• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۲۳ - ۰۹:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از آخرین اخبار اقتصادی آبی‌ها؛ جام‌های استقلال در طبقه شانزدهم هتل معروف

پایان رسمی جنگ کارگزاران

طبق آنچه خبرنگار «فرهیختگان» مطلع شده است درصورتی که در آینده نزدیک قرار باشد بین مدیرعامل باشگاه استقلال و استراماچونی جلسه و مذاکره‌ای صورت بگیرد این موضوع به‌صورت مستقیم انجام شده و پای هیچ واسطه یا فرد ثالثی در میان نخواهد بود.

پایان رسمی جنگ کارگزاران

به گزارش «فرهیختگان»، از زمانی که احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شده این باشگاه از لحاظ اقتصادی تا حتی قدرت گرفته تا جایی که به ادعای یکی از معاونان استقلال امروز مدیرعامل این باشگاه دیگر دغدغه مسائل مالی را نداشته و به سایر موضوعات مهم دیگر ازجمله امور زیرساختی و لجستیکی رسیدگی می‌کند.

هرچند تا همین چند هفته پیش استقلالی‌ها که با مشکلات عدیده مالی دست‌وپنجه نرم می‌کردند به‌واسطه برخی مشکلاتی که بین کارگزاری قبلی و جدید این تیم به وجود آمده کارشان به دادگاه هم کشیده و سعادتمند مدیرعامل این باشگاه که حکم جلبش نیز صادر شده بود برای ادای برخی توضیحات راهی دادسرا شد.

با این حال و بعد از دادگاهی‌شدن سعادتمند به‌خاطر نادیده گرفتن حقوق کارگزار قبلی و امضا با کارگزار جدید درنهایت و با پادرمیانی مسئولان ارشد وزارت ورزش در آن زمان این مشکل به‌صورت مقطعی حل شد و نماینده کارگزار سابق استقلال یعنی آریابرتر به‌منظور مذاکره با مسئولان این باشگاه برای پرداخت مطالبات قبلی و همچنین برخی ضرر و زیان‌ها جلسه‌ای را برگزار کرد تا درنهایت این پرونده ختم‌به‌خیر شود و مدیرعامل شرکت آریابرتر هم اعلام کرد با توجه به تلاش‌های زیادی که این کارگزاری در مدت یک‌سال از هر لحاظ برای باشگاه استقلال انجام داده و تمایل باشگاه جهت همکاری با کارگزار جدید، برای آرامش هواداران استقلال و با تلاش وزارت ورزش و جوانان و برخی اعضای هیات‌مدیره استقلال، تصمیم به اقاله قرارداد گرفته شد که مقدمات و اسناد و مدارک تسویه‌حساب‌های مالی انجام خواهد شد.

حالا و بر همین اساس و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» اقدامات لازم برای اقاله قرارداد انجام‌شده و امور مربوط به بازپس‌گیری شکایت آریابرتر از استقلال در مراجع قضایی نیز سپری‌شده تا قائله این پرونده درنهایت خاتمه پیدا کرده و جنگ بین کارگزاران سابق و جدید استقلال نیز تمام شود.

 تالار افتخارات استقلال کجاست؟

در راستای اقدامات اقتصادی استقلالی‌ها این باشگاه در تلاش است به‌زودی تالار افتخارات و موزه خود را با سیاست‌های مبتنی‌بر درآمدزایی راه‌اندازی کند. بر همین اساس سعادتمند در آخرین گزارش ماهانه خود که در کانال استقلال به هواداران ارائه داد صحبت از تاسیس موزه این باشگاه به میان آورد و گفته بود یکی از موضوعاتی که به تصویب رسید و پیش‌نویس آن تهیه شده و تفاهمنامه‌اش امضا می‌شود، بحث راه‌اندازی قطعی موزه استقلال در یکی از بهترین نقاط شهر تهران است تا مراسم زیادی در آنجا برگزار شود.

این درحالی است که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این موزه قرار است به‌صورت موقت و برای سه‌سال در طبقه شانزدهم یکی از هتل‌های معروف و قدیمی تهران بنا شود و از آنجایی که به صورت رایگان در اختیار باشگاه استقلال قرار می گیرد آبی‌ها می‌توانند طبق صحبت‌های مدیرعامل شان یعنی واگذاری این محیط برای برگزاری برخی مراسم و جشن‌هایی که هواداران مدنظر دارند حتی به درآمدزایی نیز بپردازند. البته قرار است بعد از طراحی‌های صورت گرفته در خصوص احداث موزه باشگاه استقلال جام‌های قهرمانی این باشگاه نیز بعضا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در نهایت این جام‌ها و برخی یادگاری‌ها و حتی لباس و وسایل مورد استفاده اسطوره‌های آبی در تالار افتخارات در نظر گرفته شده جانمایی شوند‌.

البته این محیط یعنی محل موزه باشگاه استقلال که از یک چشم انداز بسیار زیبایی نیز برخوردار است به صورت موقت در اختیار آبی‌ها قرار گرفته و قرار است بعد از انجام امور زیر بنایی یعنی ساخت آکادمی و هتل در کمپ ناصر حجازی، موزه و تالار افتخارات باشگاه استقلال برای همیشه به این کمپ منتقل شود.

   مذاکره سعادتمند- استرا بدون واسطه

بعد از جدایی استراماچونی، سرمربی استقلال از این باشگاه آبی‌ها دیگر رنگ روزهای خوش را ندیدند چه از لحاظ فنی و چه به لحاظ مالی چراکه همزمان با شکایت برخی از خارجی‌های سابق این باشگاه به فیفا آن هم به صورت همزمان، حالا طبق آخرین شکواییه سرمربی ایتالیایی به فدراسیون جهانی فوتبال، باشگاه‌ استقلال باید مبلغی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به ادعای مدیرعامل این باشگاه به وی پرداخت کند.

همه اینها درحالی است که طبق آنچه معاون اقتصادی استقلال چندی پیش گفته بود قرار است تیمی متشکل از مدیرعامل باشگاه به همراه یکی دو معاون استقلال برای رایزنی و مذاکره با استراماچونی راهی ایتالیا شوند تا این گروه بعد از رایزنی‌های لازم بتوانند استرا را به دادن تخفیف برای بسته شدن پرونده راضی کنند.

هرچند در این مدت شایعات مبنی‌بر مذاکرات همزمان مدیران اعزامی به ایتالیا با این سرمربی برای بازگشت دوباره به ایران و در دست گرفتن سکان هدایت استقلال با رایزنی‌های مالی نیز منتشر شد، اما نوروزی، معاون اقتصادی استقلال در گفت‌وگوی اخیرش با «فرهیختگان» صرفا اهداف این سفر را مذاکرات مالی با استراماچونی دانسته و این‌طور عنوان کرده بود که هیچ هدف دیگری به جز این موضوع در کار نخواهد بود. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد هنوز اقدام لازم اولیه برای این سفر از آنجایی که پرواز‌های خارجی فقط برای مسائل اضطراری باز است انجام نشده و در اولین فرصت که شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده و شرایط به قبل بازگردد و طبیعی شود این سفر انجام خواهد شد.

نکته قابل‌توجه اینکه برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته افرادی را به‌عنوان واسطه در این بین معرفی کرده بودند که به‌طور مثال قرار است برخی افراد بین باشگاه استقلال و سرمربی سابق ایتالیایی این تیم قرار بگیرند تا زمینه‌های لازم برای مذاکرات حضوری طرفین در ایتالیا را فراهم کنند، اما طبق آنچه خبرنگار «فرهیختگان» مطلع شده است اصولا چنین موضوعی صحت نداشته و درصورتی که در آینده نزدیک قرار باشد بین مدیرعامل باشگاه استقلال و استراماچونی جلسه و مذاکره‌ای صورت بگیرد این موضوع به‌صورت مستقیم انجام شده و پای هیچ واسطه یا فرد ثالثی در میان نخواهد بود.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار