• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۰۳ - ۰۸:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از آخرین وضعیت اقتصادی آبی‌ها؛ کاربری کمپ حجازی تغییر نمی‌کند

فسخ قرارداد کارگزار قبلی تا شنبه، پرداخت پول به بازیکنان تا هفته آینده

در یک ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدید مطرح شد، به‌طوری که شرکت آریا برتر به‌عنوان کارگزار قبلی به دلیل نقض قرارداد و دفاع از حقوق خود، مجبور به شکایت شد. با توجه به مسائل به‌وجود آمده، این شرکت تصمیم به اقاله قرارداد گرفت.

فسخ قرارداد کارگزار قبلی تا شنبه، پرداخت پول به بازیکنان تا هفته آینده

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پفک آبی، فست‌فود و کافی‌‌شاپ، ساختمان 5 طبقه باشگاه، تیم فوتسال استقلال، پرداخت بدهی‌ها، گسترش کمپ ناصرحجازی، درآمد 64 میلیاردی با احداث کاشی‌های هواداری و... مهم‌ترین وعده‌های احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در برنامه ظهر جمعه ورزش و مردم بود؛ برنامه‌ای که بیش از یک ساعت از زمان آن به گپ‌وگفت مجری‌اش با مدیرعامل استقلال انجامید. البته سعادتمندی که روز جمعه دیدیم، همه را به یاد محمد رویانیان انداخت. مدیرعاملی محبوب بین هواداران پرسپولیس که با وعده‌های زیبا و پرطمطراق ذهن‌ها را درگیر خود کرد و همگی در رویاهای خود از پرسپولیس، یک تیمی در سطح کلاس جهانی متصور شدند اما درنهایت با رفتن رویانیان، اکثر این طرح‌ها روی هوا مانده و سرخ‌ها ماندند و حوض‌شان.

در همین خصوص نیز طی روزهای گذشته حواشی عجیبی درباره صحبت‌های سعادتمند در فضای مجازی و رسانه‌ها به‌راه افتاده و با محوریت سوژه کردن پفک آبی، سایر طرح‌های اقتصادی استقلال را هم در همین سطح و اندازه قلمداد کرده و درنهایت از پایانی مانند دوران رویانیان در پرسپولیس، در دیگر باشگاه پرطرفدار تهرانی خبر دادند.

سعادتمند که جمعه گذشته در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود، بخشی از راهکارهای خود را برای برون‌رفت استقلال از مشکلات اقتصادی ارائه داد، از فروش پفک‌های آبی تا درآمد ۶۴میلیاردی از کاشی هواداری در کمپ ناصر حجازی و... . مدیرعامل استقلال در شرایطی از برنامه‌اش برای فروش کاشی‌های هواداری در کمپ ناصر حجازی صحبت کرده است که تا امروز ۱۴ هزار متر از زمین‌های ادعایی خود را رفع‌تصرف نکرده است.

این درحالی است که به‌نظر می‌رسد هیچ‌کس بهتر از مهدی نوروزی، معاون اقتصادی و بازاریابی استقلال نمی‌تواند درخصوص این طرح‌ها به اظهارنظر پرداخته و از صحبت‌ها و ایده‌های مدیرعامل مجموعه‌اش دفاع کند. بر همین اساس دقایقی با وی در «فرهیختگان» همکلام شدیم، هرچند درباره آخرین وضعیت کارگزاران جنجالی و سایر موارد مرتبط نیز از او سوالاتی را مطرح کردیم که در ادامه می‌خوانید.

آخرین وضعیت کارگزاران برند

فعلا خبر جدیدی درخصوص کارگزاران نیست. طرفین با هم به‌صورت ضمنی توافق کرده‌اند اما منتظریم ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. فعلا باید این صحبت‌ها به‌صورت مکتوب دربیاید. البته دو طرف در دادگاه حضور پیدا کرده و توضیحات لازم را عنوان کردند و توافق لازم انجام شد تا مشکلات حل شده و در همان دادگاه پرونده را ببندیم. امیدواریم تا روز شنبه این اتفاق بیفتد چون مهلت آن تا این روز است تا ان‌شاءالله قرارداد آریابرتر فسخ شده و داستان شکایت و دادگاه و این صحبت‌ها جمع‌وجور شود.

10 درصد دیگر در انتظار بازیکنان

اقدامات لازم برای پرداخت 10درصد دیگر قرارداد بازیکنان انجام شده اما اینکه پرداختی تا قبل از بازی با فولاد باشد یا بعد از آن، یک مقدار ابهام وجود دارد. در این مورد اقدامات لازم انجام شده و با این پرداختی ان‌شاءالله به رقم پرداختی 60 درصد به بازیکنان خواهیم رسید.

دفاع از طرح‌های اقتصادی سعادتمند

متاسفانه فضایی در رسانه‌ها ایجاد شده که برخی طرح‌ها و ایده‌ها را به سخره گرفته و اظهاراتی را مطرح می‌کنند. به‌نظر می‌رسد دوستانی که از موضوعات اقتصادی اطلاعاتی ندارند، هر اتفاقی که بیفتد از آن حرف و حدیث درآورده و یک چیزی می‌گویند، درحالی که این یک پروژه بزرگ اقتصادی برای باشگاه استقلال است و باعث می‌شود این باشگاه به درآمدهای پایدار برسد. موضوع پفک و کاشی یک مثال بود اما بحث این است که با برند استقلال اقداماتی در همه زمینه‌ها از مواد غذایی و صنعت ساخت‌وساز گرفته تا پتروشیمی و نفت و خیلی موضوعات با کمک مجموعه‌های دیگر درحال انجام است تا یک کار برندینگ صورت گیرد، اما چون در حال بستن قرارداد هستیم؛ برای اینکه خللی در این قراردادها ایجاد نشود و برخی دوستان سهم‌خواهی نکنند، نمی‌توانیم این موضوعات را رسانه‌ای کنیم اما به‌زودی بعد از بستن یک پکیج کامل در این خصوص برای هواداران اطلاع‌رسانی لازم را خواهیم کرد. درحال بستن قرارداد با همه مجموعه‌های بزرگ کشور هستیم تا از برندینگ استقلال استفاده کرده و محصولات خود را با این نام تولید کنند.

تضمین عملیاتی شدن طرح‌ها؟

نگاه ما در این بخش این نیست که برندمان را به یک مجموعه بدهیم و بنشینیم و ببینیم آن مجموعه کار می‌کند یا خیر، بلکه ما پول‌مان را اول می‌گیریم؛ یعنی یک سال از درآمد پیش‌بینی شده شرکتی که با ما قرارداد می‌بندد را گرفته و آن شرکت می‌تواند با استفاده از برند استقلال به درآمدزایی برسد. ما پول‌مان را همان ابتدا می‌گیریم و اینکه شرکت‌ها و مجموعه فعالیتی نداشته باشند، مشکلات بعدی پای خودشان بوده و عواقبش با آنهاست. در این فعالیت‌ها به‌گونه‌ای پیش می‌رویم که در همان ابتدا استقلال به منافع پایدار برسد. این درحالی است که ما فقط تبلیغ برند فوق را نزد هواداران‌مان کرده و از این طریق به مجموعه‌های فوق کمک می‌کنیم.

آخرین وضعیت خصوصی‌سازی استقلال

این موضوع درحال پیگیری است و فکر می‌کنم ان‌شاءالله در موعد مقرری که گفته‌اند این اتفاق بیفتد. فرآیند این کار در سازمان خصوصی‌سازی و طبق مقررات درحال انجام است، اما طبیعتا وقتی این کار انجام شود، طبق درصدی که مشخص شده عواید آن نصیب باشگاه هم خواهد شد.

سرنوشت کمپ حجازی

برنامه‌ای برای فروش و تغییر کاربری کمپ حجازی نداریم بلکه یک کمپ اختصاصی باشگاه است که طبق آن درحال مذاکره با شرکت‌های مختلف هستیم تا بتوانیم یک هتل در این محل احداث کرده و در کنار آن نیز یک سالن چند منظوره و زمین چمن مناسب و مواردی که مورد نیاز برای یک باشگاه حرفه‌ای است را ایجاد کنیم و امیدواریم طی یک سال آینده به‌عنوان یک باشگاه حرفه‌ای صاحب یک کمپ فوق‌العاده بشویم.
در همین راستا حتی پیش‌بینی چند کمپ اختصاصی در بعضی شهرستان‌ها نیز شده که با مذاکره با چند شرکت، کارهایی نیز در این خصوص انجام شده و مشغول هستیم.

مذاکره با شرکت‌های خارجی

پیشنهادهایی داشتیم اما باید استعلام لازم را برای همکاری از برخی نهادها بگیریم تا ببینیم تاییدیه لازم را به ما می‌دهند که بتوانیم با این شرکت‌ها فعالیت داشته باشیم یا خیر. در این بین چند شرکت بزرگ اقتصادی- اروپایی پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند اما چون خارجی هستند باید قبل از آن مجوزهای لازم را بگیریم.

مدیرعامل آریابرتر: تصمیم به اقاله قرارداد گرفتیم

در یک ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدید مطرح شد، به‌طوری که شرکت آریا برتر به‌عنوان کارگزار قبلی به دلیل نقض قرارداد و دفاع از حقوق خود، مجبور به شکایت شد. با توجه به مسائل به‌وجود آمده، این شرکت تصمیم به اقاله قرارداد گرفت.

مدیرعامل شرکت آریا برتر با اعلام این خبر به تسنیم گفت: «با توجه به تلاش‌های زیادی که این کارگزاری در مدت یک‌سال از هر لحاظ برای باشگاه استقلال انجام داده و تمایل باشگاه جهت همکاری با کارگزار جدید، برای آرامش هواداران استقلال و با تلاش وزارت ورزش و جوانان و برخی از اعضای هیات‌مدیره استقلال، تصمیم به اقاله قرارداد گرفته شد که مقدمات و اسناد و مدارک تسویه‌حساب‌های مالی انجام خواهد شد. با توجه به در پیش بودن بازی‌های حساس استقلال، به‌خصوص دیدار با فولاد خوزستان، برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنیم و اگر هم خدماتی انجام دادیم، به‌خاطر نام بزرگ استقلال بوده است. اگر چه به دلیل هیاهوی زیاد، خدمات شرکت آریا برتر به‌خصوص کمک‌های مالی نه‌تنها دیده نشد، بلکه مورد حمله قرار گرفت و به نوعی جای خیلی چیزها تغییر کرد، اما ما برای کمک به استقلال تصمیم گرفتیم این باشگاه در آرامش کارها را پیش ببرد.»

 * نویسنده:محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار