• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۱۵ - ۱۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از تازه‌ترین تحولات استقلال؛ نحوه تسویه‌حساب با بازیکنان مشخص شد

تصویب پاداش‌های ویژه در هیات‌مدیره، چراغ سبز فدراسیون به شجاعیان

طبق آخرین اخبار از اردوی آبی‌پوشان مدیریت باشگاه در تلاش است طی یکی‌دو روز آینده و تا قبل از بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل سپاهان که دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، ۱۰درصد دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند تا به این ترتیب فقط ۳۰ درصد از مطالبات دستمزد آبی‌پوشان باقی بماند.

تصویب پاداش‌های ویژه در هیات‌مدیره، چراغ سبز فدراسیون به شجاعیان

  به گزارش «فرهیختگان»، درحالی‌که لیگ برتر به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تنها سه هفته از این رقابت‌ها باقی مانده، آرام‌آرام تیم‌های مختلف درحال تسویه‌حساب با بازیکنان و کادر فنی خود هستند تا باتوجه به فاصله کم پایان فصل‌جاری تا آغاز فصل بعد هرچه سریع‌تر نسبت‌به تقویت و رفع نقاط ضعف برای فصل بیستم لیگ برتر اقدام کنند و این درحالی است که باشگاه استقلال تا امروز فقط ۶۰ درصد از قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کرده و هنوز ۴۰ درصد دیگر باقی مانده است.

بر همین اساس و طبق آخرین اخبار از اردوی آبی‌پوشان مدیریت باشگاه در تلاش است طی یکی‌دو روز آینده و تا قبل از بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل سپاهان که دوشنبه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، ۱۰درصد دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند تا به این ترتیب فقط ۳۰ درصد از مطالبات دستمزد آبی‌پوشان باقی بماند.

در همین راستا نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان فصل‌جاری ۱۰درصد دیگر پرداختی باشگاه استقلال به کادر فنی و بازیکنان انجام خواهد شد و این درحالی است که حدود ۱۰درصد از کل قرارداد بازیکنان صرف امور هزینه‌های ثبت قرارداد در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شده و به این ترتیب بازیکنان استقلال با ۱۰درصد طلب خود فصل را به پایان برده و تا پایان فصل بیستم در انتظار واریزی ۱۰درصد باقیمانده و تسویه‌حساب با باشگاه خواهند ماند.

 پاداش حذفی و سهمیه آسیا مصوب شد

جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال عصر روز دوشنبه در محل این باشگاه و با حضور تمامی اعضا برگزار شد. در این جلسه اعضای هیات‌مدیره درخصوص موارد مختلف ازجمله مخاطرات پرونده‌های بازیکنان و مربیان خارجی سابق این تیم که همچنان در فیفا باز بوده و مشکلات عدیده مالی را برای باشگاه ایجاد کرده‌اند، به صحبت و بررسی پرداخت و عمده زمان جلسه به موضوع بدهی‌های باشگاه به طلبکاران خارجی و داخلی اختصاص پیدا کرد.

با این‌حال یکی از مصوبات اعضای هیات‌مدیره استقلال به تصویب پاداش‌های خاص برای بازیکنان در بازی‌های ویژه تا پایان فصل اختصاص پیدا کرده و مقرر شد به‌جز پاداشی که برای بازیکنان و کادر به‌منظور دو پیروزی اخیر این تیم در لیگ مقابل پارس جم و سپاهان درنظر گرفته شده، درصورتی‌که استقلالی‌ها بتوانند در دیدارهای پیش‌رو موفق عمل کرده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورند، پاداش دیگری نیز به آنها تعلق بگیرد.

این درحالی است که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مدیران این باشگاه نسبت‌به دیدار هفته آینده مقابل سپاهان در یک‌چهارم نهایی جام حذفی حساسیت ویژه‌ای داشته و جدای از پاداش‌های درنظر گرفته‌شده برای لیگ، برای این مسابقه و درمجموع برای موفقیت در جام‌حذفی فوتبال ایران نیز پاداش جداگانه دیگری را برای بازیکنان و کادر فنی درنظر گرفته‌اند.

 شیخ به شهرخودرو می‌رسد دشتی نه

استقلالی‌ها امروز چهارشنبه با پرواز چارتر برای برگزاری دیدار هفته بیست‌وهشتم خود مقابل شهرخودرو راهی مشهد خواهند شد، این درحالی است که بعد از اینکه مصدومیت بازیکنان این تیم برطرف شده و کرونایی‌ها نیز به اردوی آبی‌ها بازگشتند، حالا دست فرهاد مجیدی برای انتخاب سیستم و تاکتیک‌های مختلف باز شده و او می‌تواند در دیدار با شهر خودرو از حداکثر نفراتش برای انتخاب 11نفر اصلی برای حضور در میدان استفاده لازم را ببرد.

در این بین نکته قابل‌توجه اینکه شیخ دیاباته که در بازی با سپاهان از ناحیه زانو مصدوم شده و مجبور به ترک زمین شد تا هواداران دوباره‌ نگران مصدومیت گلزن آفریقایی خود شوند، طی چند روز گذشته نسبت‌به رفع مصدومیت خود با فیزیوتراپی اقدام کرده و از عصر روز گذشته در تمرینات حاضر شد تا مشکلی برای همراهی استقلال درصورت صلاحدید کادرفنی برای بازی فرداشب مقابل تیم مشهدی نداشته باشد، این درحالی است که علی دشتی همچنان مصدوم است و نمی‌تواند فعلا آبی‌پوشان را در دیدارهای این تیم همراهی کند. از سوی دیگر دو بازیکن استقلال همچنان با کرونا دست‌وپنجه نرم کرده و عظیم گوک و فردین رابط که به‌تازگی به تیم ملی جوانان دعوت شده است نیز در قرنطینه به‌سر می‌برند و به این ترتیب این دو بازیکن نیز نمی‌توانند استقلال را در مشهد همراهی کنند. رضاوند هم به‌علت اخراج در بازی قبلی این بازی را از دست داده است.

 تلاش‌ها برای صدور کارت بازی شجاعیان ادامه دارد

اگرچه استقلالی‌ها با کمبود نفرات موثر و کلیدی این روزها مواجه نیستند، اما با رسیدن داریوش شجاعیان به مرز آمادگی مطلوب برای همراهی تیم تلاش‌های مسئولان باشگاه پرطرفدار پایتخت همچنان برای گرفتن کارت بازی این هافبک شیرازی ادامه دارد. اگرچه هفته گذشته مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ازجمله رئیس کمیته تعیین وضعیت آب پاکی را روی دست استقلالی‌ها ریخته و اعلام کردند به هیچ‌وجه امکان همراهی شجاعیان با استقلال تا آخر فصل وجود ندارد، اما از آنجاکه آبی‌ها قبلا در این مورد خاص قوانین فیفا را راهگشا دیده و از این طریق سعی کرده بودند به خواسته خود برسند، بعد از مشاهده برخی قوانین نقل‌وانتقالات در ایران که در تغایر با قوانین فیفا بود، یک‌بار دیگر تلاش‌ها برای صدور کارت بازی شجاعیان را ادامه داده و حالا از این باشگاه خبر می‌رسد که روز گذشته باشگاه استقلال درخصوص موارد یادشده یعنی تغایر در برخی قوانین نقل‌وانتقالات بین فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون جهانی فوتبال نامه‌ای را برای فیفا ارسال کرده است تا آخرین شرایط و تلاش‌ها برای گنجاندن نام شجاعیان در فهرست استقلال تا قبل از پایان لیگ همچنان ادامه داشته باشد، این درحالی است که طبق ادعای یکی از مسئولان باشگاه از طرف فدراسیون فوتبال نیز قول‌هایی مبنی‌بر حل شدن این مشکل داده شده و باید تا روزهای آینده صبر کرد تا تکلیف هافبک آبی‌پوشان مشخص شود.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک