• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۲-۰۱ - ۰۰:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از حواشی عجیب تایید صلاحیت برخی نامزدها در انتخابات فدراسیون فوتبال

تلاش‌های پشت‌پرده برای بقای عضو هیات‌رئیسه؟

شایعاتی مطرح شده، مبنی‌بر اینکه تلاش می‌شود رئیس فعلی یعنی طالقانی در قدرت بماند و ایرادهایی به مدارک دو کاندیدای دیگر گرفته شده که از نظر خودشان سنگ‌اندازی و تلاش برای هموار شدن راه بقای طالقانی است.

تلاش‌های پشت‌پرده برای بقای عضو هیات‌رئیسه؟

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، با نزدیک شدن به روز 25 اسفند یعنی زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روزبه‌روز به شایعه‌ها و شائبه‌ها پیرامون این رویداد افزوده می‌شود. یک روز خبر از ائتلاف برخی کاندیداها می‌آید و روز دیگر شایعه انصراف برخی دیگر مطرح می‌شود و این درحالی است که به نظر می‌رسد کاندیداها برای رسیدن به هدف خود که همان حضور در راس فدراسیون یا صندلی نواب‌رئیس یا هیات‌رئیسه خواهد بود، مثل شطرنج‌بازهایی ماهر زمانی دست به مهره می‌شوند که از حرکت طرف مقابل باخبر شده و چه‌بسا در این بین نیز دست به اقدامات تخریبی هم از سوی آنها زده شود.

  شایعه‌ای جدید با حضور طالقانی

در انتخابات فدراسیون فوتبال به جز رئیس و 3 نایب‌رئیس، 3 نفر دیگر به‌عنوان کارشناس هیات‌رئیسه، یک نفر به‌عنوان نماینده مدیران‌عامل باشگاه‌ها و یک نفر نیز به‌عنوان نماینده روسای هیات‌های استانی توسط اعضای مجمع انتخاب و معرفی خواهند شد.  نکته قابل‌توجه اینکه در بخش هیات‌های استانی نام 10 نفر به‌عنوان کاندیداها اعلام شد که ظاهرا یک نفر موفق به اخذ 5 امضا از مجمع نشده و 6 نفر دیگر هم در بخش کارشناس نامزد شده‌اند و ظاهرا فقط 3 نفر یعنی قرایی، حیدری و طالقانی روسای هیات‌های کرمان، چهارمحال و بختیاری و همچنین خوزستان خود را برای رسیدن به این صندلی نامزد کرده‌اند. این درحالی است که شایعاتی مطرح شده، مبنی‌بر اینکه تلاش می‌شود رئیس فعلی یعنی طالقانی در قدرت بماند و ایرادهایی به مدارک دو کاندیدای دیگر گرفته شده که از نظر خودشان سنگ‌اندازی و تلاش برای هموار شدن راه بقای طالقانی است. برای پیگیری ماجرا سعی کرده‌ایم با هر 3 کاندیدا درباره این شایعات صحبت کنیم.

حیدری: شبانه برای مدارک تماس گرفتند!

طهمورث حیدری، رئیس هیات چهارمحال و بختیاری درخصوص اینکه شنیده می‌شود به مدارک مدیریتی و سوابق تحصیلی وی ایراد بی‌مورد گرفته شده است، گفت: «طی یکی دو روز اخیر، 2 بار با بنده تماس گرفتند. یک‌بار سوابق مدیریتی‌ام مورد سوال قرار گرفت که اعلام کردم اتفاقا به جای 5 سال، 15 سال سابقه مدیریتی دارم که فقط 8 سال آن در هیات‌فوتبال بوده و دوستان قانع شدند. سپس شب تماس گرفتند و گفتند مدرک تحصیلی‌ام مشکل دارد و باید اصل گواهی آن را از دانشگاه جدید برای فدراسیون ارسال کنم که این کار هم انجام شد. درنهایت در جمع دوستان در کمیته 3 نفره حاضر شده و دوستان را قانع کردم.» 

وی درباره شایعه‌ای که این روزها درخصوص ابقای طالقانی شنیده می‌شود، گفت: «به نظرم مجمع به دنبال گزینه جدید برای این صندلی می‌گردد؛ فردی که بتواند از منافع فوتبال و هیات‌ها بهتر دفاع کرده و شجاعانه رفتار کند.»

  حیدری درباره اینکه نظرش درباره کلیات انتخابات پیش‌رو چیست، گفت: «با همه نامزدهای ریاست جداگانه صحبت کردم تا با طرز تفکرات آنها آشنا شوم. در مجموع باید دید تکلیف بهاروند و اینکه آیا درنهایت تایید صلاحیت می‌شود یا خیر، ابتدا مشخص شود. به نظر می‌رسد اگر بهاروند در انتخابات باشد، اقبال هیات‌ها روی ایشان است. اگر هم این اتفاق نیفتد، روال دیگری پیش خواهند گرفت. احساس می‌کنم شانس قریب و نبی بیشتر خواهد شد.»

  رئیس هیات چهارمحال و بختیاری همچنین درباره اینکه آیا انتخابات به خاطر حضور بازنشسته‌ها به تعویق خواهد افتاد یا خیر، گفت: «بعید است این اتفاق بیفتد. به نظرم باید همه از قانون تمکین کنیم و به آن احترام بگذاریم. اگر قانون شامل من یا هر فرد دیگری هم بشود، باید تمکین کرد و نباید سماجت کنیم.»

  قرایی: احساس خطر کرده‌اند

علی قرایی، رئیس هیات‌فوتبال کرمان در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «مدارک من از همان روز اول کامل بود و تا امروز چیزی به من نگفته‌اند، اما درباره شایعه‌ای که عنوان می‌شود، من هم حرف‌هایی شنیده‌ام که دوستان گویا از افرادی که ثبت‌نام داشته‌اند، احساس خطر کرده‌اند.»

وی درباره اینکه آیا دوره افراد امتحان پس‌داده به سر نرسیده، گفت: «فکر نمی‌کنم ابراهیم شکوری، دبیرکل فدراسیون چنین نگاهی داشته باشد. ضمن اینکه عقیده دارم همه به دنبال تغییر در شرایط فوتبال هستند تا با حضور جوان‌ترها به‌روز شود.» 

قرایی درباره انتخابات پیش‌رو گفت: «به نظرم اگر بهاروند باشد، مورد اقبال هیات‌ها خواهد بود، چون او را از بدنه هیات‌ها می‌دانند. اگر هم نشود، رقابت اصلی بین قریب و نبی خواهد بود. با این حال هیات‌های استانی دوست دارند یکی از بدنه هیات‌ها رئیس شود تا استقلال آنها تامین شود. بنده به شخصه به هر گزینه‌ای که به نفع فوتبال کشور باشد، رای داده و به مسائل دیگر کاری ندارم.»

  طالقانی: هرکس مدعی است، در معرض انتخاب قرار بگیرد

درنهایت «فرهیختگان» با کاظم طالقانی تماس گرفت تا درخصوص شایعه به‌وجودآمده نظراتش را جویا شود که وی تصریح کرد: «اعتقادی به این حرف ندارم. به نظرم همه آنهایی که می‌توانند باشند و احساس می‌کنند که می‌توانند کمک کنند، خودشان را در معرض انتخاب مجمع قرار بدهند.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار