• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۲-۱۳ - ۱۷:۰۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
معرفی کتاب

اشتباهات تکرارشدنی

داستان «معسومیت» از زبان پسر جوانی به نام مازیار روایت می‌شود. روایت راوی اول‌شخص داستان نیز با زبان محاوره است. این شخصیت که از ابتدا به نویسندگی علاقه داشته به‌دلیل شرایط زندگی‌اش، طلاق پدر و مادر و خلافکار بودن پدرش نمی‌تواند مدرسه را ادامه دهد.

اشتباهات تکرارشدنی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، عاطفه جعفری روزنامه نگار نوشت: کتاب امروز قرار است از اشتباهات‌مان بگوید، اشتباهاتی که شاید هر روز آن را مرتکب می‌شویم و دوباره روز بعد آن را تکرار می‌کنیم، حتی متن کتاب و یا حتی اسم آن هم این اشتباه و غلط را به همراه خود دارد. «معسومیت» کتاب جدید مصطفی مستور است که سال ۹۸ توسط نشر مرکز منتشر و استقبال زیادی از آن شد.

????داستان «معسومیت» از زبان پسر جوانی به نام مازیار روایت می‌شود. روایت راوی اول‌شخص داستان نیز با زبان محاوره است. این شخصیت که از ابتدا به نویسندگی علاقه داشته به‌دلیل شرایط زندگی‌اش، طلاق پدر و مادر و خلافکار بودن پدرش نمی‌تواند مدرسه را ادامه دهد و از مقطع راهنمایی ترک تحصیل کرده و در یک کارواش مشغول به کار می‌شود. غلط املایی عنوان داستان نیز ناشی از کامل نبودن سواد راوی قصه است.

????در ادامه داستان، مازیار دوست دوران کودکی‌اش اردلان را می‌بیند که حالا کارگردان رادیو شده و از مازیار دعوت به کار می‌کند. یک‌روز که مازیار برای رسیدگی به امور مرگ پدرش به اداره ثبت احوال رفته، زن جوانی را می‌بیند و به این باور می‌رسد که صدای زن برای اجرای رادیویی مناسب است. سپس مازیار و اردلان هر دو عاشق زن می‌شوند، اما چون مازیار جوانی تودار و درون‌گراست، جرات بیان عشقش را پیدا نمی‌کند و ...

????«معسومیت» مستور رمانی است که برخلاف اصرار متنش به جدی نبودن، همپای بسیاری از آثار او قابل اعتنا، جدی و تاثیرگذار بوده و برای درک هر چه بیشتر آنچه که نویسنده می‌گوید باید آن را چندین بار خواند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار