• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۰۹ - ۱۲:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دستور مسئولان شبکه اول سیما به تهیه‌کننده «صبح بخیر ایران»

اخراج بی‌سروصدای مجری جنجالی

هواداران پرسپولیس به انتظار نشسته‌اند تا این مجری بار دیگر به سازمان صداوسیما برگردد تا انتقادهایشان را آغاز کنند. فعلا که رابطه پرسپولیس و صداوسیما به طور کلی قطع شده و تا زمانی که وضعیت مجری مشخص نشود، وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.

اخراج بی‌سروصدای مجری جنجالی

  به گزارش «فرهیختگان»،   از همان هفته‌‌هایی که پرسپولیس خود را از سایر مدعیان قهرمانی جدا کرد و به‌سرعت به‌سمت قهرمانی رفت هشتگ «بابامسعود» در بین هواداران رقیب دست به دست شد. اشاره آنها به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان بود که اعتقاد دارند از زمانی که مسئولیتی در پست‌‌های مختلف داشته، عامل قهرمانی پرسپولیس شده است. پوکر قهرمانی باعث شد فشار هواداران رقیب به‌سمت وزارت ورزش و جوانان بیشتر شود. آنها معتقد بودند روند قهرمانی سرخ‌پوشان عادی نبوده و دست‌‌هایی در پشت‌پرده برای صدرنشینی و جام‌آوری این تیم می‌جنگد. همراهی پیشکسوتان استقلال با هواداران تیفوسی رقیب هم مزید بر علت شد تا جایی که برخی از آنها در کنار کارشناسی و تحلیل بازی‌ها، کنایه‌‌هایی هم به سلطانی‌فر زدند. به‌عنوان مثال محمد نوری، پیشکسوت آبی‌‌ها در گفت‌وگویی صراحتا عنوان کرد: «تا زمانی که سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان باشد، بعید است استقلال قهرمان شود.»

برخی دیگر از پیشکسوتان مثل محمد نوازی و امیرحسین صادقی هم با او همراه شدند تا درنهایت کشمکش‌‌های اینستاگرامی با توهین‌‌هایی همراه شود. ماجرا اما محدود به اینستاگرام نشد و مجری برنامه صبح بخیر ایران در گفت‏ وگویی که با مجری دیگر برنامه داشت با کنایه از کلیدواژه «بابا مسعود» استفاده کرد تا هواداران پرسپولیس را عصبانی کند.

کری‌خوانی روی آنتن زنده البته مختص به او نیست و پیش‌تر نیز برخی مجریان پرسپولیسی با ابراز خوشحالی از قهرمانی تیم‌شان، کری‌‌هایی را خوانده بودند. شاید اولین حاشیه در این‌باره و توهین به هواداران رقیب مربوط به علی ضیا می‌شود. انتشار ویدئویی از او در یک محفل خصوصی و شعار‌هایی که همراه با برخی دوستانش علیه پرویز مظلومی، سرمربی وقت استقلال دادند خیلی زود در فضای مجازی گسترش پیدا کرد و او مجبور به عذرخواهی شد. درباره روند انتشار این ویدئو شایعات متعددی مطرح است اما گفته می‌شود این ویدئو از سوی یکی از نزدیکان ضیا به یک مجله فروخته شده است. محتوای ویدئو درنهایت منجر به ممنوع‌التصویری ضیا شد، هرچند او چندین‌بار مجبور به عذرخواهی از مظلومی و هواداران شد اما درنهایت این توهین همواره نام او را بر سر زبان‌‌ها انداخت و منجر به جدایی‌اش از هواداران افراطی آبی‌‌ها شد.

مدتی قبل هم حسین کلهر یک شوخی سخیف با لوگوی استقلال کرد و درنهایت مجبور به عذرخواهی شد. اتفاقی که منجر به حذف تدریجی او از رسانه ملی شد. این‌بار اما یک مجری کم‌نام و نشان‌تر با کری عجیبی برای پرسپولیس، حاشیه‌سازی کرد و در ادامه در فضای مجازی با انتشار یک فیلم، عذرخواهی کرد. وضعیت او البته کمی عجیب‌تر از سایر مجریان بود. توهین او منجر به رد دعوت برنامه فوتبال برتر از سوی سیدجلال حسینی شد. کاپیتان سرخ‌پوشان البته ساعتی بعد از آنکه در برنامه محمدحسین میثاقی حاضر نشد به استودیوی یک برنامه اینترنتی رفت و پاسخگوی سوالات مجری برنامه شد. امیراحمدی یک روز بعد درحالی‌که عصبی بود در برنامه صبح بخیر ایران حاضر شد و با کنایه عذرخواهی کرد اما در پایان صحبت‌هایش از خود به‌عنوان گالیله نام برد تا با شبیه‌سازی حماقت سایر مردم در مواجهه با گالیله، دل هواداران استقلال را هم به دست بیاورد. او در این میان افزایش قیمت دلار و سکه را هم مزید بر علت دانست و سایرین را متهم به تلاش برای انحراف ذهن‌‌ها از وضعیت معیشتی مردم کرد.

 بی‌سروصدا اخراجش کنید

«اخراج و شکایت» این خواسته‌ای بود که هواداران پرسپولیس از رسانه ملی طلب کردند. اتفاقی که محقق شد و امیراحمدی در برنامه روز گذشته صبح بخیر ایران حاضر نشد. شکایت باشگاه پرسپولیس هم از امیراحمدی منجر به وخیم شدن اوضاع شد. در نهایت تهیه‌کننده برنامه در گفت‌وگویی مدعی شد هیچ اخراجی در کار نیست و شاید امیراحمدی در برنامه‌‌های بعدی به او و تیمش اضافه شود. شنیده‌‌های «فرهیختگان» از گروه اجتماعی شبکه یک البته حکایت از ماجرای دیگری دارد. براساس آنچه به دست‌مان رسیده، ظاهرا پس از مصاحبه تهیه‌کننده، مسئولان شبکه اول سیما طی تماسی با تهیه‌کننده برنامه صبح بخیر ایران از او بابت مصاحبه‌اش گلایه کرده و مدیرگروه اجتماعی نیز در پیامی خصوصی به این فرد عنوان می‌کند باید سکوت کند تا شرایط بدتر نشود. کنار گذاشتن بی‌سروصدای امیراحمدی از اجرای تلویزیونی در شبکه یک هم خواسته دیگری بود که مسئولان شبکه اول از داریوش دلیری، تهیه‌کننده برنامه صبح بخیر ایران داشتند. اتفاقی که محقق شد هرچند امیراحمدی ساعتی بعد از انتشار شایعات مربوط به اخراجش در شبکه جام‌جم حاضر شد اما نزدیکانش می‌گویند او به‌شدت تحت‌فشار است و از انتشار خبر اخراجش شوکه شده!

 اگر بازگردد...

چه سرنوشتی در انتظار امیراحمدی است؟ این سوال را بسیاری از هواداران و مردم می‌پرسند اما سازمان صداوسیما نشان داده هیچ سازوکاری برای تصمیم‌گیری در این‌باره ندارد. هرچند انتشار متن عذرخواهی از سوی روابط‌عمومی شبکه اول و پیش‌تر از سوی روابط‌عمومی سازمان صداوسیما (در ماجرای توهین حسین کلهر) تا حدودی وضعیت را تغییر داد اما اصرار امیراحمدی به صحت حرف‌هایش باعث شده هواداران پرسپولیس او را به‌راحتی نبخشند و به نظر می‌رسد دست‌کم تا چند ماه آینده خبری از اجرای تلویزیونی این مجری نخواهد بود. شنبه و سه‌شنبه، روز‌هایی هستند که امیراحمدی در شبکه اول سیما به اجرای برنامه می‌پردازد اما این‌بار شرایط کمی متفاوت است. هواداران پرسپولیس به انتظار نشسته‌اند تا این مجری بار دیگر به سازمان صداوسیما برگردد تا انتقادهایشان را آغاز کنند. فعلا که رابطه پرسپولیس و صداوسیما به‌طور کلی قطع شده و تا زمانی که وضعیت مجری مشخص نشود، وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت. باشگاه پرسپولیس حتی اجازه ورود دوربین‌‌ها را هم به ورزشگاه آزادی نمی‌دهد، هرچند این موضوع باید در سطح کلان‌تر تصمیم‌گیری شود اما به نظر می‌رسد درنهایت همه اتفاقات به‌زودی ختم به خیر خواهد شد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار