• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۲-۲۷ - ۱۲:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهداری خبر داد

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران چین

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران چین

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این تفاهم نامه فی مابین پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین به امضا رسید و از جمله اقدامات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در زمینه سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور ارتباط مستمر و هم افزا بین سه جریان تولید، کاربرد و توسعه دانش است.

دکتر نگاهداری موضوع کلی این تفاهم نامه را همکاری مشترک میان طرفین در راستای اجرا و شناسایی پروژه های مورد نیاز صنایع و نهادهای دولتی و غیردولتی چین و همچنین همکاری مشترک در راستای توانمندسازی و مهارت آموزی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از طریق اخذ و انجام ماموریت های صنعتی در کشور چین عنوان کرد.

وی با اشاره به تعهدات طرفین در این تفاهم نامه اظهار داشت: تعهدات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی انعقاد قراردادها، اجرای پروژه های مشترک و شناسایی و معرفی اساتید توانمند و مستعد برای انجام پروژه های صنعتی ارائه شده از طرف مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین و راه اندازی مرکز تحقیقات مشترک برای انجام پروژه های دارای پتانسیل تجاری سازی و مورد نیاز صنایع با همکاری شرکت های چینی و یا نهادهای دولتی و غیردولتی در چین است.

دکتر نگاهداری شناسایی و پروژه یابی صنعتی به منظور بهره گیری از پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی، اخذ مجوزهای مورد نیاز و همچنین کمک به ثبت اختراع دستاوردهای دانشگاه در کشور چین، کمک به توانمندسازی و مهارت آموزی اساتید دانشگاه از طریق اخذ ماموریت های صنعتی در کشور چین را از جمله تعهدات مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین عنوان کرد.

وی افزود: مقرر شده برای اجرایی کردن هر یک از اهداف تعیین شده در تفاهم نامه، کارگروه مشترکی تشکیل و پس از طرح و تصویب اقدامات مقتضی صورت گیرد. مطابق این تفاهم نامه، قرارداد هر یک از موضوعات مطروحه، به صورت مجزا تنظیم و منعقد می شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: در راستای اهداف سند دانشگاه اسلامی و طراحی نظام همکاری دانشگاه با بخش های مختلف برای حضور اثربخش در جامعه و صنعت، این تفاهم نامه در قالب فعالیت های اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه پیگیری و به مرحله امضا رسیده است و تمامی اساتید فرهیخته و توانمند دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می شومد با برقراری ارتباط موثر با این اداره کل، ما را در گسترش شبکه اعضای هیات علمی کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه کمک کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار