• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۱۰ - ۰۷:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از حملات پرسپولیسی‌ها به مدیران باشگاه بابت لایحه 1300 صفحه‌ای

برانکو: کدام شرکت پست ارسال این لایحه را قبول کرده؟

جمع‌آوری 1300 صفحه مدرک علیه مربی‌ای که این همه جام آورده است تنها درقبال مفسدان اقتصادی و اختلاسگران اتفاق می‌افتد و این کار در شأن باشگاهی مثل پرسپولیس و سرمربی‌ای نظیر برانکو نبوده است.

برانکو: کدام شرکت پست ارسال این لایحه را قبول کرده؟

به گزارش «فرهیختگان»، شاید در این مدت بیش از یک‌سال که از جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌گذرد روزی نبوده که رسانه‌های مختلف کشور به‌نحوی خبری، گزارشی یا مصاحبه‌ای از این مرد دوست‌داشتنی کروات منتشر نکرده باشند و او که حالا سرمربی تیم‌ملی عمان است بازهم موردتوجه فوتبال‌دوستان داخلی و هواداران پرسپولیس قرار دارد و پیگیر اخبار مربوط به او هستند. همین محبوبیت بین هواداران سرخ باعث شده در این مدت هر مدیری که بر سر کار آمده ادعای این را داشته که می‌خواهد با این مربی موفق به توافق برسد و پرونده را از فیفا بیرون بکشد تا بدین شکل پاسخ تمام نتایج خوب برانکو را داده باشد. اما نکته جالب اینجاست که این صحبت‌ها فقط در حد حرف باقی‌مانده و مدیران سرخ تنها برای محبوب‌شدن بین هواداران از توافق با برانکو صحبت می‌کنند و در این مدت هر کاری کرده‌اند تا پرداخت مطالبات او را به تاخیر بیندازند.

 ترفند رسول‌پناه جواب نداد

در همین گیرودارهای بحث توافق برانکو با پرسپولیس و باز شدن دریچه مذاکره بین طرفین قرار داشتیم که سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس با افتخار مقابل در باشگاه به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت و زمانی که به او اعلام کردند ظاهرا این سرمربی کروات پیشنهاد جدید سرخ‌ها را هم نپذیرفته، بادی در غبغب انداخت و اعلام کرد مشکلی وجود ندارد چراکه آنها هم شکوائیه‌ای آماده کرده‌اند تا آن را به CAS بفرستند و حتی تعداد صفحات شکایت را هم با غرور خاصی اعلام کرد و عنوان داشت این شکایت در 1300 صفحه تنظیم شده و به دادگاه عالی ورزش ارسال شده است.

هرچند به‌نظر نمی‌رسد این ادعای رسول‌پناه واقعی باشد اما وی هرگز احساس نمی‌کرد که این موضوع تا این حد به ضررش تمام شود و تصورش بر این بود که هواداران سرخ برای این حرکت مدیران باشگاه در جهت شکایت از سرمربی محبوب‌شان که 7 جام قهرمانی برای آنها به ارمغان آورده است، هورا می‌کشند و از این همه صفحه سیاه‌کردن او تشکر هم می‌کنند ولی موضوع براساس تفکرات او پیش نرفت و سیل انتقادات به این اقدام باشگاه درست بعد از پخش شدن این مصاحبه در فضای مجازی به سمت باشگاه روانه شد.

 برانکو: کدام شرکت پستی ارسال این شکایت را قبول کرده؟

اولین عکس‌العمل برانکو در گفت‌وگویی که با یکی از دوستان نزدیکش در ایران داشت در نوع خود بسیار جالب‌توجه بوده است. او که از شنیدن این اقدام باشگاه هم تعجب کرده و هم ناراحت بود بعد از اینکه متوجه می‌شود این شکایت در 1300 صفحه تنظیم شده خنده‌اش گرفته و به شوخی گفته است «واقعا شکایت از من آن‌هم در 1300 صفحه؟ خیلی دوست دارم بدانم کدام شرکت پستی قبول کرده که این صفحات را به مقصد برساند!»

افراد نزدیک به ایوانکوویچ در ایران در این خصوص به «فرهیختگان» گفتند این مربی از این اقدام باشگاه به‌شدت دل‌شکسته شده و اینکه بعید است او حاضر شود در ادامه راه با سرخ‌ها کنار بیاید چراکه جمع‌آوری 1300 صفحه مدرک علیه مربی‌ای که این همه جام آورده است تنها درقبال مفسدان اقتصادی و اختلاسگران اتفاق می‌افتد و این کار در شأن باشگاهی مثل پرسپولیس و سرمربی‌ای نظیر برانکو نبوده است.

 حمله به مدیران و معاونان باشگاه

در ادامه این اتفاقات هواداران پرسپولیس برای گرفتن انتقام از فردی که اقدام به جمع‌آوری مدرک علیه سرمربی محبوب‌شان کرده به پیج مدیران و معاونان باشگاه حمله‌ور شدند و با الفاظی نه‌چندان جالب از خجالت آنها درآمدند.

البته در این بین آنها به هر کسی که مشکوک بودند حمله‌ور شدند و با جملات مختلفی، افراد حاضر در باشگاه را به باد انتقاد گرفتند. در این بین حملات به صفحات معاون بین‌الملل، معاون حقوقی و معاون اجرایی باشگاه بیش از سایرین بود که البته به‌نظر می‌آید این شکوائیه ارتباطی با بخش بین‌الملل نداشته و حتی بر اساس شنیده‌ها ترجمه این صفحات را هم به بخش بین‌الملل واگذار نکرده‌اند و این موضوع با هماهنگی مهدی رسول‌پناه و البته مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه صورت گرفته است.

در این بین حسین خبیری هم با انجام مصاحبه‌ای از این شکایت اعلام برائت کرد و عنوان داشت این اقدام نباید صورت می‌گرفت تا بدین شکل او هم از گزند هواداران پرسپولیس خلاص شود.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار