• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۱۴ - ۱۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
برنامه انگلیسی‌ها؛ برگزاری مسابقات در زمین بی‌طرف با رعایت اصول بهداشتی

تعطیلی لیگ برتر جزء گزینه‌ها نیست

روز جمعه جلسه‌ای به‌صورت ویدئوکنفرانس بین نمایندگان 20 باشگاه لیگ برتری برگزار شد که حدود 3 ساعت و نیم به‌طول انجامید و درنهایت تصمیم بر این شد که ادامه رقابت‌های لیگ درصورت موافقت دولت و فراهم بودن شرایط در خردادماه پیگیری شود.

تعطیلی لیگ برتر جزء گزینه‌ها نیست

به گزارش «فرهیختگان آنلاین» باشگاه‌های لیگ برتری بالاخره تصمیم گرفتند پس از مدت‌ها بحث و مذاکره، ادامه رقابت‌های این فصل را با رعایت ضوابط بهداشتی و اصول ایمنی برگزار کنند و دراین میان شاید بیش از همه هواداران لیورپول از شنیدن این خبر خوشحال شده باشند که تیم‌شان پس از 30سال در آستانه کسب نخستین جام قهرمانی خود است. پیش از این سه کشور هلند، آرژانتین و فرانسه تصمیم به تعطیل کردن مسابقات خود تا پاییز گرفته بودند که درمیان آنها تنها فرانسوی‌ها بودند که تکلیف قهرمان فصل را مشخص کردند و دو کشور دیگر لیگ را نیمه‌کاره رها کردند و این فصل قهرمانی نخواهند داشت.

     دودستگی میان بازیکنان

روز جمعه جلسه‌ای به‌صورت ویدئوکنفرانس بین نمایندگان 20 باشگاه لیگ برتری برگزار شد که حدود 3 ساعت و نیم به‌طول انجامید و درنهایت تصمیم بر این شد که ادامه رقابت‌های لیگ درصورت موافقت دولت و فراهم بودن شرایط در خردادماه پیگیری شود. حالا مساله اصلی یافتن راه‌حلی مطمئن برای انجام بازی‌ها بدون ترس از تهدید کرونا و همچنین راهکاری برای جلوگیری از تجمع هواداران مقابل ورزشگاه‌هاست.

البته درمیان باشگاه‌ها مخالفانی هم با این تصمیم وجود دارند و معتقدند تعجیل برای آغاز دوباره بازی‌ها ممکن است شرایطی بحرانی را برای بازیکنان و سایر عوامل دخیل در برگزاری بازی‌ها ایجاد کند که جبران‌ناپذیر خواهد بود. به‌عقیده این عده، سلامت بازیکنان و کادرفنی بسیار ارزشمندتر از برگزاری بازی‌هاست و با این کار حتی خانواده‌های آنها نیز در خطر ابتلا به این بیماری مهلک قرار می‌گیرند. پیش از این سرخیو آگرو در گفت‌وگویی گفته بود از شروع دوباره مسابقات هراس و از خطر ابتلا به کرونا ترس زیادی دارد. اتحادیه بازیکنان انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرده سلامت افراد در اولویت قرار دارد و نباید آن را فدای مسائل مالی و درآمدزایی از مسابقات کرد. حالا چندین بازیکن لیگ برتری در تلاشند تا سایرین را برای مقابله با این تصمیم و جلوگیری از برگزاری مسابقات متقاعد کنند.

دراین میان بازیکنانی هم هستند که موافق ادامه لیگ هستند و این دودستگی مانع رسیدن به تصمیمی واحد درمیان آنها شده است. هم دولت انگلیس و هم مسئولان برگزاری مسابقات موافق ادامه لیگ هستند و بارها تاکید کرده‌اند درصورت مهیا بودن شرایط در اولین فرصت مسابقات انجام خواهد شد. با توجه به اینکه محدودیت‌های اعمال‌شده پس از شیوع کرونا در کشورهای مختلف درحال کم‌شدن است، انتظار می‌رود فعالیت‌های ورزشی هم کم‌کم روال عادی خود را در پیش بگیرد و به همین دلیل اتحادیه بازیکنان در لیگ جزیره کار بسیار سختی برای جلوگیری از آغاز بازی‌ها خواهد داشت.

     ترس از اجتماع هواداران

دولت انگلیس قرار است روز پنجشنبه و درصورتی که نمودار شیوع بیماری همچنان نزولی باشد، قوانین تازه‌ای درباره قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کند و احتمال دارد در جلسه بعدی باشگاه‌ها که جمعه پیش‌رو برگزار می‌شود حتی تاریخ دقیق آغاز تمرینات و مسابقات نیز مشخص شود.

از سوی دیگر پلیس به مسئولان برگزاری مسابقات توصیه کرده بود درصورت امکان تیم‌ها بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاهی خارج از شهر خود برگزار کنند، چراکه با وجود اینکه بازی‌ها قرار است بدون تماشاگر برگزار شود اما مطمئنا شاهد اجتماع هواداران تیم‌ها پشت درهای ورزشگاه برای حمایت از تیم‌های خود خواهیم بود. به همین دلیل 8 ورزشگاه که همگی جزء ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری هستند برای انجام مسابقات در نظر گرفته شده است. مبنای اصلی این انتخاب‌ها امکان اجرای پروتکل‌های ایمنی در داخل ورزشگاه و همچنین فاصله مناسب با فضای بیرونی آن است تا مشکلی از نظر انتقال بیماری برای افراد به وجود نیاید.

ورزشگاه‌هایی مانند اتحاد (منچسترسیتی) و آمکس (برایتون) که در مرکز شهر قرار ندارند و دور از مناطق پرجمعیت هستند ازجمله این انتخاب‌ها هستند که احتمالا ادامه فصل در آنها پیگیری خواهد شد. همچنین مسئولان برگزاری بازی‌ها در نظر دارند به‌گونه‌ای ورزشگاه‌ها را انتخاب کنند تا تیم‌ها کمترین مسافت را برای رسیدن به شهر موردنظر طی کنند و به این ترتیب خطری آنها را تهدید نکند.  طبق برآوردهای اولیه‌ای که انجام شده احتمالا تمرینات تیم‌ها از 18 ماه می (29 اردیبهشت) آغاز خواهد شد و بازی‌ها هم از 8 ژوئن (19خرداد) از سر گرفته خواهد شد. البته تمام این پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بستگی به اعلام نظر نهایی دولت درخصوص شرایط این کشور و افول اپیدمی در انگلیس خواهد داشت.

 *  نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار