• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۱-۳۰ - ۱۱:۱۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فهرست نهایی سریال‌های ماه رمضان 99 اعلام شد

افطار تلویزیون همراه با سرباز و زیرخاکی

لیست نهایی سریال‌های ماه مبارک رمضان سال 99 اعلام شد.

 افطار تلویزیون همراه با سرباز و زیرخاکی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، لیست نهایی سریال‌های ماه مبارک رمضان سال 99 اعلام شد و مجموعه‌های زیر از شبکه یک تا پنج پخش خواهد شد.

  شبکه یک: «زیرخاکی»

سریال زیرخاکی از شبکه یک سیما پخش می‌شود. پیش از این سریال «نون خ» در جدول پخش شبکه یک قرار داشت که به‌دلیل شیوع کرونا تصویربرداری 30 قسمت به سرانجام نرسید و این اثر برای 17 قسمت از 20 فروردین پخش شد. پس از آن هم زیرخاکی پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده است و پیش از این گفته می‌شد بناست از شبکه سه پخش شود. اما با برنامه‌ریزی‌های جدید، زیرخاکی به شبکه یک می‌رود. بهرنگ ملک‌محمدی، مدیر گروه فیلم‌وسریال سیمافیلم پیش از این درباره سریال به فارس گفت: «سریال «زیرخاکی» با محوریت تحولات جامعه در سال‌های پایانی دهه 50 با زبان طنز آماده می‌شود. این مجموعه یک کمدی فاخر است و توسط جلیل سامان نوشته و کارگردانی می‌شود. مجموعه به مبارزات مردم پیش از انقلاب توجه ویژه‌ای دارد و این تحولات را با زبان کمدی بیان می‌کند.»

زیرخاکی که از ۳۰ مرداد در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورده است، تاکنون در لوکیشن‌های متعددی چون محله باغ آذری تهران؛ خانه‌هایی در مرادآباد، شهرک غزالی‌، بیمارستان و کلانتری و پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد ضبط شده است و هادی حجازی‌فر و پژمان جمشیدی در این لوکیشن نظامی بازی کرده‌اند. صحنه‌هایی که در این پایگاه ضبط شده، جزو نقاط عطف قصه است و اتفاقات مهمی در طول داستان را شکل می‌دهد. قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال زیرخاکی است و برای یافتن گنج، درگیر ماجراهای خنده‌داری می‌شود.

  شبکه دو: «بچه‌مهندس»

شبکه دو سیما فصل سوم سریال بچه‌مهندس را روی آنتن خواهد برد. سال گذشته فصل اول سریال پخش شد که با استقبال بالایی مواجه شد، اما فصل دوم که به دوران نوجوانی شخصیت‌های اصلی می‌پرداخت، خیلی مورد استقبال نشد و حتی برخی خانواده‌ها نسبت به محتوای آن گله‌مند بودند. حالا فصل سوم به بزرگسالی کودکانی که در یک پرورشگاه بودند، رسیده است. تصویربرداری سریال «بچه‌مهندس ۳» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که از نیمه تیرماه در سازمان آب آغاز شده بود، پس از ۸ ماه، روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه به پایان رسید. داستان سریال بچه مهندس در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است. تصویربرداری سریال در روزهای میانی تیرماه در منطقه سازمان آب آغاز شد و فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری و همچنین روزبه حصاری در نقش جوانی جواد جوادی به ایفای نقش پرداختند.

  شبکه سه: «#سرباز»

سریال #سرباز به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و مشخص شدن هریک از سریال‌های مناسبتی شبکه‌های مختف رسانه ملی و با تصمیم مدیران شبکه سه، سریال #سرباز به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به‌عنوان سریال مناسبتی این شبکه برای پخش در شب‌های ماه رمضان انتخاب شد. این سریال که در 50 قسمت ساخته شده؛ پس از اتمام شب‌های ماه مبارک رمضان نیز به پخش خود در شبکه سه سیما ادامه خواهد داد.  #سرباز در شهرهای مختلفی چون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و همچنین در کشور عراق در شهرهای کربلا و نجف تصویربرداری شده و درحال‌حاضر مراحل پایانی فنی خود را سپری می‌کند.

  شبکه پنج: روایت طنز «پدرپسری»

سریال طنز پدرپسری ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی و به تهیه‌کنندگی رضا جودی نیز درحال آماده‌سازی در ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه ۵ سیما است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به‌صورت طنزگونه و اپیزودیک که هرقسمت آن قصه‌ای مجزا دارد، پخش می‌شود.

همچنین در راستای احیای فرم‌های نمایشی جدید ازجمله «سیتکام» (طنز موقعیت) این سریال اولین سیتکام در بین سریال‌های اخیر تلویزیون است. تیم نویسندگی این سریال برعهده احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است، ضمن‌ آنکه پدرپسری این روز‌ها با حضور بازیگرانی مانند مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ‌چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری و یدالله شادمانی درحال تصویر‌برداری است.

  آی‌فیلم: تکرار سریال «برادر جان»

در ایام ماه مبارک رمضان شبکه آی‌فیلم نیز مجموعه برادر جان را برای پخش درنظر گرفته که البته اولین قسمت آن روز دوشنبه (یکم اردیبهشت) روی آنتن می‌رود. این سریال به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال 98 ساخته شده و از شبکه سه سیما پخش شد. برادر جان، داستان برادری، برابری و جان‌فشانی سه برادر است که زبانزد شده و خدا و خلق از آنها در آسایش هستند. تا اینکه به ناگه حادثه‌ای واقع می‌شود که نامش حق‌الناس است …علی نصیریان، لعیا زنگنه، حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، ندا جبرئیلی، نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد از بازیگران سریال برادر‌ جان هستند. سریال تلویزیونی برادر جان هرشب ساعت 19 از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد شد و در ساعات 03:00 و 11:00 تکرار آن به نمایش گذاشته می‌شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟