• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۱۷ - ۰۲:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مطهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: همه تیم‌ها باید در مرکز مورد تایید فدراسیون تست بدهند

برخی‌ها پروتکل را رعایت نمی‌کنند دورهمی هم می‌گذارند!

همه باید پروتکل‌ها را به‌درستی رعایت کنند، اما متاسفانه می‌شنویم که نه‌تنها پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، بلکه دورهمی هم می‌گذارند!

برخی‌ها پروتکل را رعایت نمی‌کنند دورهمی هم می‌گذارند!
به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها با تساوی سپاهان مقابل سایپا خودشان را از همیشه به قهرمانی لیگ برتر و کسب چهارمین قهرمانی پیاپی نزدیک‌تر می‌بینند و شاید از همین حالا اسب خود را برای جشن قهرمانی در چند بازی آینده زین کرده باشند. هرچند موارد مشکوک کرونایی در فوتبال کشور این نگرانی را بین قرمزها ایجاد کرده که مبادا با بالا رفتن تعداد افراد مبتلا چاره‌ای جز تعطیلی مجدد لیگ برتر وجود نداشته باشد و باز هم حرف و حدیث درخصوص تعیین‌تکلیف برای تیم قهرمان، سهمیه آسیایی و تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ‌یک آغاز شود. درخصوص این موارد و همچنین شرایط پرسپولیسی‌ها سه‌روز مانده به بازی با ماشین‌سازی با دستیار اول یحیی گل‌محمدی تماس گرفتیم. مربی قرمزها عقیده دارد که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بهتر می‌توانستند ماجرای تست گرفتن از تیم‌ها را مدیریت کنند تا اوضاع فعلی به‌وجود نیاید. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حمید مطهری را در زیر می‌خوانید.

از بازی با شاهین بوشهر بگویید. سه امتیاز را سخت به‌دست آوردید!

من در کنفرانس قبل بازی هم به این نکته اشاره داشتم که در نیم‌فصل دوم بازی با تیم‌های پایین جدول به‌مراتب سخت‌تر از بازی‌های دیگر است و دلیلش ‌انگیزه بالایی است که این تیم‌ها برای بقا در لیگ برتر دارند، به‌همین جهت انتحاری و خطرناک بازی می‌کنند و این را در بازی با پیکان و شاهین بوشهر همه به‌چشم دیدیم. ما فقط به بازیکنان تاکید داشتیم که روی عملکرد خودشان متمرکز باشند و تصور نکنند که شاهین تیمی است که در نیم فصل اول دیده‌اند. آنها در این مدت حسابی پوست انداخته‌اند و تیم خیلی خوبی دارند. دیدید که پیکان هم در اصفهان برد پرگلی را به‌دست آورد. این نتیجه دلیلی است بر اثبات حرف من که تیم‌های پایین جدول انتحاری بازی می‌کنند و اگر حواس تیمی جمع نباشد ممکن است نتایج اینچنینی بیشتری را هم شاهد باشیم.

اما تا قبل از اخراج کمال کامیابی‌نیا از زمین ظاهرا کسی حرف‌های شما را جدی نگرفته بود و بازیکنان تیم شاهین را دست‌کم می‌گرفتند.

اتفاقا اخراج کامیابی‌نیا نشان می‌دهد که بازیکنان ما چقدر این حریف را جدی گرفته و با چه جدیت و قدرتی مقابل این تیم صف‌آرایی کرده بودند. اینکه ما در نیمه اول نمایش دلچسبی نداشتیم، هیچ ارتباطی با دست‌کم گرفتن حریف ندارد، اما در نیمه دوم بهتر شدیم و توانستیم 10 نفره حریف‌مان را شکست دهیم.

البته ظاهرا 10 نفره شدن هم در نتیجه گرفتن پرسپولیس دخیل و توفیق اجباری بود.

همیشه 10 نفره شدن باعث نمی‌شود که یک تیم ضعیف شود و گاهی موجب ایجاد شوک مثبت در تیم می‌شود. در بازی با شاهین بوشهر بازیکنان ما با اخراج کمال از زمین هوشیارتر شدند و خدا را شکر توانستند همه‌جوره خودشان را به حریف تحمیل کنند.

شما روی قضاوت سیدوحید کاظمی هم اعتراضاتی داشتید. از عملکرد او در بازی با شاهین راضی نبودید؟

یک‌سری اتفاقات در گذشته رخ داده که هواداران پرسپولیس روی نام این داور حساس شده‌اند و وقتی در بازی اتفاقاتی می‌بینیم که شبیه هم است و یکی با کارت زرد جریمه می‌شود و دیگری با کارت قرمز، ما هم دچار سوءتفاهم می‌شویم. ما در این بازی اعتراضی به اخراج کمال نداشتیم، بلکه حرف‌مان این بود که چرا خطای مشابه با خطای کمال که چند دقیقه قبل رخ داده بود باید کارت زرد بگیرد و بازیکن ما با کارت قرمز جریمه شود؟ البته همه داوران ما تلاش دارند بهترین قضاوت را داشته باشند و آقای کاظمی هم جزء داوران خوب کشور هستند.

مدتی است که بحث بازیکنان مبتلا به کرونا جدی شده. ظاهرا تیم‌ها در داشتن بازیکنان کرونایی رقابت می‌کنند!

اول از همه امیدوارم که هیچ مربی و بازیکنی- که همگی از دوستان ما هستند- به این ویروس مبتلا نشده باشد و همگی در سلامت کامل به‌سر ببرند. اولویت در این‌گونه موارد با سلامت ورزشکاران و جامعه است که باید مدنظر قرار بگیرد، اما در ادامه انتقادی دارم به سازمان لیگ و فدراسیون که واقعا در این موضوع ضعیف ظاهر شدند و به‌نظر من باید خیلی پرقدرت‌تر از اینها ظاهر باشند. فکر می‌کنم حداقل کاری که می‌توانستند انجام دهند، این بود که همه تیم‌ها در یک مرکز مورد تایید فدراسیون تست می‌دادند تا هیچ‌شبهه‌ای ایجاد نشود.

اتفاق نگران‌کننده‌تر این است که شنیده می‌شود برخی تیم‌ها با بازیکنان کرونایی به‌میدان می‌آیند.

نمی‌دانم راجع به این اتفاقات چه بگویم. هنوز هم معتقدم که اگر مدیریت درستی وجود داشت، هیچ‌کدام از این اتفاقات نمی‌افتاد. البته تیم‌ها، بازیکنان و مربیان هم باید حرفه‌ای باشند و حرفه‌ای عمل کنند. همه باید پروتکل‌ها را به‌درستی رعایت کنند، اما متاسفانه می‌شنویم که نه‌تنها پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، بلکه دورهمی هم می‌گذارند!

با نتیجه‌ای که سپاهان در بازی مقابل سایپا گرفت، به‌نظر می‌آید همه قبول کرده‌اند که باید جام به پرسپولیس برسد. در این شرایط بهتر نیست لیگ را تعطیل کنند و جام را به شما بدهند؟

ما دوست داریم به قوی‌ترین شکل ممکن و در زمین بازی کار را ادامه بدهیم و با توانایی‌های خودمان جام قهرمانی را کسب کنیم، اما در کل تصمیم درخصوص ادامه دادن یا تعطیلی لیگ برتر به‌مراجع ذی‌صلاح مثل ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مربوط است و ما نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

ظاهرا برخلاف تصورات‌تان باید لیگ را بدون علیرضا بیرانوند ادامه دهید. این اتفاق کادر فنی را با چالش مواجه نکرده است؟

علیرضای عزیز از یازدهم تیرماه بازیکن آنتورپ شده و ظاهرا نمی‌تواند با ما ادامه بدهد. او بازیکن توانمندی است و جا دارد بابت همه زحماتش در تیم از او تشکر کنم و در فوتبال اروپا برای او آرزوی موفقیت داشته باشم. اما ما مربیان در فوتبال همیشه با این چالش‌ها مواجهیم و رفت‌وآمد بازیکنان برایمان امری طبیعی است. ما کار خودمان را انجام و راه‌مان را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم در شأن باشگاه نتیجه بگیریم. ضمن اینکه ما بعد از رادوشوویچ دروازه‌بانان جوان و آماده‌ای در تیم داریم و جای نگرانی نیست.

درخصوص دیدار پیش‌رو با ماشین‌سازی هم صحبت کنید؛ دیداری که می‌تواند پرسپولیس را به قهرمانی بسیار نزدیک کند.

درست است که ماشین‌سازی هفت هفته است رنگ پیروزی را به‌خود ندیده، اما ظاهرا آنها به‌تازگی در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند که جا دارد به آقای ماجدی تبریک بگویم. قطعا آنها برای پایان ناکامی به زمین می‌آیند، اما ما پرسپولیس هستیم و نتیجه‌ای جز برد راضی‌مان نمی‌کند.

حرف پایانی؟

فقط می‌خواهم برد مقابل شاهین بوشهر را به هواداران خونگرم پرسپولیس تقدیم کنم. آنها با اینکه کنار ما نیستند، انرژی مثبتی را که می‌فرستند حس می‌کنیم و بابت حمایت‌هایشان از آنها سپاسگزاریم. درضمن برای دو، سه بازیکنی که دچار مصدومیت هستند هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 * نویسنده : آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

 
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار