• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۰۶ - ۰۹:۴۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ حسینی و قایدی مقابل پارس‌جنوبی بازی می‌کنند

خبری از اولتیماتوم به فرهاد نیست

در حالی برخی منابع خبری از دیدار با پارس با عنوان‌ آخرین فرصت‌ مدیران استقلال به مجیدی خبر داده بودند که سعادتمند گفت: بار‌ها گفته‌ام که درحال‌حاضر فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال است. هم من و هم هیات‌مدیره از ایشان حمایت می‌کنیم.

خبری از اولتیماتوم به فرهاد نیست

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال استقلال درحالی امشب دیدار عقب‌افتاده خود از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر را مقابل پارس‌جم جنوبی و به‌میزبانی این تیم برگزار می‌کند که وضعیت دوتیم نسبت به زمان مقرری که پیش از این باید در آن به‌میدان می‌رفتند، تغییر کرده است. از یک‌سو استقلال درصورت از دست دادن ۳ امتیاز مسابقه‌ به‌احتمال زیاد سهمیه آسیایی را هم از دست می‌دهد و از سوی دیگر نیمکت تیم جنوبی نسبت به دوهفته پیش دگرگون شده و حالا جای افاضلی، پورموسوی هدایت پارسی‌ها را عهده‌دار شده است.

بعد از ممانعت استقلالی‌ها برای سفر به بوشهر به‌دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای بازیکنان این تیم، کمیته انضباطی رای به برگزاری دوباره بازی داد و سازمان لیگ هم ۶مرداد را تاریخ برگزاری دوباره این دیدار اعلام کرد. البته این موضوع اعتراضات پارسی‌ها را به‌همراه داشت تا جایی‌که سیروس پورموسوی، سرمربی پارس‌جنوبی تاکید کرد قبل از صدور رای کمیته استیناف بازی نمی‌کنند، چراکه باید رای مشخص شود و بازی کردن پیش از صدور رای اصلا درست نیست، اما با همه این تفاسیر به‌نظر می‌رسد بازی امشب برگزار می‌شود و دوتیم در جم به‌مصاف هم خواهند رفت.

 مجیدی ادامه می‌دهد

«بار‌ها گفته‌ام که درحال‌حاضر فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال است و ما تا پایان لیگ بازی‌های حساسی داریم. هم من و هم هیات‌مدیره از ایشان حمایت می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با همین کادر فنی سهمیه آسیا را کسب کنیم و در جام‌حذفی دنبال قهرمانی هستیم.» این بخشی از صحبت‌های صبحگاهی سعادتمند، مدیرعامل استقلال در روزگذشته بود و این درحالی است که برخی منابع خبری از دیدار با پارس با عنوان‌ آخرین فرصت‌ مدیران استقلال به مجیدی خبر داده بودند.

حالا و بر همین اساس شنیده می‌شود چنین موضوعی از پایه بی‌اساس بوده و با هرنتیجه‌ای که به‌دست بیاید، آبی‌ها برای تکرار نشدن سرنوشت وینفرد شفر که به‌خاطر کسب نتایج ضعیف در هفته‌های پایانی و با برخوردی نامناسب‌ از استقلال کنار گذاشته شد، حداقل لیگ را با مجیدی به‌پایان خواهند رساند و فعلا برای لیگ برتر اولتیماتومی درخصوص کادرفنی در کار نیست و بعد از اتمام مسابقات درخصوص فصل بعد تصمیم‌گیری می‌شود.

 یک کرونایی دیگر اضافه شد!

استقلالی‌ها که حدود سه‌هفته‌ای می‌شود با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در این مدت تعداد زیادی از بازیکنان و اعضای کادرفنی و پزشکی این تیم به این بیماری مبتلا شده‌اند، این روزها با رعایت موازین بهداشتی اکثر اعضای این تیم در سلامتی کامل از نظر بیماری به‌سر می‌برند.

در این بین عارف غلامی و سیاوش یزدانی آخرین بازیکنان مبتلا به کرونای استقلال بوده‌اند که حدود دوهفته در قرنطینه خانگی به‌سر برده‌اند و سه روز پیش تست کرونای آنها منفی شد و مجوز حضور در تمرینات را گرفتند. این دو بازیکن از روزگذشته در تمرینات بدنسازی آبی‌ها حضور داشتند و دو روز پیش نیز بعد از دوهفته کار با توپ را شروع کردند و رسما به مستطیل سبز برگشتند. با این حال از اردوی این تیم خبر می‌رسد که یک بازیکن دیگر استقلال به کرونا مبتلا شده است.

برهمین اساس و طبق اعلام یکی از مدیران استقلال به «فرهیختگان» تست کرونای عظیم گوک، مدافع این تیم مثبت شده و این بازیکن در قرنطینه است تا اقدامات درمانی را آغاز کند.

 ۳ مدافع غایب برای بازی امشب

به این ترتیب و با غیبت گوک، حالا جمع غایبان استقلال در خط دفاعی برای دیدار با پارس به سه نفر رسیده و علاوه‌بر گوک، دانشگر و یزدانی نیز این دیدار را از دست داده‌اند. دانشگر که به‌دلایل مسائل انضباطی در بازی با نساجی غایب بود، در دیدار امشب هم به‌همین دلیل استقلال را همراهی نمی‌کند و از سوی دیگر سیاوش یزدانی که پیش از این نیز مصدوم بود، بعد از منفی شدن تست کرونایش هنوز به آمادگی لازم برای همراهی تیم و حضور در میدان نرسیده است. البته با بازگشت غلامی، این بازیکن احتملا امشب استقلال را در این منطقه از زمین همراهی خواهد کرد.

گفته می‌شود جلسه کمیته انضباطی دانشگر بعد از بازی با پارس‌جنوبی برگزار خواهد شد تا درخصوص این بازیکن تعیین‌تکلیف شود.

 دشتی هم به پارس نرسید

علی دشتی، هافبک استقلال که روز قبل از مسابقه با نساجی مصدوم شد و نتوانست به تمرین ادامه دهد، از شنبه به تمرینات تیمش برگشته و با حضور در محل تمرین استقلال به‌صورت اختصاصی زیرنظر کادر پزشکی کار کرده است. البته قرار بود در تمرین روزگذشته از دشتی تست جدید گرفته شود تا شرایط جسمانی‌اش مشخص شود که درنهایت مشخص شد این بازیکن شرایط همراهی شاگردان مجیدی برای دیدار امشب مقابل پارس‌جم جنوبی را نخواهد داشت‌.

 شاید ۳ مهاجمه؛ حسینی هم هست

نکته دیگر اینکه درحالی برخی رسانه‌ها از نیمکت‌نشینی یکی از مهاجمان استقلال از بین شیخ دیاباته یا مهدی قایدی در بازی امشب خبر داده بودند که به‌نظر می‌رسد با توجه به شرایط استقلال و حریف این تیم که وضعیت خوبی در خط دفاعی ندارد، این دو مهاجم به‌همراه ارسلان مطهری هر سه با هم در خط آتش استقلال قرار گرفته و امشب برای باز کردن دروازه این تیم جنوبی با یکدیگر در خط حمله آبی‌ها به‌رقابت بپردازند.

همچنین بعد از گل عجیبی که سید حسین حسینی از راه دور در دیدار مقابل نساجی دریافت کرد، شایعاتی مبنی‌بر نیمکت‌نشینی حسینی نیز منتشر شد که با توجه به آخرین تمرین برگزارشده استقلال در تهران قبل از اعزام به جم، به‌نظر می‌رسد این دروازه‌بان یک‌بار دیگر انتخاب فرهاد مجیدی برای بازی با پارس‌جم جنوبی باشد. درواقع مجیدی نمی‌خواهد با یک اشتباه گلر اولش را نیمکت‌نشین و به این ترتیب در آستانه دیدارهای حساس استقلال در رقابت‌های پایانی لیگ و جام حذفی حسینی را از لحاظ روحی تضعیف کند.

 بلبلی و مرادی هم هستند

درحالی‌که قبل از بازی با نساجی اخباری مبنی‌بر اخراج زکریا مرادی و محمد بلبلی به‌خاطر مسائل انضباطی از اردوی آبی‌پوشان شنیده می‌شد، اما گویا این اتفاق به‌دلایل فنی رخ نداده و این دو بازیکن نیز بلافاصله بعد از این دیدار به تمرینات بازگشته تا برای مصاف‌های بعدی این تیم آماده شوند‌. به این تربیت درصورت صلاحدید کادر فنی این دو بازیکن نیز در سفر به جم استقلال را همراهی خواهند کرد.

جدال استقلالی‌ها در وطنی

فولاد نایب‌قهرمانی را می‌خواهد

پارس‌جنوبی – استقلال تنها دیدار از هفته بیست‌وسوم نبود که به‌دلیل ابتلای بیش از ۲۵ درصد از اعضای یک تیم لغو شد. این ماجرا برای فولاد نیز رخ داد و بازی این تیم برابر نساجی لغو شد و امشب به میزبانی نساجی برگزار می‌شود. اتفاق جالب، تقابل دو مربی استقلالی است که هم‌پستی هم بودند اما در دوره متفاوت برای آبی‌ها با شماره 6 به میدان رفتند. جواد نکونام که قبلا مربی همین نساجی بوده اکنون فولاد را هدایت می کند و نتایج بسیار خوبی نیز تاکنون با این تیم اهوازی کسب کرده به‌طوری که اگر در دو بازی عقب‌افتاده‌اش پیروز شود تا رده دوم جدول تیمش را بالا خواهد کشید آن‌هم درحالی که فولاد در نیم‌فصل اول تیم هشتم جدول بود! به همین دلیل سه‌امتیاز این بازی برای فولاد که در کورس کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان قرار دارد برای نکونام و یارانش بسیار مهم است.

محمود فکری هم در نساجی عملکرد خوبی داشته و تیمش در مسابقات اخیر شکستی را تجربه نکرده و در آخرین بازی نیز در تهران توانسته استقلال را متوقف کند و قطعا در خانه، رقیب دست‌وپا بسته‌ای برای فولاد نخواهد بود. به همین دلیل تقابل ‌دو تیم در ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر می‌تواند جذاب باشد.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار