• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۳-۲۵ - ۰۶:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مهدی شیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

فاصله‌گذاری اجتماعی برای فوتبال نیست!/ مشکل گلزنی پرسپولیس را قبول ندارم

بازیکنان ما باید خیلی بیشتر از قبل مراعات کنند چراکه شغل ما یکی از مشاغل پرخطر است که در آن نمی‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد و افراد در زمین نفس‌به‌نفس هم هستند.

فاصله‌گذاری اجتماعی برای فوتبال نیست!/  مشکل گلزنی پرسپولیس را قبول ندارم

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، با گذشت بیش از سه هفته از شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری، دیگر مثل روزهای اول شاهد اعتراض تیم‌ها و بازیکنان به شروع تمرینات برای آغاز دوباره لیگ برتر نیستیم و به‌نظر می‌آید اهالی فوتبال پذیرفته‌اند که باید به شروع مسابقات تن بدهند و به هر ترتیب ممکن 9 هفته باقی‌مانده را پشت سر بگذارند.  هرچند هنوز برخی تیم‌ها مواضع سفت و سخت خود را برای تحریم لیگ نوزدهم حفظ کرده‌اند و برخی دیگر از تیم‌ها با این موضوع کنار آمده‌اند که پرسپولیس به‌عنوان قهرمان رقابت‌ها معرفی شود و نمایندگان آسیایی کشورمان هم براساس فرمول‌هایی خاص و منطقی مشخص شوند.
اما پرسپولیسی‌ها خارج از این کشمکش‌ها تمرینات آماده‌سازی خود را پیگیری می‌کنند و با برگزاری دیدارهای تدارکاتی رفته‌رفته خودشان را به شرایط بازی نزدیک می‌کنند. برای اطلاع از اوضاع و احوال این تیم فرصتی دست داد تا با مدافع راست سرخ‌ها همکلام شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهدی شیری را در ادامه می‌خوانید.

قبل از هر چیز از شرایط خودت بگو. توانسته‌ای بعد از روزهای قرنطینه به فرم ایده‌آل نزدیک شوی؟

خدا را شکر در این مدت که از شروع تمرینات گذشته توانسته‌ام تا حدود زیادی به فرم ایده‌آل نزدیک شوم و با توجه به اینکه تا شروع بازی‌ها زمان خوبی باقی مانده، می‌توانم در این روزها این آمادگی را دوچندان کرده و به شرایط مسابقه نزدیک‌تر شوم تا با شروع رقابت‌های لیگ برتر به صورت صددرصد در خدمت تیمم باشم.

این‌طور که از خبرها مشخص بود کلا پرسپولیسی‌ها در شروع تمرینات آماده‌تر از حد تصور کادرفنی ظاهر شدند و قرنطینه نتوانسته بود خیلی روی شرایط بدنی بازیکنان شما تاثیر بگذارد.

خب اینجا پرسپولیس است و بازیکنی که عضو این تیم است این را به‌خوبی می‌داند که در چه تیم بزرگی توپ می‌زند و قطعا نفرات حرفه‌ای می‌توانند در پرسپولیس حضور داشته باشند. به همین جهت بازیکنان ما در روزهای قرنطینه هم دست از تمرین برنداشتند و توانستند در یک فرم خوب به تمرینات گروهی بازگردند و امیدوارم بتوانیم با هماهنگی خوب پا به رقابت‌ها بگذاریم و برای شادی دل هواداران‌مان قدم برداریم.

 شما در این مدت 2 بازی تدارکاتی هم برگزار کردید. وضعیت هماهنگی تیم را در این بازی‌ها چطور دیدی؟ برای بازی با پیکان می‌توانید به اوج هماهنگی برسید؟

ما بعد از 75 روز در یک بازی تدارکاتی به میدان رفتیم و طبیعی است که نواقصی در این بین وجود داشته باشد. اینکه ما در اجرای برخی از دستورات تاکتیکی دچار ضعف باشیم و هماهنگی کاملی نداشته باشیم، موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و قطعا با تمریناتی که کادرفنی برای ما درنظر می‌گیرد خیلی زود به شرایط ایده‌آل قبل از کرونا می‌رسیم.

اما موضوعی که در این 2 بازی مثل تمام بازی‌های این فصل پرسپولیس به‌چشم می‌آمد ضعف در گلزنی بود و شما در این 2 بازی تنها موفق شدید یک گل به ثمر برسانید.

معمولا بازی‌های تدارکاتی با اهداف دیگری برگزار می‌شود و مربیان برای هماهنگ کردن بیشتر تیم و شناسایی نقاط ضعف اقدام به برگزاری این بازی‌ها می‌کنند. من با نظر شما مخالفم و اعتقاد دارم ما در زمینه گلزنی ضعفی احساس نمی‌کنیم و تمام بازیکنان به‌خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند. تنها مشکل فعلی تیم عدم‌هماهنگی کامل بازیکنان است که اگر این موضوع برطرف شود تمام مشکلاتی که امروز می‌بینید مرتفع خواهد شد.

یک اتفاق بد را هم در این روزها تجربه کرده‌اید و آن هم مصدومیت محمد انصاری از ناحیه رباط صلیبی است.

محمد یک بازیکن خیلی خوب و با اخلاق است و کاملا حرفه‌ای به موارد نگاه می‌کند. من امیدوارم با این نگاه او خیلی زود به میادین بر‌گردد و من از همین تریبون می‌خواهم به انصاری بگویم که قلب تمام بازیکنان و هواداران پرسپولیس همراه اوست و امیدوارم او بتواند به خوبی با این موضوع کنار بیاید و شرایط همان‌طور که دوست دارد برایش پیش برود و خیلی زود او را در جمع خودمان ببینیم.

به‌نظر می‌آید بعد از مخالفت‌های زیادی که در شروع تمرینات با آغاز لیگ شده بود و اکثر تیم‌ها مقابل این تصمیم مسئولان جبهه می‌گرفتند، حالا فضا کمی آرام‌تر از قبل شده است؟

قطعا اهالی فوتبال هم منطقی به این موضوع نگاه می‌کنند و می‌بینند که همه مشاغل مثل دوران قبل از کرونا به محل کارهای خود بازگشته‌اند و فوتبال در این بین تافته جدابافته نیست. ضمن اینکه ما فوتبالیست‌های حرفه‌ای از این راه کسب درآمد داریم و اگر فوتبالی نباشد زندگی فوتبالیست‌ها هم با مشکل مواجه می‌شود و به همین جهت باید یاد بگیریم که با این شرایط کنار بیاییم و کارمان را دنبال کنیم.

اما ظاهرا تراکتور و ماشین‌سازی همچنان روی موضع قبلی خود برای تحریم لیگ پافشاری می‌کنند.

این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود بسیار غیرحرفه‌ای است و برای افرادی که در سطح اول فوتبال کشور فعالیت می‌کنند، زیبا نیست. من از این افراد که دنبال تعطیلی لیگ هستند سوال می‌کنم که اصلا لیگ نوزدهم با هر نتیجه‌ای تعطیل شد آیا تضمینی وجود دارد که این ویروس سمج تا چند ماه آینده یا اصلا سال آینده ریشه‌کن شده باشد و همه چیز به روال عادی برگردد؟ قطعا پزشکان بزرگ و دانشمندان هم نتوانسته‌اند زمان خاصی برای پایان این ویروس پیدا کنند. با این حساب ما باید یاد بگیریم که در کنار این ویروس زندگی کنیم و مثل تمام لیگ‌های معتبر دنیا با حرفه‌ای‌گری بازی‌هایمان را ادامه دهیم.

 در شروع تمرینات از تیم‌های لیگ برتری و عواملش تست کرونا گرفته شد و تعداد زیادی از بازیکنان به این ویروس مبتلا بودند. این برای سلامت سایر بازیکنان خطرناک نیست؟

با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که مسئولان برای تیم‌ها درنظر گرفته‌اند قطعا نفرات مبتلا از تیم کنار گذاشته می‌شوند و پس از بهبودی کار خود را آغاز می‌کنند و مشکلی برای سایر نفرات ایجاد نمی‌کنند. اما این را هم باید بگویم که بازیکنان ما باید خیلی بیشتر از قبل مراعات کنند چراکه شغل ما یکی از مشاغل پرخطر است که در آن نمی‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد و افراد در زمین نفس‌به‌نفس هم هستند. به‌همین جهت باید ما بازیکنان برای سلامت خودمان و همبازیان‌مان موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

آغاز لیگ باز هم چند روزی عقب افتاد و این برای هواداران پرسپولیس چندان خوشایند نبود و آنها اعتقاد دارند این کار برای برخی تیم‌ها که مصدوم زیاد دارند فرصت ترمیم ایجاد کرده است.

این تصمیم را مسئولان گرفته‌اند و حتما برای آن دلایلی دارند. ما نمی‌خواهیم بهانه‌جویی کنیم و این اطمینان را به هواداران‌مان می‌دهم که روزی را که برای آغاز لیگ درنظر گرفته‌اند پرسپولیس قطعا آماده خواهد شد و برای یک استارت قوی مقابل پیکان لحظه شماری می‌کنیم.

ظاهرا در این مدت واریزی خوبی از سوی باشگاه صورت گرفت. باشگاه به تعهدات مالی‌اش در قبال بازیکنان پایبند بود و توانست مشکلات مالی را برطرف کند؟

من به‌عنوان بازیکن از زحماتی که مدیران باشگاه برای حل مشکلات مالی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. ما همه می‌بینیم که مدیران باشگاه و در راس آن شخص آقای رسول‌پناه چقدر تلاش کردند تا بتوانند منابع مالی به باشگاه تزریق شود و حالا امیدواریم که مشکلات مالی به‌صورت کامل حل شود تا ما بتوانیم برای جبران تلاش مسئولان و هواداران‌مان گامی بلند به سوی قهرمانی برداریم و جام پوکر را به آنها هدیه بدهیم. فکر می‌کنم برای مجموعه‌ای که همه خوب و درست کار می‌کنند، قهرمانی کمترین پاداش است.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار