• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۱۳ - ۱۵:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سیدمحمدبطحائی:

شرایط مدرسه داری در دوران پسا کرونا تغییر خواهد کرد

دکتر بطحائی با تاکید مجدد به نقش مهم و حیاتی مدیران مدارس به عنوان فرماندهان آموزشی، خطاب به آنان گفت :با توجه به شرایط بحرانی پیش رو ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، درمهرماه سال آینده، رقابت بین مدارس غیردولتی بیشتر از گذشته خواهد شد و ما باید با پررنگ نمودن مزایای خود نسبت به سایر رقبا این تهدید را به فرصت تبدیل نماییم.

شرایط مدرسه داری در دوران پسا کرونا تغییر خواهد کرد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی سما، معاون دانشگاه و رئیس سازمان مراکز آموزش های عمومی و مهارتی سما در باره راه های برون رفت مدارس سما از چالش ها وتبدیل تهدیدها به فرصت ها در سال آینده گفت : مهره اصلی حرکت در مسیر کیفیت مدارس، مدیران این مجموعه هستند که به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش و تعیلم و تربیت می توانند کیفیت را به مطلوب ترین شکل ارتقاء دهند وما در حوزه ستادی در نقش پشتیبان کننده وتسهیل کننده موانع فعالیت خواهیم داشت.

  وی با اشاره به این که مدیران حوزه ستادی و همکاران آموزشی به عنوان پشتیبان مدیران درمدارس هستند، افزود: ما باید به طور مستمر در مسیر آموزش علوم روز وکسب مهارت های مختلف مدیران فعالیت کنیم ،زیرا کلید اصلی تحول در دستان توانمند مدیران است وزمانی که  مدیران مدارس از حیث مهارت ها و انگیزه های لازم به سطحی بالایی  برسند ،تحول رقم خواهد خورد و تلاش های سایرین در پشت خط مقدم مثمر ثمر خواهد بود.

دکتر بطحائی با تاکید مجدد به نقش مهم و حیاتی مدیران مدارس به عنوان فرماندهان آموزشی، خطاب به آنان گفت :با توجه به شرایط بحرانی پیش رو ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، درمهرماه سال آینده، رقابت بین مدارس غیردولتی بیشتر از گذشته خواهد شد و ما باید با پررنگ نمودن مزایای خود نسبت به سایر رقبا این تهدید را به فرصت تبدیل نماییم.

رییس سازمان مراکز آموزش های عمومی ومهارتی آموزش قابلیت و ابزارهای ارتباطی  فضای مجازی به معلمان و مدیران را بسیار ضروری دانست وگفت: باتوجه به تغییر شرایط مدرسه داری در دوران کرونا و پسا کرونا،استفاده بهینه از بستر ایجاد شده آموزش های مجازی وتوسعه ی آن بسیار مهم است .زیرا با بکارگیری قابلیت های گسترده فضای مجازی می توان شرایط مدرسه داری را در دوران پسا کرونا تغییر داد.

معاون دانشگاه جلب اعتماد خانواده ها را به عنوان شرط اصلی موفقیت مدارس سما در آینده اعلام کرد وگفت :مدرسه یک محیط اجتماعی است  وزیر ساخت سرمایه اجتماعی ارتباط مدرسه با والدین است، اعتماد مردم به مجموعه سما زیر بنای اصلی موفقیت ما خواهد بود ومدیران با طرح ریزی برنامه های تابستانی هر مدرسه با توجه به شرایط بومی هر استان در فضای رقابتی ایجاد شده بیشترین بهره برداری را خواهند داشت وتوسعه بستر های فضای مجازی واموزش مستمر معلمان وهمکاران مدارس سما را به شاخصه های خاص وممتازخواهد رساند.

ادامه جدی تر رصد و پایش عملکرد مدارس توسط حوزه ستادی،تعیین تکلیف مدارس زیان ده، از موضوعاتی بود که دکتر بطحائی در بخش پایانی جلسه ویدئو کنفرانس به آن اشاره کرد.

این جلسه مجازی با حضور ، مدیران حوزه ستادی و بیش از  700 نفر از مدیران مدارس سما سراسرکشور در 130 مرکز سما با موضوع "چالش های فرا روی مدرسه در سال تحصیلی آتی "برگزار شد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار