• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۰۷ - ۰۹:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ تخفیف 40 درصدی از 7+2 بازیکن و مدیری که پرسپولیسی‌ها را عصبی کرد

پای آپشن‌های سنگین قرارداد در میان است

بازیکنان یا باید پاداش قهرمانی را بگیرند یا پاداش آسیایی شدن!

در مورد آپشن قرارداد بازیکنان پرسپولیس نکته‌ای که عجیب توی ذوق می‌زند این است که اکثر بازیکنان ثابت سرخ آپشن‌های قراردادشان نیمی از مبلغ ثابت قراردادشان است و به‌طور مثال بازیکنی که قرارداد یک میلیاردی با تیم دارد با جمع آپشن‌هایش مبلغی بالغ بر یک‌ونیم میلیارد تومان باید دریافت می‌کرد.

پای آپشن‌های سنگین قرارداد در میان است

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها چند وقتی بود به هیچ سوالی درباره مسائل مالی پاسخ نمی‌دادند و همه چیز را به تصمیم مدیران و امید به بهبود شرایط ختم می‌کردند و همان موقع در گزارشی نوشتیم که آنها با یکدیگر قول و قرار گذاشته‌اند که برای جلوگیری از اعتراض هواداران و عدم ایجاد حاشیه در مسیر قهرمانی تا زمانی که کسب جام چهارم مسجل نشده، انتقادی را به نحوه مدیریت باشگاه در موارد مالی نداشته باشند.

دقیقا هم همین‌طور شد و درست بعد از پایان داستان قهرمانی در فصل نوزدهم، سیدجلال حسینی که از قضا حساسیت بسیار زیادی روی موارد مالی دارد در گفت‌وگو با رسانه‌ها از طلب برخی از بازیکنان تیم بابت قراردادها و همچنین آپشن‌های قرارداد فصل قبل صحبت کرد و البته اذعان داشت که مدیران به دنبال حل این مشکل هستند. هرچند مدیران جدید قصد دارند از این اتفاقات شانه خالی کنند و همه چیز را به ضعف مدیران سابق و اشتباهات آنها ربط بدهند، اما پیشنهاد تخفیف 30 درصدی و مشکلاتی که در پرداخت متمم قرارداد بیرانوند ایجاد شد نشان می‌دهد که مدیران فعلی هم چندان بدشان نمی‌آید این پول‌ها را پرداخت نکنند و البته برای مذاکره و توافق در این زمینه شخص مناسبی را انتخاب نکرده‌اند و شاید هرکسی غیر از کاپیتان اول تیم به مذاکره فراخوانده می‌شد خروجی بهتری برای مدیران به همراه داشت.

 7+2 طلبکار از فصل قبل

ازقرار معلوم هنوز چند بازیکن پرسپولیس بابت فصل قبل از باشگاه طلبکار هستند و البته مشکلاتی هم در این بین وجود دارد که باعث شده باشگاه تا به این لحظه نتواند این قراردادها را پرداخت کند.

اما بد نیست بدانید برخلاف موارد عنوان شده در رسانه‌ها بازیکنانی که بابت فصل قبل از باشگاه طلبکار هستند تعدادشان بیشتر از 7 نفر است و اگر از بازیکنانی که در ابتدای فصل از جمع سرخ‌ها جدا شده‌اند صرف‌نظر کنیم، باز هم 9 بازیکن فعلی از باشگاه بابت لیگ هجدهم طلبکار هستند که مشخص نیست چه تصمیمی درخصوص تسویه‌حساب با این افراد گرفته شود.

در لیست طلبکاران باشگاه نام سیدجلال حسینی، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، علی علیپور، احمد نوراللهی، مهدی شیری، محمد انصاری و امید عالیشاه دیده می‌شود. هرچند در بین این نام‌ها برخی بازیکنان مبلغ طلب‌شان در حدی نیست که برای باشگاه مشکل پرداخت ایجاد کنند.

 2 بازیکن قراردادشان را هم نگرفته‌اند

در بین اسامی بالا دو بازیکن حضور دارند که علاوه‌بر پاداش‌ها و آپشن‌های قرارداد، نتوانسته‌اند مبلغ قراردادشان را هم به صورت تمام و کمال دریافت کنند.

سیدجلال حسنی، کاپیتان اول سرخ‌ها به همرا محمد نادری، مدافع چپ قرضی پرسپولیس در لیگ هجدهم و نوزدهم بازیکنانی هستند که نه‌تنها از بابت آپشن‌های قراردادشان طلبکار هستند، بلکه بخشی از رقم قراردادشان را هم از سرخ‌ها طلبکارند.

در این بین سیدجلال حسینی تنها موفق به دریافت 6 درصد از مبلغ کلی قراردادش که یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده نشده است که مبلغی در حدود 72 میلیون تومان می‌شود.

در طرف مقابل محمد نادری 30 درصد از مبلغ قراردادش را از باشگاه نگرفته است که در بین بازیکنان بی‌نظیر است. جالب است بدانید که قرارداد نادری در فصل هجدهم با پرسپولیس تنها 500 میلیون تومان بوده که از این مبلغ توانسته 350 میلیون دریافت کند و 150 میلیون تومان از بابت قراردادش طلبکار است.

 آپشن‌هایی نصف مبلغ قرارداد!

در مورد آپشن قرارداد بازیکنان پرسپولیس نکته‌ای که عجیب توی ذوق می‌زند این است که اکثر بازیکنان ثابت سرخ آپشن‌های قراردادشان نیمی از مبلغ ثابت قراردادشان است و به‌طور مثال بازیکنی که قرارداد یک میلیاردی با تیم دارد با جمع آپشن‌هایش مبلغی بالغ بر یک‌ونیم میلیارد تومان باید دریافت می‌کرد. هرچند حالا شنیده می‌شود که برخی از این آپشن‌ها مورد قبول مدیران باشگاه قرار ندارد و همین موضوع باعث جنگ رسانه‌ای روزهای اخیر شده است.

 بدهی پرسپولیس به بازیکنان فعلی از فصل قبل چقدر است؟

قبل از دربی رفت امسال بود که عده‌ای از افراد در پرسپولیس اقدام به انتشار لیست دریافتی بازیکنان از بابت فصل قبل کردند تا آنها را تحت فشار قرار دهند که مدام از مشکلات مالی حرف نزنند. انصاری‌فرد که خود را با این اقدام برخی افراد مقابل بازیکنان می‌دید در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازیکنان فصل قبل 13 میلیارد تومان طلب دارند و همچنین به نرخ ارز در آن روز 13 میلیارد هم باید به برانکو و دستیارانش بپردازند.

اما این حرف انصاری‌فرد هم چندان درست نبود و کل بدهی‌های فصل قبل پرسپولیس به بازیکنان فعلی و نفراتی که جدا شده‌اند به3.5 میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

بد نیست بدانید از بین بازیکنان فعلی پرسپولیسی‌ها باید مبلغ دو میلیارد و 475میلیون تومان بابت آپشن‌های قرارداد فصل قبل بپردازد و با اضافه شدن مبلغ قرارداد دو بازیکن که در بالا به آن اشاره کردیم بدهی پرسپولیس به بازیکنان فعلی‌اش از بابت لیگ هجدهم دو میلیارد و 700 میلیون تومان است.

 چه کسی بازیکنان پرسپولیس را عصبی می‌کند؟

اینکه چه اتفاقی موجب می‌شود که بازیکنان پرسپولیس ناگهان از کوره در بروند و اقدام به صحبت‌های جنجالی کنند موضوعی است که شاید برای هواداران پرسپولیس جالب باشد.

در این خصوص شنیدیم که یک نفر از مدیران باشگاه چند صباحی است که مقابل آپشن‌های قرارداد بازیکنان و همچنین متمم‌هایی که در قرارداد گنجانده شده ایستاده و با قانون‌های من‌درآوردی روی اعصاب بازیکنان پرسپولیس رژه می‌رود.

این فرد در جریان متمم قرارداد بیرانوند هم مقاومت‌هایی از خودش نشان داد و باعث شد تا این بازیکن با حالت قهر و ناراحتی پرسپولیس و ایران را ترک کند و به بلژیک سفر کند. ظاهرا همین فرد به برخی از بازیکنان طلبکار از فصل قبل اعلام کرده که باید 40 درصد از مطالبات‌شان را ببخشند و این صحبت باعث شده که سیدجلال از کوره در برود.

شنیده می‌شود این فرد با جبهه مخالفان رسول پناه رفاقت دارد و با این کارهایش به نوعی بازیکنان را مقابل مدیریت باشگاه قرار می‌دهد. هرچند برخی از افراد در باشگاه بر این باورند که رسول پناه هم بدش نمی‌آید این 40 درصد از قرارداد بازیکنان کسر شود و فقط برای اینکه نزد بازیکنان خودش را خراب نکند مقابل این اظهارات قرار گرفته است.

 یا پاداش قهرمانی یا پاداش کسب سهمیه!

اینکه برخی ادعا می‌کنند که بدهی باشگاه به بازیکنان فصل قبل در قالب یک متمم به قرارداد فصل جدید آنها اضافه شده است اصلا صحت ندارد و این موضوع را نه مدیران باشگاه و نه بازیکنانی که طلب دارند تایید نکرده‌اند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» این بدهی‌ها همچنان معوقه است و نه پیشنهادی از باشگاه برای اضافه شدن این بدهی‌ها به قرارداد فصل جدیدشان ارائه شده و نه بازیکنان حاضر بودند چنین شرطی را بپذیرند. بنابر این مشکلی که یقه بازیکنان فعلی را گرفته با مشکلی که برای بیرانوند ایجاد شده متفاوت است.

 ظاهرا فردی که در باشگاه حضور دارد قانون جدیدی وضع کرده که در آن بازیکن باید یا پاداش قهرمانی را از تیم دریافت کند یا پاداش کسب سهمیه آسیایی را به باور این مدیر وقتی تیمی قهرمان می‌شود به‌خودی خود سهمیه آسیا را هم کسب کرده و باشگاه نباید برای هرکدام از این دستاوردها پاداش جداگانه بپردازد!

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار