کنند مگر اینکه در هفته پایانی لیگ شاهد آتش‌بازی پاسورهای لیگ باشیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با میلاد جهانی را در ادامه می‌خوانید.

صدرنشین پاسورهای لیگ برتر هستی. این عنوان را حفظ می‌کنی؟

شرایط برای من خیلی خوب است. یک بازی مانده و می‌خواهم بیش از این پاس‌گل دهم و در بازی آخر با پاس‌گل‌های بیشتر این عنوان را ازآن خود کنم. حداقل باید یکی‌دو پاس‌گل بدهم تا از رقبا عقب نیفتم. می‌دانم مهدی قایدی در یک‌قدمی من است و فقط یک پاس‌گل از من کمتر داده، از این‌رو رقابت بسیار فشرده و انگیزه‌ها بالاست.

قایدی و ترابی در تعقیب تو هستند. می‌توانی از چنین رقبای سرسختی فاصله بگیری؟

بازی تیم قایدی و برخی رقیبان راحت‌‌تر از بازی ماست و شاید آنها هم بتوانند بر تعداد پاس‌گل‌هایشان بیفزایند ولی من انگیزه زیادی دارم. هفته قبل نیز وقتی فهمیدم قایدی پاس‌گل داده انگیزه گرفتم و یک پاس دیگر دادم تا از او بالاتر قرار بگیرم. فکر می‌کنم این توانایی را دارم و می‌توانم این عنوان را ازآن خود کنم.
 
ماشین‌سازی که برای بقا می‌جنگد، راحت اجازه نمی‌دهد به‌راحتی دروازه‌اش را تهدید کنید!

تلاش می‌کنیم در بازی آخر نتیجه خوبی بگیریم تا هم هواداران شاد باشند و هم تیمم برنده شود. من برای خودم هم که شده باید پاس‌گل بدهم تا با کسب بهترین پاسور، لیگ را با خاطره خوش تمام کنم.

مقابل شاهین همه را غافلگیر کردید و پس از چند هفته ناکامی، با پیروزی حکم سقوط شاهین را امضا کردید!

ما شاید با نتیجه 3 بر یک همه را غافلگیر کرده باشیم ولی در بازی‌های قبل نیز به همین خوبی بازی می‌کردیم اما توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شد. در این بازی موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و گل‌های خوبی زدیم. آرامش خوبی داشتیم.

دلیل این آرامش چیست؟

وقتی تیم‌مان گل می‌خورد دچار استرس می‌شویم و خیلی خوب به بازی برنمی‌گردیم. در چنین شرایطی فشار روی تیم زیاد شده و درنتیجه بازگشت به بازی برایمان سخت است. ولی در بازی با شاهین گل اول را ما به ثمر رساندیم درنتیجه آرامش خوبی داشتیم و موفق شدیم سوار بر بازی شویم. در ادامه خیلی راحت بازی کردیم و دیدید که چه نتیجه‌ای رقم خورد.

گاهی تیم‌تان با افت فنی روبه‌رو می‌شود و خیلی پراشتباه بازی می‌کنید.

ما را به‌خاطر چند بازی بد محاکمه نکنید. حتی در آن چند بازی که پشت‌سر هم نتیجه نگرفتیم بد بازی نمی‌کردیم. درواقع چند ناکامی متوالی باعث شد نتایج ضعیف تیم‌مان به چشم بیاید.

بدون هواداران در آبادان چه می‌کنید؟

واقعا خیلی سخت است. وقتی آنها در ورزشگاه هستند خیلی پرانرژی‌تر بازی می‌کنیم. جوی که به استادیوم می‌دهند هیجانی است. بازی در حضور آنها و بازی در غیاب آنها مثل تفاوت زمین تا آسمان است. هواداران ما به هر شکلی که تشویق کنند اثر خود را می‌گذارند. همین که در ورزشگاه باشند برای ما انگیزه است ولی وقتی در شهر خودمان سکوهای خالی را می‌بینیم مثل این است که نصف انرژی تیم‌مان را گرفتند و واقعا شکنجه می‌شویم.

پایان فصل قراردادت تمام می‌شود. در نفت می‌مانی؟

هنوز تصمیم قطعی در این مورد نگرفتم. صحبت‌های زیادی با مدیربرنامه‌هایم شده ولی روی این صحبت‌ها مانور نمی‌دهم چون هنوز لیگ تمام نشده و بازیکن صنعت هستم، درنتیجه هیچ صحبتی نمی‌تواند اخلاقی یا تعیین‌کننده باشد.

فصل قبل هم قصد جدایی داشتی ولی در آخرین روزها تمدید کردی!

بله می‌خواستم به تیم‌های نیمه بالایی جدول بروم ولی این اتفاق رخ نداد. وقتی دیدم نمی‌توانم به 6 تیم بالای جدول بروم دوباره برگشتم. فکر می‌کنم بهترین جا برای من آبادان بود. 6 سال است در این تیم و با جو آشنا هستم و رابطه مسئولان و هواداران همیشه با من خوب بوده است. هر مربی‌ای آمد با من رفتار خوبی داشت و هرگز مشکلی در این تیم نداشتم. نمی‌خواهم از حالا راجع به فصل بعد صحبت کنم ولی باشگاه اگر می‌خواهد بازیکنانش را حفظ کند باید شرایط خوبی فراهم کند. بازیکن باید برای ماندن انگیزه داشته باشد. علاقه به هواداران و تعصب نسبت به تیم به‌تنهایی برای ماندن کافی نیست. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در تیم مانده و آن را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

با مشکلات مالی چه می‌کنی؟

تنها مشکل صنعت نفت همین است هرچند فصل رو به پایان است ولی باید بگویم این مشکلات واقعا ما را آزار داد و روی عملکرد تیم تاثیر داشت. این حرف‌ها تکراری است و مثل شعار می‌ماند ولی واقعا حق فوتبال آبادان و مردم فوتبالدوستش این نیست.

این فصل هم تا آستانه کسب سهمیه رفتید و موفق نشدید.

ما مشکلات زیادی داشتیم. تمرین در گرما، انتشار شدید ویروس کرونا در خوزستان و مشکلات مالی همه دست‌به‌دست هم دادند تا روحیه بازیکنان نزول کند و قوای بدنی تحلیل برود. با تیم‌هایی برای کسب سهمیه رقابت کردیم که همگی وضعیت به‌مراتب بهتری از ما دارند. طبیعی است که کارمان سخت بود.

جدایی اسکوچیچ چقدر تاثیر داشت؟

وقتی اسکوچیچ رفت تیم به‌هم ریخت. در دو بازی بعد از او واقعا بد بازی کردیم. سراج اما اجازه نداد روحیه تیم افت کند. خیلی زود با برگزاری تمرینات خوب و انگیزشی شرایط را برای بازیکنان تغییر داد. حتی برای هر بازیکن برنامه اختصاصی درنظر گرفت. تا حدودی هم موفق بود ولی همان‌طور که گفتم مشکلات دیگری داشتیم که مانع ما بودند.

 * نویسنده :  نیلوفر مژدهی،روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار