• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۱۵ - ۱۱:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ سکوت وزارت درباره انتقادها از انتصاب جنجالی در اسکی

سلطان انتخاب‌های بد!

انتصابات مسعود سلطانی‌فر در استان‌های مختلف بسیار پرسروصدا شده و این سوال در اذهان عمومی مطرح می‌شود که باوجود اینکه پرونده برخی از آنها باز است، چطور وزیر ورزش باز هم پست‌های دیگری را به این افراد واگذار می‌کند؟ بازداشت و دستگیری چند مدیرکل به‌همراه برخی کارمندان و معاونان موضوع ساده‌ای نبوده و متاسفانه تعداد نفرات بازداشت‌شده در زمان سلطانی‌فر کم هم نبوده است.

سلطان انتخاب‌های بد!

  به گزارش «فرهیختگان»، روز یکشنبه هفته‌جاری خبر انتخاب کوروش صبوریان به‌عنوان سرپرست فدراسیون اسکی توسط مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان سروصدای زیادی به‌پا کرد. با پایان دوره 4ساله سیدعبدی افتخاری، صبوریان به‌عنوان سرپرست امور کار را در دست گرفت، اما ساعتی از این انتخاب نگذشته بود که بحث بازداشت وی در سال‌های گذشته جریان‌ساز شد. فرد منتخب وزیر ورزش 2 سال پیش به‌دلیل پرونده‌ای که داشته، به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بازداشت شده بود. همین موضوع باعث شد این انتقادات به وزیر ورزش وارد شود که چطور فردی با این پرونده برای مدیریت یک فدراسیون المپیکی معرفی شده است.

البته باید بررسی کنیم و ببینیم که انتخاب‌های مسعود سلطانی‌فر در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها چگونه بوده، چراکه در طول حضور وی در وزارت ورزش چندین مورد بازداشتی در ادارات کل صورت گرفته است!

 هاشمی‌طبا: اگر پرونده هنوز باز است انتخاب خوبی نیست

کوروش صبوریان، مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان رضوی 3 روز پس از برگزاری مراسم تودیعش بازداشت شد. اتهام وی تصرف در بیت‌المال بوده است. پس از وی یکی از معاونان اداره‌کل هم دستگیر و روانه بازداشتگاه شد. «م. پ» پیش از این به‌‌عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود پرونده صبوریان همچنان باز است و این انتقاد به وزارت ورزش وارد شده که چرا چنین انتصابی صورت گرفته است. نکته جالب اینجاست که مراسم تودیع و معارفه روز دوشنبه برگزار شد.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با روزنامه «فرهیختگان» درخصوص این انتصابات حاشیه‌ساز وزیر ورزش اظهار داشت: «انتصاب‌ها باید در هر صورتی انجام شود، حالا درخصوص اسکی اگر آقای صبوریان محکومیت داشته، نمی‌توان صلاحیت یک نفر را در این خصوص زیر سوال برد.» وی افزود: «باید وضعیت صبوریان بررسی شود، باید ببینیم شرایط او به چه صورت است، اما اگر پرونده او باز باشد، در این صورت انتصاب درستی نیست.»

 انتصاب و بازداشتی دیگر در سمنان خراسان رضوی و همدان

فرزاد فتاحی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان بود که به‌دلیل مسائل مالی در زمان مدیریتش بازداشت شد. معاون فتاحی یکی دیگر از بازداشتی‌ها بود. این اتفاق خردادماه سال 98 رخ داد. فتاحی چندماه بعد به خراسان رضوی رفت و مدت‌ها مدیرکل این استان بود، اما روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام شد دادستانی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، از صدور کیفرخواست علیه 4 نفر از کارکنان ورزش و جوانان خبر داده است. در بین اسامی، نام فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به‌همراه دو کارمند فعلی اداره ورزش و جوانان سمنان به‌چشم می‌خورد که باید از سمت خود تعلیق شوند.

 مدیرعامل برق شیراز در اداره‌کل حاشیه‌ساز شد

خردادماه امسال نیز خبر بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس منتشر شد تا دوباره شوک دیگری به دستگاه ورزش وارد شود. حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به دستور دادستانی عمومی و انقلاب این استان بازداشت شد. نکته قابل‌تامل اینکه کامیاب مدیرعامل برق شیراز بود که در سال 92 به جرم تبانی در لیگ دسته‌اول فوتبال ایران با حکم کمیته انضباطی محروم شد، اما 2 سال بعد ارتقا یافت و مدیرکل ورزش استان فارس شد.

تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی، واگذاری اماکن ورزشی به پیمانکاران بدون اخذ نظر کارشناس رسمی، همچنین تایید صورت وضعیت صوری پروژه‌های میلیاردی «بدون هیچگونه عملیات عمرانی» ازجمله اتهامات مدیرکل ورزش استان فارس بود.

 بازداشت مدیر ورزش قزوین و تکذیب اختلاس

 مردادماه سال97 دادستان قزوین از بازداشت مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان قزوین و معاون پیشین وی به اتهام اختلاس خبر داد. «م.م» در یک مصاحبه، خبر اختلاس را تکذیب کرد و گفت هیچ اختلاسی در کار نبوده و تنها مبلغ 50 میلیون تومان از بودجه اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین را در سال 95 به‌عنوان پاداش به کارکنان داده است. وی بعدا اعلام کرد این پول را بازگردانده است.

 دلیل انتصابات پرسروصدا چیست؟

انتصابات مسعود سلطانی‌فر در استان‌های مختلف بسیار پرسروصدا شده و این سوال در اذهان عمومی مطرح می‌شود که باوجود اینکه پرونده برخی از آنها باز است، چطور وزیر ورزش باز هم پست‌های دیگری را به این افراد واگذار می‌کند؟ بازداشت و دستگیری چند مدیرکل به‌همراه برخی کارمندان و معاونان موضوع ساده‌ای نبوده و متاسفانه تعداد نفرات بازداشت‌شده در زمان سلطانی‌فر کم هم نبوده است.

وزیر ورزش و جوانان که در طول مدت مدیریت خود به‌خاطر مسائل فوتبال بارها ازسوی نمایندگان مجلس با سوال روبه‌رو شده و حتی بارها برای استیضاح وی امضا جمع‌آوری شده است و در حوزه فوتبال به‌خاطر انتخاب‌های بد برای باشگاه‌های سرخابی بارها به او انتقاد شده، این روزها نیز با چالش انتخاب مدیران کل استان‌ها و تخلفات آنها روبه‌رو است و البته باید به پست گرفتن آنها مدتی بعد از بازداشت هم اشاره کرد.

    صدور کیفرخواست برای ۴ کارمند ورزش و جوانان

دادستانی برای چهار کارمند ورزش و جوانان کیفرخواست صادر کرده که در این میان، نام دو مدیرکل هم دیده می‌شود و طبق قانون باید تعلیق شوند. بر اساس سندی که خبرنگار فارس به‌طور اختصاصی به آن دست یافته، دادستانی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، از صدور کیفرخواست علیه چهار نفر از کارکنان ورزش و جوانان خبر داده است. این چهار نفر زمان تشکیل پرونده در دادستانی، در استان سمنان فعالیت داشته‌اند و اکنون دو نفر از آنها، از مدیران کل وزارت ورزش و جوانان هستند و دو نفر دیگر همچنان در ورزش و جوانان سمنان فعالیت دارند. بر این اساس، فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به‌همراه دو کارمند فعلی اداره ورزش و جوانان سمنان باید از سمت خود تعلیق شوند. مشارکت در اختلاس و جعل مهر یک فروشگاه کالای ورزشی از عناوین کیفرخواست این چهار نفر است. دادستانی از وزیر ورزش و جوانان خواسته تا در راستای اعمال ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، برای تعلیق نامبردگان از شغل خود دستورات مقتضی صادر شود.

 * نویسنده:  بهاره محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک