• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۲۱ - ۱۰:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قرعه‌کشی مراحل پایانی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

مسیر سخت برای بزرگان

مراسم قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دیروز و به‌صورت آنلاین برگزار شد.

مسیر سخت برای بزرگان

به گزارش «فرهیختگان»،  مراسم قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دیروز و به‌صورت آنلاین برگزار شد که اتلتیکومادرید و پاری‌سن ژرمن بی‌شک خوشحال‌ترین تیم‌ها پس از انجام این مراسم بودند. شاید یکی از جذاب‌ترین دیدارهایی که احتمال شکل‌گیری آن در مرحله نیمه‌نهایی وجود دارد، رویارویی کریس رونالدو و یوونتوس با رئال‌مادرید است. البته اگر رئالی‌ها در دیدار برگشت برابر منچسترسیتی بتوانند شکست بازی رفت را جبران کرده و به دور بعد صعود کنند.

  متمرکز در پرتغال

گسترش کرونا در جهان باعث شد تا دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها نیمه‌کاره برگزار شود و درحالی‌که هنوز 4 دیدار برگشت از این مرحله باقی‌مانده بود، مسابقات به تعویق افتاد. پس از اینکه تصمیم گرفته شد این تورنمنت دوباره پیگیری شود بحث زیادی درمورد میزبانی ادامه بازی‌ها مطرح شد. درنهایت تصمیم بر این شد که این 4 دیدار باقی‌مانده در همان ورزشگاه‌هایی که از ابتدا تعیین شده بود، برگزار شود و سایر مراحل به‌صورت متمرکز و در کشور پرتغال برگزار خواهد شد. به این ترتیب تیم‌ها پس از انجام مرحله یک‌هشتم نهایی برای حدود 2 هفته راهی این کشور خواهند شد تا دیدارهای یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال را برگزار کنند. مسابقه فینال هم قرار است در شهر لیسبون و ورزشگاه خانگی تیم بنفیکا و البته بدون حضور تماشاگر برگزار شود. براساس قرعه‌کشی دیروز برنده دو دیدار منچسترسیتی -رئال‌مادرید و یوونتوس- لیون در مرحله یک‌چهارم نهایی به‌مصاف هم می‌روند. سیتی در دیدار رفت در برنابئو موفق شد با نتیجه 2 بر یک میزبانش را شکست دهد و حالا شانس بالایی برای رسیدن به دور بعد دارد. رئالی‌ها هم البته در دوره بازگشایی مجدد لالیگا نتایج خوبی گرفته‌اند و به لطف افول بارسلونا موفق شدند تا صدر جدول را از این تیم بگیرند. شاگردان زیدان در این برهه از فصل در فرم خوبی قرار دارند و شاید بتوانند شکست دور رفت را جبران کرده و به مرحله بعد برسند. یوونتوس هم که در دیدار رفت در فرانسه با یک گل مغلوب لیون شده بود در دیدار برگشت در تورین انگیزه‌های زیادی برای جبران این شکست دارد و با توجه به نتیجه دیدار رفت برای صعود کم‌امید نخواهد بود.

صعود احتمالی یووه به دور بعد می‌تواند بازی جذابی را در این مرحله رقم بزند. به‌خصوص اگر رئالی‌ها بتوانند به این مرحله برسند رویارویی کریس رونالدو با تیمی که 9 سال در آن بازی کرده و خاطرات خوبی از آن دارد می‌تواند بسیار جذاب باشد. دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی را نیز برنده دو مسابقه بارسلونا–ناپولی و بایرن‌مونیخ–چلسی انجام خواهند داد که این مسابقه نیز بی‌شک جذاب و تماشایی خواهد بود و به‌نظر می‌رسد بازی بارسلونا–بایرن‌مونیخ در این مرحله محتمل‌ترین گزینه خواهد بود. بارسا که با کیکه‌ستین روزهای بدی را سپری می‌کند پس از سه تساوی در دیدارهای اخیرش در لالیگا حالا امید چندانی به فتح این مسابقات ندارد و این مربی اگر می‌خواهد شانسی برای ادامه حضور روی نیمکت آبی‌واناری‌ها داشته باشد باید به‌دنبال موفقیت در لیگ قهرمانان باشد که البته با توجه به قرعه‌ای که نصیب تیمش شده است، کار بسیار سختی خواهد داشت. بارسا در مسابقه رفت در ورزشگاه سن‌پائولو برابر ناپولی به تساوی یک–یک رسید و برای دیدار برگشت در نوکمپ تنها به یک تساوی بدون‌گل برای صعود نیاز دارد. البته هواداران بارسا اصلا انتظار چنین نتیجه‌ای را ندارند و دوست دارند تیم‌شان مقتدرانه راهی مرحله بعد شود.

  کار راحت پاریسی‌ها

دیگر دیدار دور یک‌هشتم نهایی نیز مصاف بایرن‌مونیخ و چلسی خواهد بود که با توجه به نتیجه دیدار رفت بعید است چلسی شانس زیادی برای صعود داشته باشد و تقریبا به یک معجزه نیاز دارد. آنها در زمین خود با سه گل مغلوب حریف آلمانی شدند و با توجه به اینکه مونیخی‌ها در هفته‌های اخیر در اوج قرار داشته‌اند و قهرمانی بوندس‌لیگا را نیز به‌دست آورده‌اند صعودشان به یک‌چهارم نهایی تقریبا قطعی است.

اتلتیکومادرید و پاری‌سن‌ژرمن را می‌توان تیم‌های خوش‌شانس این قرعه‌کشی دانست. اتلتیکو که صعودش به یک‌چهارم نهایی قطعی شده، در این مرحله به مصاف لایپزیگ خواهد رفت. حریف آلمانی اگرچه در این فصل نتایج خوبی گرفته اما در مقایسه با سایر مدعیان حاضر در این مرحله حریفی نسبتا آسان‌تر خواهد بود. به‌خصوص که این تیم دیگر تیمو ورنر را در خط‌حمله خود ندارد و شاگردان سیمئونه می‌توانند به صعود امید زیادی داشته باشند.

پاریسی‌ها نیز که در سال‌های اخیر حسرت حضور در یک‌چهارم نهایی را داشتند حالا با دیگر تیم نه‌چندان مطرح این مرحله دیدار می‌کنند. آتالانتا، تیم چهارم رده‌بندی کنونی سری A که در دیدارهای اخیر نتایجی عالی گرفته و روی نوار برد قرار دارد، اما اگر خود مدیران تیم فرانسوی هم می‌خواستند یک رقیب را برای خود در این مرحله انتخاب کنند قطعا بین لایپزیگ یا آتالانتا یکی را انتخاب می‌کردند. جالب اینکه برنده این دو دیدار اخیر در نیمه‌نهایی هم به مصاف هم می‌روند و به‌نظر می‌رسد شانس اتلتیکو و پاری‌سن ژرمن برای فینالیست شدن در رقابت‌های این فصل بیشتر از دو تیم دیگر خواهد بود.
هرقدر این سوی جدول کار برای این دو تیم راحت به‌نظر می‌رسد، در سوی دیگر تیم‌های بزرگ راه دشواری برای رسیدن به فینال لیسبون دارند و در نیمه‌نهایی برنده دو دیدار سیتی‌–‌رئال و یووه‌–‌لیون با برنده نهایی مصاف بارسا–ناپولی و بایرن–چلسی روبه‌رو خواهند شد و به این ترتیب از بین این همه تیم پرطرفدار و بزرگ تنها یکی از آنها به دیدار نهایی خواهد رسید.

  قرعه مناسب برای یونایتد

دیروز مراسم قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ اروپا نیز برگزار شد و تیم‌های حاضر در این تورنمنت نیز رقبای خود در مراحل بعدی را شناختند.  در مهم‌ترین دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی، منچستریونایتد درصورت برتری برابر لاسک اتریش با یکی از دو تیم باشاک‌شهیر یا کپنهاگن روبه‌رو می‌شود و اینترمیلان هم اگر از سد ختافه عبور کند با تیم برنده مصاف بایرلورکوزن و گلاسکو رنجرز اسکاتلند دیدار خواهد کرد که مصاف سختی برای شاگردان آنتونیو کونته خواهد بود. با توجه به اینکه هنوز دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی به‌صورت کامل برگزار نشده است، هنوز هیچ مسابقه‌ای برای مراحل یک‌چهارم نهایی و فینال قطعی نیست، اما با توجه به این قرعه‌کشی احتمال رویارویی منچستریونایتد با رم یا سویا یا ولورهمپتون در نیمه‌نهایی زیاد است و در دیگر بازی این مرحله نیز احتمالا یکی از دو تیم اینترمیلان یا بایرلورکوزن به رقبایی چون وولفسبورگ یا آینتراخت فرانکفورت روبه‌رو خواهند شد.  مسابقات باقی‌مانده از این تورنمنت هم قرار است به‌صورت متمرکز در آلمان انجام شود و با توجه به فشردگی بازی‌ها، دیدارهای یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی به‌صورت تک بازی انجام خواهد شد. شهر کلن نیز میزبان دیدار نهایی این مسابقات خواهد بود.

  * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار