• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۲۳ - ۰۷:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
روزهای سخت ملی‌پوش ایرانی در فرانسه

قدوس در آرزوی جدایی از آمیان

سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی این تیم که فصلی پرحاشیه را پشت‌سر گذاشته است هنوز نتوانسته به روزهای خوبش در فوتبال سوئد برگردد. انتقال نافرجام به هوئسکا نقطه آغاز مشکلات این وینگر دورگه بود.

قدوس در آرزوی جدایی از آمیان

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال آمیان از 10 روز دیگر دیدارهای خود در رقابت‌های لیگ‌2 فرانسه را آغاز می‌کند، اما با توجه به‌ نتایجی که در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل کسب کرده است، به‌نظر می‌رسد هنوز به‌شرایط مطلوب برای حضوری موفق در این مسابقات نرسیده‌اند. آمیان در 4 بازی دوستانه خود برابر بولون، چامبلی، والنسین و کان 3 شکست و یک تساوی کسب کرده و آنها هنوز در سال 2020 نتوانسته‌اند بردی را تجربه کنند.

سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی این تیم که فصلی پرحاشیه را پشت‌سر گذاشته است هنوز نتوانسته به روزهای خوبش در فوتبال سوئد برگردد. انتقال نافرجام به هوئسکا نقطه آغاز مشکلات این وینگر دورگه بود. محرومیت 4 ماهه و جریمه نقدی از سوی فیفا باعث شد تا او مدتی از فوتبال دور باشد و پس از بازگشت هم با مصدومیت روبه‌رو شد و به این ترتیب نتوانست در این فصل کمک زیادی به تیمش انجام دهد. در ادامه نیز شیوع کرونا باعث توقف رقابت‌های لوشامپیونه شد و درنهایت فدراسیون فوتبال فرانسه تصمیم گرفت مسابقات را نیمه‌کاره به اتمام برساند و براساس تصمیمی که گرفته شد آمیان که در رده ماقبل آخر جدول قرار داشت به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا فصل کابوس‌وار قدوس کامل شود. سالی که مسلما او هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهد کرد اما همچنان با نگاهی مثبت به آینده نگاه می‌کند و می‌گوید: «همه چیز خیلی عجیب بود و اتفاقاتی افتاد که اصلا تصورش را هم نمی‌کردم. حالا ما در دسته دو حضور داریم و البته می‌توانیم دوباره به سطح اول فوتبال فرانسه برگردیم.»

قدوس و باشگاه سوئدی سابقش، اوسترشوندس درخصوص جریمه 4 میلیون یورویی به دادگاه CAS اعتراض کردند و حدود دو ماه پیش جلسه رسیدگی به این پرونده تشکیل شد، اما هنوز حکم نهایی این پرونده صادر نشده است. در چنین شرایطی شاید انتقال به تیمی دیگر بتواند به‌سود او باشد تا هم در تیمی بهتر و لیگی مناسب‌تر بازی کند و هم در فضایی جدید فوتبالش را ادامه داده و با روحیه‌ای مناسب‌تر برای فصل جدید آماده شود. خود او احتمال جدایی‌اش از آمیان را رد نکرده و می‌گوید: «اگر پیشنهاد خوب و مناسبی به دستم برسد قطعا دوست دارم به تیم دیگری منتقل شوم. البته باشگاه هم باید با جدایی من موافقت کند. در شرایط فعلی بازیکن آمیان هستم و تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم بازیکن مفیدی برای تیمم باشم و به آنها کمک کنم.»

با توجه به شرایطی که قدوس در فصل قبل داشت کمتر تیمی حاضر است برای خرید او وارد مذاکره شود. اگرچه رسانه‌ها در هفته‌های اخیر از پیشنهاد بشیکتاش ترکیه خبر داده بودند اما هنوز مذاکره‌ای بین دو باشگاه انجام نشده است. او در فصل قبل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیمش نداشته و با توجه به محرومیت، مصدومیت و پس از آن شیوع کرونا نتوانسته توانایی‌هایش را نشان دهد. به همین دلیل نمی‌تواند امید زیادی به انتقال در تابستان جاری داشته باشد. البته هنوز زمان زیادی تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات باقی‌مانده است و در این مدت ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

 زوج جدید قدوس

او فعلا به‌همراه آمیان برای شروع رقابت‌های لیگ آماده می‌شود و اگر در این باشگاه ماندنی شود یکی از امیدهای سرمربی تیم برای درخشش در فصل جدید خواهد بود و لوکا السنر حساب زیادی روی او باز کرده است. سایت «آمیان 11» در گزارشی از وضعیت این باشگاه می‌نویسد: «جیسون پاپیو در رقابت‌های پیش‌فصل عملکرد خوبی ارائه داده و می‌تواند یکی از امیدهای آمیان برای فصل جدید باشد. او و زوجش سامان قدوس نمایش قابل قبولی در دیدارهای اخیر داشته‌اند و نوید تولد یک زوج ایده‌آل در خط حمله تیم را می‌دهند. اگرچه شاگردان لوکا السنر آماده‌سازی موفقی را در تابستان جاری نداشته‌اند و نتایج ضعیفی کسب کرده‌اند، اما پاپیو با بازی‌های خوبش کادرفنی تیم را به فصل جدید امیدوار کرده است.

این بازیکن 24 ساله درباره عملکردش برابر والنسین و کان می‌گوید: «فصل قبل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیم نداشتم و فکر می‌کنم هنوز آماده نبودم اما امسال با انگیزه‌های بیشتری تمریناتم را شروع کردم و از نظر بدنی کاملا آماده‌ام. نوع تمریناتم را تغییر دادم و حالا خوشحالم که در زمین بازیکن مفیدی برای تیمم هستم. هدفم این است که به ترکیب اصلی تیم برسم و بتوانم در تمام بازی‌ها حضور داشته باشم. خوشبختانه با سامان قدوس هم هماهنگی خوبی پیدا کرده‌ام. شناخت خوبی از بازی هم داریم و نیازی نیست تا در زمین با هم صحبت کنیم. در این ورزش باید با نگاه کردن و ارتباط ذهنی با همبازیان خود ارتباط برقرار کنید. ما برای اولین‌بار در دیدار با والنسین کنار هم بازی کردیم و فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتیم. این تازه آغاز راه است و اگر بتوانیم این هماهنگی را در تمام مسابقات داشته باشیم مسلما به موفقیت تیم کمک خواهد کرد.» قدوس یکی از نفراتی است که از فصل قبل در ترکیب آمیان باقی‌مانده است و درصورتی‌که این دو بازیکن بتوانند روند کنونی را ادامه دهند، آمیان می‌تواند به بازگشت به لیگ 1 فرانسه امیدوار باشد.

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک