• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۰۴ - ۱۰:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
محمد میری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

این شوت هم شانس استقلالی‌ها و حسینی بود!

دوست ندارم به‌خاطر گلم استقلال را مسخره کنند/ فکری از معدود مربیان پاک فوتبال ایران است

اتفاقا من هم چندتا از آنها را دیدم اما دوست ندارم کسی بخواهد به‌خاطر گلی که من زدم استقلالی‌ها را مسخره کند. این هم شانس استقلال و سیدحسین حسینی بود که چنین توپی از میانه زمین تبدیل به گل شود.

این شوت هم شانس استقلالی‌ها و حسینی بود!

  به گزارش «فرهیختگان»، بازیکن رشتی نساجی‌چی با سپیدرود به فوتبال ایران معرفی شد و حدود یک‌سال بعد به خونه‌به‌خونه بابل پیوست و با وجود اینکه این تیم در لیگ دسته اول به میدان می‌رفت، همراه با جواد نکونام نامش را بیشتر از هر زمانی بر سر زبان‌ها انداخت. با این حال وقتی خونه‌به‌خونه فقط به‌خاطر تفاضل گل نسبت به نساجی از رسیدن به لیگ برتر محروم شد، میری به‌همراه سایر ستاره‌‌های خونه‌به‌خونه از تیم بابلی جدا شد و به دیگر تیم خطه شمال یعنی نساجی که برای اولین‌بار به لیگ برتر رسیده بود پیوست. میری این روزها اما بیشتر از همیشه در فوتبال ایران مطرح شده چون پنجشنبه‌شب و از هفته‌ بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر با شوتی استثنایی و از راه دور تک‌گل نساجی مقابل استقلال را به ثمر رساند تا سرخپوشان نساجی دست خالی تهران را ترک نکرده و حداقل به تک‌امتیاز این دیدار بسنده کنند هرچند اگر تیم شمالی خوش‌شانس‌تر بود شاید هر ۳ امتیاز این دیدار نیز به حساب آنها واریز می‌شد.به بهانه ثبت این گل بی‌نظیر و سایر اتفاقات این دیدار دقایقی با هافبک شوت‌زن نساجی همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد میری را در ادامه می‌خوانید.

از گلی که به استقلال زدی شروع کنیم. از فاصله عجیبی اقدام به شوت‌زنی کردی!

من همیشه در تیم‌هایی که بازی می‌کردم شوت‌زن بودم و شوت‌های خوبی هم می‌زدم اما موقعیتش پیش نمی‌آمد تا اینچنین بخواهم خودم را نشان بدهم. در هفته‌ای که گذشت و قبل از بازی با استقلال در تمرینات خیلی بیشتر از همیشه تمرین شوت‌زنی کردم. واقعا قصد داشتم از بازی با استقلال به بعد شوت‌زنی را آغاز کنم که خدا را شکر در همین بازی هم شوتی که زدم تبدیل به گل شد.

این شوت را به قصد گل زدی یا فقط می‌خواستی از وسط زمین یک شوت زده باشی؟

نه واقعا به قصد گلزنی توپ را شوت کردم. اتفاقا قبل از بازی با استقلال و زمانی که داشتیم خودمان را گرم می‌کردیم چند شوت محکم و با همین شدت روانه دروازه کردم که یکی از آنها گل شد و یکی هم به اوت رفت. با این حال به دلم افتاده بود که اگر در بازی هم چنین شوتی را روانه دروازه استقلال کنم می‌توانم احتمالا یکی از گلزنان بازی لقب بگیرم. خودم هم انتظار گلزنی داشتم چون برای این دیدار به‌مراتب بیشتر از هر بازی دیگری تمرین شوت‌زنی کرده بودم که خدا را شکر درنهایت این امر محقق شد.

حتما می‌دانی این گلت تبدیل به سوژه طنز هواداران رقیب استقلال شده و آنها به‌واسطه گل تو برای آبی‌پوشان طنز و فکاهی ساختند.

اتفاقا من هم چندتا از آنها را دیدم اما دوست ندارم کسی بخواهد به‌خاطر گلی که من زدم استقلالی‌ها را مسخره کند. این هم شانس استقلال و سیدحسین حسینی بود که چنین توپی از میانه زمین تبدیل به گل شود.

حتما به یاد داری که چند سال پیش تقریبا نمونه این شوت را هم کریم باقری در یکی از دربی‌ها برای پرسپولیس تبدیل به گل کرد. البته آن زمان وحید طالب‌لو درون دروازه استقلال بود.

اتفاقا وقتی که تمرین شوت‌زنی می‌کردم آقاحنیف به من می‌گفت شوت‌های تو مرا یاد آقاکریم می‌اندازد و در بازی هم از این شوت‌ها بزن.

البته خود حنیف هم یک‌بار در رقابت‌های جام‌حذفی از چنین فاصله‌ای به شهرداری یاسوج با پیراهن استقلال گل زده بود.

بله، درست است و خدا را شکر که یک‌گل این شکلی هم به‌نام من به ثبت رسید.

هدف از بازی با استقلال چه بود. برای مساوی به تهران آمده بودید یا نیم‌نگاهی هم به ۳ امتیاز داشتید؟

ما برای پیروزی به تهران آمده بودیم و این هدف ماست که در همه میدان‌ها برای کسب ۳ امتیاز به مصاف حریف می‌رویم و هیچ تفاوتی نمی‌کند مقابل چه تیمی بازی کنیم. با این حال در دیدار پنجشنبه‌شب ابتدا حواس‌مان به یک امتیاز بود سپس با توجه به شرایط بازی سعی کردیم بازی را ببریم و با دست پر تهران را ترک کنیم. اتفاقا گل دومی که زدم اگر توسط داور آفساید اعلام نمی‌شد قطعا به این هدف می‌رسیدیم، ضمن اینکه در نیمه دوم چند موقعیت عالی هم داشتیم که درنهایت قسمت نبود تا گل دوم و پیروزی را بزنیم.

بعد از گل تا چند ثانیه زیر دست و پای همبازیانت بودی و آنها اینچنین شادی بعد از گل را با تو جشن گرفتند.‌

واقعا حیف شد چون نگذاشتند شادی بعد از گلم را اجرا کنم همین که توپ گل شد علی شجاعی گردنم را گرفت و چنان کشید که نزدیک بود خفه شوم!

محمود فکری بعد از بازی چیزی به تو نگفت؟

من در دقایق پایانی مصدوم شدم و به‌قدری در رختکن درد داشتم و کمرم درد می‌کرد واقعا یادم نمی‌آید در آن لحظات چه گذشت. البته آقای فکری دقایقی درمورد مصدومیتم با من صحبت کرد و وضعیت و حالم را جویا شد. واقعا آنقدر درد می‌کشیدم که نمی‌دانم در آن لحظات چه گذشت.

مصاحبه فکری که قبل از بازی گفته بود با هر نتیجه‌ای خوشحال می‌شود کمی برایش حاشیه‌ساز شد و دردسرهایی را برای نساجی و مربیان استقلالی این تیم ایجاد کرد.

به‌نظر من آقای فکری از این صحبت‌ها منظور خاصی نداشت اتفاقا او جزء معدود مربیان پاک فوتبال ایران است. او چون چندسال برای استقلال زحمت کشیده با این صحبت‌ها می‌خواست میزان علاقه‌اش به این تیم را نشان دهد نه اینکه واقعا بخواهد با هر نتیجه‌ای حتی شکست نساجی هم خوشحال باشد. به‌نظرم از صحبت‌های ایشان تعبیر بدی صورت گرفته و سوءبرداشت شده بود. درنهایت هم بعد از بازی در این خصوص توضیحات کاملی داد و ما هم همان‌طور که دیدید در زمین با تمام وجود بازی کردیم و خود من هم با همه وجودم آن شوت را زدم.

اتفاقا صمد مرفاوی هم در گفت‌وگویی که داشتیم اعلام کرده بود چون ما استقلالی هستیم این موضوع بدان معنا نیست که در بازی با نساجی بخواهیم به این تیم راه بدهیم.

درست است بالاخره هر کسی یک روز پیراهن استقلال را هم پوشیده باشد به این تیم عرق و تعصب دارد اما ‌کسی شرافتش را برای این مسائل زیرسوال نمی‌برد. اتفاقا کادرفنی و مدیریتی قبل از این بازی به ما گفتند با تمام وجود به میدان بروید و حتی پاداش لازم را هم برایمان درنظر گرفتند که خدا را شکر تیم هم نتیجه گرفت.

 * نویسنده:  محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک