• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۴۸-۱۰-۱۱ - ۰۳:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حمید مطهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: می‌خواهیم با شکست ذوب‌آهن جشن قهرمانی را شیرین‌تر کنیم

تمدید با بازیکنان کار باشگاه است، نه کادرفنی

چیزی برای گفتن ندارند حرف از برد اقتصادی می‌زنند

کاری که از دست ما به‌عنوان کادرفنی برمی‌آید این است که به باشگاه بگوییم برای تمدید قرارداد اکثر بازیکنان تیم اقدام کنند. بارها هم این موضوع را عنوان کرده‌ایم که تمامی نفرات تیم را می‌خواهیم، اما تمدید قرارداد با بازیکنان که وظیفه کادرفنی نیست. باشگاه باید برای این کار اقدام کند

تمدید با بازیکنان کار باشگاه است، نه کادرفنی

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند و همین امروز مهلت‌شان برای پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش به پایان می‌رسد و از امروز به بعد هواداران سرخ این کابوس را دارند که هر روز که چشم‌شان را باز می‌کنند با احکام سفت و سخت کمیته انضباطی فیفا مواجه شده و نقره داغ شوند.

اینها درحالی است که سرخ‌ها همین فردا در ورزشگاه آزادی باید جشن قهرمانی را برپا کنند و شاید این تلخ‌ترین جشنی است که آنها در طول تاریخ باشگاه‌شان باید برگزار کنند و افسوس که نتایج خوب کادرفنی تازه‌نفس و جوان پرسپولیس به‌خوبی از سوی مدیران باشگاه حمایت نشده و به نوعی دلسردی بین آنها ایجاد کرده است. یکی از مربیانی که با دانش فنی بالایش چند سالی است در کادر یحیی گل‌محمدی حضور دارد و یکی از نقش‌های مهم را هم ایفا می‌کند، حمید مطهری است که برای آگاهی از شرایط پرسپولیس دقایقی با او همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مطهری را درادامه می‌خوانید.

نوار بردهای پرسپولیس در قائمشهر پاره شد. کمبود‌انگیزه یا توان فنی بالای نساجی باعث از دست رفتن 2 امتیاز این بازی شد؟

با توجه به اینکه من یک نیم‌فصل در نساجی مربیگری کرده‌ام از این تیم شناخت خوبی داشتم و می‌دانستم که این تیم به‌خصوص در زمین خودش برای هر حریفی خطرناک می‌شود. هرچند در این بازی هواداران واقعا خوب این تیم حضور نداشتند، اما همان شکل زمین و چمن مصنوعی زمین کار را برای ما سخت کرده بود. هرچه از زمان بازی می‌گذشت ما بازی روان‌تری از خود به نمایش گذاشتیم و به‌خصوص در نیمه دوم تیم ما فوق‌العاده بود و صاحب توپ و میدان و مالکیت بازی بود. تنها روی یک پرتاب اوت دستی دروازه‌مان باز شد و در سایر دقایق بازی فرصتی به حریف خود ندادیم و شکل بازی‌مان را پیدا کرده بودیم. البته باز هم تاکید می‌کنم که نساجی واقعا تیم قابل احترامی بود.

حضور کادرفنی جدید را در این تیم چگونه دیدید؟ آیا آنها توانسته بودند روند بازی نساجی را روبه جلوتر از قبل بکنند؟

من تنها چیزی که می‌دانم این است که نساجی همیشه یک تیم قلدر و قابل احترام بوده است و به‌خصوص در زمین خودشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و من هم برایشان در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می‌کنم.

پرسپولیس درست مثل نیم‌فصل اول سخت گل می‌زند و با توجه به این موضوع خطر تساوی در بازی‌های این تیم همیشه احساس می‌شود. این مشکل در خط‌حمله را به چه شکل حل می‌کنید؟

من نمی‌دانم این حساسیت‌ها چه دلیلی می‌تواند داشته باشد! همه تیم‌ها برای فوتبال‌شان طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند در بازی گل‌های زیادی بزنند و با تفاضل گل خوب از بازی خارج شوند، حالا بعضی‌ها چیزی در پرسپولیس پیدا نمی‌کنند که به آن ایراد بگیرند، این موضوع را علم کرده‌اند که چرا اقتصادی می‌برید. من بارها در این هفته‌ها با این سوال مواجه شده‌ام و می‌دانم که اگر 4 گل هم بزنیم و تنها یک گل بخوریم همه گیر می‌دهند به اینکه چرا یک گل خورده‌ایم!

یعنی قبول ندارید که تیم شما اقتصادی نتیجه می‌گیرد؟

اول از همه باید درنظر بگیرید که ما دو سه مهره خوب خود را در فاز تهاجمی در اختیار نداشتیم. بعد هم برای ما در درجه اول نمایش خوب تیم اهمیت دارد و بعد از آن 3 امتیاز بازی. حالا اگر فرصتی برای گلزنی هم باشد که چه بهتر وگرنه به برد با یک گل هم همان قدر امتیاز می‌دهند که با 4 گل می‌دهند. در ضمن فراموش نکنید که تیم‌های دیگری هم که مقابل ما قرار می‌گیرند برای پیروزی به زمین می‌آیند و دست‌وپایشان را نبسته‌اند، پس آنها هم برای موفقیت خودشان تلاش می‌کنند.

این روزها بحث پرونده برانکو و احتمال محرومیت باشگاه از پنجره نقل‌وانتقالاتی یا کسر امتیاز زیاد شنیده می‌شود. این حرف‌ها تا چه حدی تمرکز کادرفنی و بازیکنان را برهم زده است؟

آنچه ما برایش تلاش می‌کنیم و درست است، این است که کادرفنی و بازیکنان تمرکز خود را حفظ کنند و تمام فکر و ذکر خود را معطوف تمرینات و بازی‌های پیش رو بکنند، اما خب پیش هم می‌آید که برخی بازیکنان یا هواداران خودشان را درگیر این مساله کرده باشند. اما این مسائل همیشه در تیم‌هایی مثل پرسپولیس وجود داشته و من دوست دارم درخصوص آنها صحبت کنم یا حتی یک درصد از انرژی‌ام را صرف آن کنم.

بلافاصله بعد از بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی باید برای بازی‌های آسیایی آماده شوید و این موضوع وقتی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم باید با نفرات جدید پا به این رقابت‌ها بگذارید.

متاسفانه مجبوریم که خودمان را با تقویم جدید AFC که به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده وفق دهیم. هدف اول ما این بود که در ابتدا قهرمانی‌مان در لیگ برتر مسجل شود و سپس برای تقویت تیم فکر کنیم. حالا هم یک‌سری فکرها برای پست‌های مختلف کرده‌ایم اما فعلا تمرکزمان روی کارمان است و برای قهرمانی در جام حذفی آماده می‌شویم و سپس به لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم. می‌دانیم که زمان برای آمادگی حضور در آسیا بسیار کم است، اما خیال هواداران راحت که ما پلن‌های مختلفی داریم و نمی‌گذاریم تیم لطمه بخورد.

بحث تمدید قراردادها هم یکی از مواردی است که دستمایه انتقاد از باشگاه شده است. پرسپولیس در سال‌های اخیر کمتر تا این حد بلاتکلیف بوده است.

کاری که از دست ما به‌عنوان کادرفنی برمی‌آید این است که به باشگاه بگوییم برای تمدید قرارداد اکثر بازیکنان تیم اقدام کنند. بارها هم این موضوع را عنوان کرده‌ایم که تمامی نفرات تیم را می‌خواهیم، اما تمدید قرارداد با بازیکنان که وظیفه کادرفنی نیست. باشگاه باید برای این کار اقدام کند و حتی یحیی گل‌محمدی هم بارها به تمدید قرارداد بازیکنان تاکید داشته است. ما هم می‌دانیم که هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم کار برای تمدید قرارداد با بازیکنان سخت‌تر می‌شود. برخی بازیکنان هم هستند که پیشنهادهایی در دست دارند و شاید بخواهند به آنها فکر کنند. باید در این خصوص منطقی رفتار کنیم.

شما این روزها یک‌ انگیزه دیگری هم دارید و آن هم پیروزی در بازی‌های پیش رو در لیگ برتر و جابه‌جایی رکوردهای بیشترین امتیاز و پیروزی در یک فصل است. به این موضوع فکر می‌کنید؟

من صادقانه به این سوال پاسخ می‌دهم که اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم و برایمان هدف نیست. البته نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم و بگویم از این اتفاق ناراحتیم، بلکه می‌گوییم طبق برنامه و هدف به زمین می‌رویم و بازی‌به‌بازی پیش می‌رویم حالا اگر این برنامه‌ها به رکوردشکنی هم منجر شود که خیلی هم بهتر اما اگر به دنبال رکورد برویم، رکورد از ما فرار می‌کند.

بازی با ذوب‌آهن در آزادی هم روز قشنگی برای شما و هواداران‌تان است.

این روز وقتی لذت‌بخش‌تر می‌شود که ما بتوانیم یک برد جانانه را تقدیم هواداران‌مان کنیم و شیرینی جشن قهرمانی‌مان را دوچندان کنیم. ما تمرینات‌مان را در هفته گذشته براساس نوع بازی ذوب‌آهن طرح‌ریزی کرده‌ایم و دوست داریم با انرژی خوب جام را بالای سر ببریم.

البته شاید بزرگ‌ترین حسرت شما نبود هواداران‌تان در این جشن قهرمانی باشد.

فوتبال بدون تماشاگر واقعا حس خوبی ندارد و ما این موضوع را کاملا درک می‌کنیم، اما در مورد هواداران خونگرم پرسپولیس باید این نکته را عنوان کنم که واقعا انرژی مثبت‌شان را دریافت می‌کنیم و از همین راه دور هم می‌توانیم گرمای وجودشان را احساس کنیم. آنها در پیام‌هایشان کلی به مجموعه تیمی ما محبت می‌کنند و دوست داریم با یک پیروزی دلچسب مقابل ذوب‌آهن هم یک 3 امتیاز و هم یک جام دیگر را به آنها هدیه بدهیم تا توانسته باشیم گوشه‌ای از محبت آنها را جبران کنیم.

 *نویسنده :  آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار