• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۲-۰۷ - ۰۹:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
منیعی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: بهتر است وقتش را صرف درآمدهای میلیاردی از فضای مجازی کند

پیروانی بین پیشکسوتان پرسپولیس هم محبوب نیست!

اگر قهرمانی سال 88 استقلال مورد داشت چرا تا روز آخر طول کشید؟

منیعی گفت: «فکر می‌کنم افشین پیروانی کلا این روزها مدارک زیادی جمع می‌کند اما بهتر است ابتدا با مدارک لازم به کمیته اخلاق و سایر کمیته‌ها برود تا ابتدا مشکلات خودش مرتفع شود!

پیروانی بین پیشکسوتان پرسپولیس هم محبوب نیست!

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پس از مصاحبه افشین پیروانی درباره قهرمانی سال 88 استقلال و اتهاماتی که بدون ذکر نام به امیر قلعه‌نویی نسبت داد، حرف‌وحدیث‌های فراوانی به وجود آمد و خیلی‌ها علیه او موضع گرفتند. بازیکن آن روزهای استقلال که تلخی‌و‌شیرینی‌های قهرمانی سال 88 را خوب به‌خاطر دارد هم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به اظهارات اخیر سرپرست فعلی تیم پرسپولیس واکنش نشان داد.

 بهتر است به پرونده‌های خود برسد

منیعی با اشاره به ادعای افشین پیروانی مبنی‌بر اینکه مدارکی علیه قهرمانی استقلال با امیر قلعه‌نویی دراختیار دارد، صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «فکر می‌کنم افشین پیروانی کلا این روزها مدارک زیادی جمع می‌کند اما بهتر است ابتدا با مدارک لازم به کمیته اخلاق و سایر کمیته‌ها برود تا ابتدا مشکلات خودش مرتفع شود! به‌واسطه زمانی که در پاس بازی می‌کردم دوستان پرسپولیسی زیادی داشتم. آن روزها سن‌وسال کمی داشتم و بدون بزرگنمایی می‌گویم سیاه‌بازی را به تمام معنا از افشین پیروانی یاد گرفتم.»

  ادعای او بی‌انصافی است

او ادامه داد: «گویا این آقا یادش رفته که پشت‌سر هواداران پرسپولیس چه صحبت‌هایی می‌کرد و چگونه با علی پروین به قهرمانی دست پیدا کردند. در سال 88 قهرمانی ما در روز آخر مسجل شد و بی‌انصافی است پس از سختی‌هایی که آن روزها کشیدیم حالا چنین صحبت‌هایی علیه همه ما مطرح شود. آقای پیروانی قبلا کجا بودی؟ حالا متعصب شده‌ای؟ پیشکسوت اگر واقعی باشد باید فضا را برای تیم به سمت آرامش ببرد نه با مطرح‌کردن این صحبت‌ها و درنظر نگرفتن عواقب آن، جو را متشنج کند.»

 مگر ما درباره پروین حرفی می‌زنیم؟

بازیکن پیشین استقلال با اشاره به بخشی از صحبت‌های پیروانی که به‌دفاع از مرحوم ناصر حجازی پرداخته بود، گفت: «اتفاقا اگر این صحبت‌ها را ناصرخان مطرح می‌کرد، ایرادی نداشت چراکه به پاک‌بودنش شک‌وشبهه‌ای نداشتیم اما پیروانی که پرونده‌های متعددی دارد چرا این‌گونه ابراز نظر می‌کند؟ آن زمان هر اختلافی هم میان ناصرخان و امیر قلعه‌نویی بود، هر دو جزء خانواده استقلال بودند. شاید من نیز از امیر قلعه‌نویی ناراحتی‌های زیادی داشته باشم اما اصلا به پیروانی ربطی ندارد. مثل این است که استقلالی‌ها درباره شخصی مانند علی پروین صحبت کنند.»

 بین پیشکسوتان پرسپولیس هم محبوب نیست

منیعی با بیان خاطره‌ای صحبت‌های خود را ادامه داد و افزود: «بهتر است یکی از خاطراتی را که از او دارم برایتان تعریف کنم؛ زمانی که پیروانی در پرسپولیس بازی می‌کرد غمخوار و پروین با یکدیگر مشکلاتی داشتند و میان بازیکنان یارکشی شده بود. دوست پرسپولیسی که دارم می‌گوید آن روزها افشین با پروین جلسه‌ای برگزار می‌کرد و هنوز از اتاق او خارج نشده با غمخوار جلسه می‌گذاشت! این را گفتم تا متوجه شوید چرا پیشکسوتان پرسپولیس پشت پیروانی درنیامدند، چراکه او میان قدیمی‌های تیم خودش هم محبوب نیست. فکر می‌کنم بهتر باشد او وقت خود را روی درآمدهای میلیاردی بگذارد که از فضای مجازی به دست می‌آورد.»

 شاغلام ترجیح می‌داد در منزل روانخواه بماند، نه افشین

وی در واکنش به این موضوع که غلامحسین پیروانی ابتدا مصاحبه‌ای انجام داد و در آن نظر مثبتی نسبت به قلعه‌نویی داشت اما ساعاتی بعد اعلام کرد نظرش درباره موضع‌گیری برادرش عوض شده و حق را به او می‌دهد، تاکید کرد: «شاغلام؟ جالب است. اتفاقا زمانی که با امید روانخواه هم‌بازی بودیم به‌خاطر دارم شاغلام به تهران می‌آمد اما ترجیح می‌داد در خانه امید بماند و به منزل افشین نرود.»

 قلعه‌نویی در زمین دنبالم کرد

منیعی درباره قهرمانی استقلال در سال 88 گفت: «یادم است من از امیر قلعه‌نویی خواستم تا آرش را برای زدن ضربه پنالتی بفرستد اما برهانی آن ضربه را خراب کرد. امیر قلعه‌نویی پس از آن یک دور، دور نیمکت دنبالم کرد و از دست او فرار کردم. ما چنین خاطراتی از آن روزها داریم. اگر قرار بود زدوبندی در کار باشد چرا قهرمانی ما تا روز آخر طول کشید؟ از زمانی که لیگ حرفه‌ای شد، رسیدن به قهرمانی تغییر کرد اما پیش از آن عوامل زیادی در رسیدن به قهرمانی تاثیرگذار بودند و هرکس، هر کاری دوست داشت برای رسیدن به این مهم انجام می‌داد.»

 فحش‌های رکیک او خطاب به داور را به‌خاطر دارم

وی در پایان خطاب به افشین پیروانی بیان داشت: «قسم می‌خورم در اولین بازی که مقابل پرسپولیس قرار گرفتم، افشین رکیک‌ترین فحش‌ها را با صدای بلند به داور بازی (علی خسروی) داد که عارم می‌آید به‌خاطر آورم. آقای پیروانی، احترام امامزاده دست متولی آن است، نباید وارد این صحبت‌ها می‌شدید و ما را نیز مجبور ‌کردید از حق خودمان و تیمی که با زحمت آن را به قهرمانی رساندیم این‌گونه دفاع کنیم.»

*  نویسنده: مهتاب لطفیان، روزنامه‌نگار

 
 
ارسال نظر
 
capcha
 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار