• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۲۷ - ۰۹:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ادامه درخشش رضایی، سکونشینی اللهیار و بازگشت احتمالی دلفی به ایران

قدوس دوباره در رادار انگلیسی‌ها

برنتفورد که در دسته چمپیونشیپ(سطح2 فوتبال انگلیس) حضور دارد پیش از حضور قدوس در آمیان هم خواهان خرید او بود و حالا یک رسانه سوئدی از تمایل دوباره آنها برای به خدمت گرفتن شماره 7 آمیان خبر می‌دهد.

قدوس دوباره در رادار انگلیسی‌ها

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال آمیان شنبه‌شب در آخرین دیدار تدارکاتی پیش‌فصل خود برابر کان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا بدون حتی یک برد در سال جدید میلادی فصل جدید را در لیگ 2 فرانسه آغاز کند. سامان قدوس، مهاجم ایرانی این تیم زننده تنها گل تیمش در این دیدار بود، اما نتوانست مانع از شکست آمیان شود. او درحالی که حدود یک هفته دیگر باید به همراه تیمش فصل جدید را آغاز کند پیشنهادهایی برای حضور در تیم‌های دیگر دریافت کرده و ممکن است به‌زودی راهی باشگاه جدیدی شود.

سایت آمیان 11 درباره احتمال جدایی این ملی‌پوش ایرانی می‌نویسد: «سامان قدوس در دیدار برابر کان تنها گل تیمش را به ثمر رساند اما با توجه به اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود شاید این آخرین بازی او با پیراهن آمیان بوده باشد. هنوز آینده این بازیکن ایرانی مشخص نیست و شایعات زیادی درباره احتمال جدایی‌اش در مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی به گوش می‌رسد. پیش از این گفته می‌شد که باشگاه ترکیه‌ای بشیکتاش مذاکراتی را برای خرید این بازیکن به صورت قرضی و با بند خرید قطعی آغاز کرده و ممکن است فصل بعد را در لیگ ترکیه بازی کند. حالا هم خبر پیشنهاد یک تیم انگلیسی مطرح شده است. برنتفورد که در دسته چمپیونشیپ(سطح2 فوتبال انگلیس) حضور دارد پیش از حضور قدوس در آمیان هم خواهان خرید او بود و حالا یک رسانه سوئدی از تمایل دوباره آنها برای به خدمت گرفتن شماره 7 آمیان خبر می‌دهد. قدوس تا سال 2023 با آمیان قرارداد دارد و با توجه به شرایطی که در این تیم دارد باشگاه با هر قیمت پیشنهادی حاضر نیست او را بفروشد. او در تابستان 2018 حدود 6 میلیون یورو برای آمیان هزینه داشت و حالا این تیم تنها در صورتی حاضر است این مهاجم ایرانی را بفروشد که بخش عمده‌ای از این مبلغ را از تیم جدیدش دریافت کند.»

برنتفورد که پیش از این نیز چند بار برای خرید قدوس دست به کار شده اما نتوانسته این بازیکن را به خدمت بگیرد، فصل گذشته در رده سوم لیگ چمپیونشیپ قرار گرفت اما در دیدار فینال پلی‌آف صعود به لیگ برتر مغلوب فولام شد و نتوانست برای دومین بار در تاریخ خود حضور در سطح اول فوتبال جزیره را تجربه کند.

 ادامه روزهای بد 2 مهاجم جوان ایرانی در اروپا

تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه دیروز در نخستین دیدار تدارکاتی پیش‌فصل خود به مصاف استانبول‌اسپور رفت و در پایان با نتیجه پرگل 4 بر صفر به برتری رسید. ارول بولوت که به تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته در این دیدار از چند بازیکن جدید تیمش استفاده کرد و در هر نیمه با ترکیبی متفاوت تیمش را راهی میدان کرد. با این حال الهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی این تیم شانس حضور در زمین را پیدا نکرد و به همراه میشائیل فری تنها بازیکنانی بودند که در این مسابقه به میدان نرفتند. بولوت پس از این دیدار گفت که تیمش تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارد و بازیکنان با‌انگیزه زیادی برای شروع فصل جدید آماده می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد اوضاع برای صیادمنش در این تیم چندان تغییر نکرده است.

مشابه این ماجرا برای یک مهاجم جوان ایرانی دیگر هم رخ داده است. مهدی بیات، مالک باشگاه شارلروا بلژیک علاقه زیادی به بازیکنان ایرانی دارد و یونس دلفی یکی از پدیده‌های جوانی بود که او به ترکیب تیمش اضافه کرد و امیدوار بود این مهاجم جوان خیلی زود به یکی از ستاره‌های تیمش تبدیل شود. دلفی اما در مدت یک سال‌ونیم حضورش در این باشگاه نتوانست فرصت چندانی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا کند و مدتی پیش نیز تست کرونایش مثبت اعلام شد تا بخشی از تمرینات پیش‌فصل را از دست بدهد. حالا رسانه‌های بلژیکی از احتمال انتقال قرضی او به یکی از تیم‌های ایرانی خبر می‌دهند. سایت «درنیه هاور» بلژیک در گزارشی از بازیکنانی که در آستانه جدایی از این باشگاه هستند، می‌نویسد: «یکی از بازیکنانی که در فصل آینده در شالروا حضور نخواهد داشت، یونس دلفی است. این بازیکن ایرانی که در سال 2019 راهی این باشگاه شده در این مدت نتوانست جایی در برنامه‌های کریم بلحسین(سرمربی تیم) داشته باشد و قرار است به یک تیم ایرانی قرض داده شود. گفته می‌شود چندین باشگاه خواهان به خدمت گرفتن او هستند و به نظر می‌رسد فصل بعد را در لیگ ایران سپری خواهد کرد.»

 تمجید بازیکنان شارلروا از درخشش دوباره رضایی

شارلروا در دومین هفته فصل جدید رقابت‌های لیگ بلژیک برابر اوستنده به برتری رسید تا با 6 امتیاز در صدر جدول قرار گیرد. شارلروا این سه امتیاز را مدیون همکاری موفق دو ستاره ایرانی خود است. پاس علی قلی‌زاده به کاوه رضایی در دقیقه 76 تنها گل شالروا در این بازی را رقم زد. سایت والفوت با تمجید از عملکرد خوب رضایی در این دیدار نوشت: «سومین فصل حضور رضایی در شارلروا عالی آغاز شد. مهاجم ایرانی که در دیدار قبلی تیمش نمی‌توانست بازی کند برابر اوستنده هم نیمکت‌نشین بود، اما در دقیقه 63 راهی زمین شد و تنها 13 دقیقه زمان می‌خواست تا پاس عالی در عمق علی قلی‌زاده را به گل تبدیل کند. شالروا با این گل سه امتیازی در صدر جدول قرار گرفت.»

نیکولاس پنتیو، دروازه‌بان شالروا نیز درباره عملکرد خوب رضایی گفت: «وقتی او به بازی آمد می‌دانستیم که می‌تواند شانس گلزنی ما را افزایش دهد و خیلی زود این موضوع تایید شد و همیشه در خدمت تیم است و به خوبی می‌داند چگونه از فرصت‌ها استفاده کرده و تیم را به موفقیت برساند.»

یوریس کایمبه، مدافع چپ شارلروا نیز او را بازیکنی مهم برای این تیم دانسته و می‌گوید: «رضایی بازیکن فوق‌العاده‌ای است. ما می‌دانیم که او همه کار برای موفقیت تیمش انجام می‌دهد و همیشه منتظر گلزنی‌اش هستیم. داشتن بازیکنی مثل او در ترکیب تیم بسیار با ارزش است و در مواقع حساس می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. این عالی است.»

رضایی در پایان این دیدار در مصاحبه‌ای گفت: «بازی بسیار سختی برای ما بود. به‌خصوص در 20 دقیقه نخست اوستنده به‌شدت ما را تحت فشار قرار داده بود. خوشبختانه در اواخر بازی توانستیم یک گل بزنیم و پس از آن راحت‌تر به بازی ادامه دادیم. توانستیم فشار خود را روی دروازه آنها حفظ کنیم و به سه امتیاز این بازی برسیم. من قلی‌زاده را مدت‌هاست که می‌شناسم و ارسال چنین پاس‌هایی از بین مدافعان و در عمق برایش کار راحتی است.»

اگر چه رضایی در این دیدار تک گل تیمش را به ثمر رساند اما سایت «اسپورزا» علی قلی‌زاده را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد و در تمجید از عملکرد این هافبک تکنیکی نوشت: «قلی‌زاده در مواقع حساس می‌تواند با پاس‌های عمقی خود به کمک تیمش بیاید و با قدرت دریبل‌زنی بالایی که دارد خطرناک‌ترین بازیکن تیم میزبان در این مسابقه بود. بوسی، مدافع راست تیم هم با عملکرد خوبش در دفاع و حمله یکی از بهترین بازیکنان شارلروا بود.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار