• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۵-۰۲ - ۱۵:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شکست پروژه حضور رانگنیک در روسونری

میلان با پیولی به‌سوی خوشبختی

برخی رسانه‌‌ها نتایج اخیر میلان و پیروزی‌‌های پیاپی آنها را در این تصمیم بی‌تاثیر نمی‌دانند اما به نوشته اسکای اسپورت، لایپزیگ و کمپانی ردبول که ‌بخشی از سهام باشگاه را در اختیار دارد، تلاش زیادی انجام دادند تا رانگنیک را برای تمدید 2 ساله قراردادش متقاعد کنند.

میلان با پیولی به‌سوی خوشبختی

  به گزارش «فرهیختگان»، درحالی‌که هواداران میلان منتظر حضور رالف رانگنیک، سرمربی سابق لایپزیگ روی نیمکت روسونری در فصل آینده بودند اما میلانی‌‌ها درنهایت تصمیم گرفتند قرارداد استفانو پیولی را تمدید کنند تا او دو سال دیگر هدایت این تیم را برعهده داشته باشد. در هفته‌‌های اخیر اخبار زیادی مبنی‌بر قطعی شدن حضور رانگنیک در میلان شنیده می‌شد. رسانه‌‌های آلمانی این انتقال را تمام‌شده می‌دانستند و در نشریه بیلد و کیکر معتقد بودند پیش‌قرارداد بین دوطرف امضا شده و تنها اعلام رسمی آن مانده که قرار است پس از پایان مسابقات این فصل سری A انجام شود. حالا با اعلام رسمی میلان، پیولی دو سال دیگر در این باشگاه می‌ماند و ظاهرا رانگنیک نیز قرار است همچنان در پست مدیر ورزشی و توسعه باشگاه لایپزیگ به فعالیت ادامه دهد.

    مخالفت زلاتان

برخی رسانه‌‌ها نتایج اخیر میلان و پیروزی‌‌های پیاپی آنها را در این تصمیم بی‌تاثیر نمی‌دانند اما به نوشته اسکای‌اسپورت، لایپزیگ و کمپانی ردبول که ‌بخشی از سهام باشگاه را در اختیار دارد، تلاش زیادی انجام دادند تا رانگنیک را برای تمدید 2 ساله قراردادش متقاعد کنند. میلانی‌‌ها همچنین باید مبلغ 7 میلیون یورو برای آزادسازی مربی آلمانی به لایپزیگ پرداخت می‌کردند اما گفته می‌شود پس از تاخیر در پرداخت این مبلغ و تردیدی که آنها برای تغییر سرمربی خود داشتند، لایپزیگ نیز توانست رانگنیک را برای ماندن در این باشگاه متقاعد کند و او که قرار بود در اتفاقی جالب و کم‌سابقه هر دو پست سرمربی و مدیر ورزشی میلان را در اختیار داشته باشد، از این جابه‌جایی صرف‌نظر کرد.

پیولی و میلان در هفته‌‌های اخیر نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و ادامه این روند آنها را به کسب سهمیه لیگ اروپا امیدوار کرده است. همچنین حمایت ستاره‌‌هایی چون جیان‌لوئیجی دوناروما، آلسیو رومانیولی، تئو هرناندز، زلاتان ابراهیموویچ و آنته ربیچ از سرمربی کنونی باعث شد مدیران باشگاه در شرایط دشواری برای تصمیم‌گیری قرار گیرند و درنهایت به این جمع‌بندی رسیدند که ادامه حضور پیولی بیشتر به سود باشگاه خواهد بود. از سوی دیگر سنگ‌اندازی‌‌های باشگاه آلمانی نیز باعث شده بود انتقال رانگنیک دشوارتر از حد معمول شود و درنهایت ایوان گازیدیس، مدیر باشگاه قرارداد جدیدی را پیش‌روی پیولی گذاشت تا درراستای منافع باشگاه و همچنین جلب رضایت بازیکنان مهم تیمش عمل کند.

در این شرایط به نظر می‌رسد زلاتان نیز راضی به تمدید قراردادش با روسونری شود، اتفاقی که با آمدن رانگنیک بعید به نظر می‌رسید و این ستاره سوئدی و 38 ساله تصمیم داشت در پایان فصل این باشگاه را ترک  کرده و به تیم هامربی کشورش که به‌تازگی مالکیت آن را را برعهده گرفته، برگردد. البته در روز‌های اخیر و پس از قطعی شدن صعود لیدزیونایتد به لیگ برتر جزیره، مدیران این باشگاه انگلیسی پیشنهادهایی برای خرید ابراهیموویچ و همچنین ادینسون کاوانی ارائه کرده‌اند. زلاتان عملا نشان داده که تمایلی به حضور رانگنیک در میلان نداشت و وقتی از او درباره احتمالی حضور این مربی آلمانی در سن‌سیرو سوال شد، در پاسخ گفت: «رانگنیک؟ نمی‌دانم درمورد چه کسی صحبت می‌کنید و او را نمی‌شناسم.»

شاید همین مخالفت‌‌ها باعث شد این مربی خوش‌فکر و صاحب‌سبک از حضور در میلان منصرف شود و در بیانیه‌ای آن را رسما اعلام کند: «من و باشگاه میلان درنهایت به این نتیجه رسیدیم که الان زمان مناسبی برای همکاری طرفین نیست. با توجه به شرایطی که باشگاه دارد و اینکه آنها در مسیر پیشرفت قرار دارند و همچنین نتایج مناسبی که تیم با مربی کنونی‌اش، استفانو پیولی کسب کرده، تصمیم گرفتیم من فعلا هیچ سمتی را در این باشگاه قبول نکنم.»

    بدون شکست پس از کرونا

پیولی در اواسط فصل و پس از عملکرد ضعیف مارکو جیامپائولو که او هم در ابتدای فصل این سمت را برعهده گرفته بود، هدایت روسونری را برعهده گرفت. تیم در آن زمان نزدیک به منطقه سقوط بود و مدیران باشگاه احساس کردند برای یازدهمین‌بار در دهه اخیر لازم است تا سرمربی تیم تغییر کند. درنهایت قرعه به‌نام پیولی افتاد و او روی نیمکت تیم نشست. او که تا پایان فصل با میلان قرارداد داشت حالا از اینکه سمتش را حفظ کرده، بسیار راضی است: «بسیار خوشحالم و از اینکه باشگاه به من اعتماد کرده، به خودم افتخار می‌کنم. باید از همه به‌خصوص هواداران تیم تشکر کنم. با اینکه فعلا نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند اما همیشه حمایت و پشتیبانی آنها را حس می‌کنیم. همیشه گفته‌ام که آینده ما در گرو عملکرد کنونی ماست. باید با تمرکز و تلاش زیاد بازی‌‌ها را ادامه دهیم و همیشه یک تیم متحد باشیم. ما در ابتدای یک مسیر فوق‌العاده قرار داریم. اگر قدم‌‌های نخست را به‌درستی برداریم می‌توانیم به موفقیت‌‌های مهم‌تری هم برسیم.»

صبح دیروز هم پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه به‌همراه گازیدیس و پائولو مالدینی در محل تمرین تیم حاضر شدند تا با بازیکنان دیدار کرده و دلایل ابقای پیولی را توضیح دهند. در این دیدار ابتدا از دوناروما، گلر جوان به‌دلیل رسیدن به رکورد 200 بازی برای تیم تمجید شد و سپس علت اصلی این چرخش 180 درجه‌ای، نتایج درخشان اخیر تیم به‌همراه پیولی عنوان شد و اینکه این مربی با توجه به روند خوبی که در باشگاه داشته، شایستگی تمدید قرارداد را داشته است.

این مربی 54 ساله پس از شروع مجدد رقابت‌‌های فوتبال در ایتالیا و در 10 مسابقه تیمش را بدون شکست حفظ کرده و شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارد اما رقابت نزدیکی با رم و ناپولی برای رسیدن به لیگ اروپا دارد. بازیکنان در مدت 9 ماهی که از حضور او در میلان می‌گذرد به‌طور محسوسی پیشرفت کرده‌اند، به‌خصوص از نظر روحی و اعتمادبه‌نفس در وضعیت بسیار بهتری نسبت به ابتدای فصل قرار دارند. او در این مدت توانسته‌ ایده‌هایش را به‌خوبی در تیم اجرا کند و ادامه این روند در کنار چند خرید خوب در مهلت نقل‌وانتقالات حتی می‌تواند آنها را به یکی از مدعیان فتح اسکودتو تبدیل کند. میلان او در هفته‌‌های اخیر توانسته تیم‌‌های بزرگی چون یوونتوس، لاتزیو و رم را شکست دهد. برتری 4 بر 2 برابر یووه یکی از مهم‌ترین دستاور‌دهای پیولی در میلان طی این فصل بوده است و نشان می‌دهد که تیم او پتانسیل‌ زیادی برای درخشش در فصل آتی دارد.

رانگنیک نیز یک مربی ایده‌پرداز است که ‌ایده‌‌های تاکتیکی منحصربه‌‌فردی دارد و شاید او هم در میلان می‌توانست به موفقیت برسد اما در شرایط کنونی و با روندی که این تیم درپیش گرفته، تغییر سرمربی می‌توانست لطمه بزرگی به باشگاه وارد کند و عدم‌نتیجه‌گیری احتمالی سرمربی آلمانی باعث ادامه این سیکل معیوب در میلان می‌شد که سال‌هاست ادامه دارد. آنها هر بار با تغییر سرمربی امیدوارند به شرایط بهتری برسند اما تنها حاصل این جابه‌جایی‌‌ها ناکامی و عدم‌نتیجه‌گیری مناسب بوده است.

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک