• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۰۱ - ۱۷:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ساخت کیت مولکولی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از فراهم کردن مقدمات اصلی ساخت کیت مولکولی در مجموعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.

ساخت کیت مولکولی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد شهرکرد، حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خان میرزا در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت وگو کردند.

دکتر ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این دیدار گفت: مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یکی از بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ها در سطح استان و حتی استان های همجوار است که آمادگی عقد قرارداد همکاری با مدارس و دانشگاه های استان و اطراف استان های همجوار را دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مقدمات اصلی ساخت کیت مولکولی در مجموعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد انجام شده و خوشبختانه اعضای هیات‌علمی این دانشگاه با مرتبه‌های استادیار، دانشیار و استادی، تخصص و تجربه مناسبی در این زمینه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: درحال حاضر امتحانات پایان ترم به جز در واحد بروجن و پردیس لردگان که از نظر ستاد مدیریت کرونا در استان وضعیت زرد دارند، به صورت مجازی در حال برگزاری است و خوشبختانه از شروع امتحانات تا اکنون مشکلی در برگزاری نداشتیم.

دکتر رحیمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 10 هزار دانشجو در 120 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، با امکانات به روز و پیشرفته، در بین 400 واحد دانشگاهی سراسر کشور رتبه 9 و در بین دانشگاه های سراسر کشور رتبه 50 را به خود اختصاص داده که می تواند افتخاری برای استان چهارمحال و بختیاری محسوب شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تبدیل پردیس لردگان به واحد بین الملل گفت: قرارداد جذب دانشجویان غیر ایرانی در لردگان به عنوان واحد بین الملل انجام شده ولی به دلیل عدم مالکیت این دانشگاه و شیوع بیماری کرونا و عدم نقل و انتقال دانشجویان به دانشگاه های دیگر، تا کنون نتوانسته ایم دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرکرد و حضور گردشگران و برگزاری المپیادهای ورزشی و همچنین زمین 12 هزار متری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در منظریه شهرکرد، یکی از برنامه های مهم دانشگاه اخذ مجوز برای تأسیس یک اردوبام است که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی بتوانیم هرچه سریع تر کلنگ احداث این مجموعه بزرگ را به زمین بزنیم.

حسین بامیری نماینده مردم شهرستان های لردگان و خان میرزا در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار ضمن تبریک موفقیت های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در کشور و قدردانی از مسئولان دانشگاه، گفت: شهرستان لردگان و خان میرزا یک چهارم جمعیت کل حوزه های انتخابی در استان چهارمحال و بختیاری را دارد و هم از جهت بعد مسافت و پراکندگی و هم از جهت پراکندگی رتبه دوم را در استان چهارمحال و بختیاری دارا هستیم.

وی اظهار داشت: تحصیل بیش از 50 هزار دانش آموز در شهرستان لردگان در مقطع متوسطه، می تواند بهترین ظرفیت برای جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس لردگان و حتی دیگر دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری باشد.

بامیری افزود: یکی دیگر از مطالبات به حق مردم لردگان، تبدیل پردیس دانشگاه آزاد اسلامی لردگان به واحد دانشگاهی است و با وجود قابلیت ها و ظرفیت های خوبی که در این دانشگاه وجود دارد، بنده به عنوان منتخب مردم، آمادگی صد در صدی خود را برای تحقق این امر مهم اعلام می کنم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار