• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۱-۱۷ - ۱۷:۰۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

حاتمی کیا پیش قدم اکران ملی «خروج»

پیش قدم شدن حاتمی‌کیا برای نمایش آنلاین فیلم جنجالی "خروج" آن هم در شرایطی که مردم امکان حضور در سالنهای سینما را ندارد؛ از این جهت مغتنم است که می تواند نقطه آغاز بحث‌های فرهنگی و سیاسی تازه‌ای در فضای مجازی باشد.

حاتمی کیا پیش قدم اکران ملی «خروج»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سالنهای سینمای ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از یک ماه است که به حال تعطیل در آمده. در حالی که بخش مهمی از سینماگران تحت تاثیر این شرایط منفعل شده اند، امروز در خبری اعلام شد که سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گرفته است.

با توجه به اینکه دو فصل مهم اکران سال 99 (اکران نوروزی و اکران عیدفطر) تحت تاثیر بحران شیوع کرونا قرار گرفته است پیش بینی میشود که روزهای آتی دیگر فیلمسازان همچون حاتمی کیا متقاضی اکران آنلاین باشند.

تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا از اوایل هفته آینده در سامانه های نمایش آنلاین قرار خواهد گرفت و مخاطبان می توانند با خرید قانونی با خانواده به تماشای این فیلم سینمایی در فیلیمو و نماوا بنشینند.‌

پیش قدم شدن حاتمی‌کیا برای نمایش آنلاین فیلم جنجالی "خروج" آن هم در شرایطی که مردم امکان حضور در سالنهای سینما را ندارد؛ از این جهت مغتنم است که میتواند نقطه آغاز بحث‌های فرهنگی و سیاسی تازه‌ای در فضای مجازی باشد.

برای اولین بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینماها را خواهد داشت.

فیلم سینمایی «خروج» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نماش درآمد و بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در سینمای ایران محسوب می‌شود

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟