• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۳۰ - ۲۲:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
واکنش رسانه‌های خارجی به نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان

واکنش‌های عالی نیازمند و دبل علیپور

رسانه‌های قطری برد پر گل السد برابر سپاهان را با آب و تاب زیادی پوشش دادند و به تمجید از نمایش شاگردان ژاوی پرداختند.

واکنش‌های عالی نیازمند و دبل علیپور

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پرسپولیس و سپاهان، دو نماینده ایران در دیدارهای سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان آسیا بودند که با یک تساوی و یک شکست نتایج بد نمایندگان ایران در دومین هفته از مرحله گروهی این رقابت‌ها را تکمیل کردند. پرسپولیس برابر الشارجه امارات که در هفته‌های اخیر روند خوبی نداشته با تساوی 2 – 2 متوقف شد و سپاهان نیز در دیداری حساس از گروه D برابر السد قطر که ژاوی معروف را روی نیمکت خود دارد با سه گل شکست خورد.

    بازگشت پس از 16 سال

خبرگزاری شینهوای چین در گزارشی از دیدار پرسپولیس می‌نویسد: «الشارجه امارات در دومین دیدار خود در مرحله گروهی برابر پرسپولیس ایران به تساوی 2 – 2 رسید اما به دلیل گل زده تیم ایرانی در زمین حریف و با توجه به قانون بازی رودررو در رتبه چهارم قرار دارد. التعاون عربستان نیز با دو گل الدحیل قطر را مغلوب کرد تا صدرنشین این گروه شود. پرسپولیس در هفته سوم با التعاون دیدار می‌کند که دیداری دشوار برای هر دو تیم خواهد بود.»

پایگاه خبری «خلیج فارس تودی» امارات نیز در گزارشی مفصل به بررسی اتفاقات این دیدار پرداخته است: «در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه الشارجه شاهد فوتبالی تهاجمی و زیبا بود که با تساوی 2 – 2 الشارجه و پرسپولیس به پایان رسید. هر دو تیم در دیدار نخست خود شکست خورده بودند و در این دیدار امیدوار بودند که بتوانند با کسب برد، اوضاع بهتری در جدول پیدا کنند. الشارجه که آخرین بار در سال 2004 در این تورنمنت حاضر شده بود هر سه بازی قبلی خود را در این رقابت‌ها باخته بود و پرسپولیس هم چهار مسابقه از 6 دیدار قبلی‌اش را با شکست پشت سر گذاشته بود. زمان زیادی طول نکشید تا نخستین گل مسابقه با پاس خوب مهدی ترابی پشت سر مدافعان الشارجه و ضربه علیپور به ثمر برسد. در دقیقه 25 محمد خلفان نخستین گل شارجه در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را به ثمر رساند اما واکنش پرسپولیسی‌ها به این گل هم بسیار سریع بود. بازیکنان ایرانی پیش از اینکه دوباره همکاری ترابی و علیپور شکل بگیرد 14 پاس ردوبدل کردند تا ضربه مهاجم قرمزها از پشت محوطه جریمه دومین گل را برای این تیم به همراه داشته باشد. در دقایق پایانی نیمه نخست رایان مندز با یک حرکت انفرادی توپ را به طاق دروازه بیرانوند کوبید تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست موقعیت‌های کمتری از سوی دو تیم ایجاد شد و درنهایت امتیازات این دیدار تقسیم شد.»

    تمجید از نیازمند و بونجاح

رسانه‌های قطری هم برد پر گل السد برابر سپاهان را با آب و تاب زیادی پوشش دادند و به تمجید از نمایش شاگردان ژاوی پرداختند. سایت تایمز این کشور در گزارشی نوشت: «نمایش فوق‌العاده السد در نیمه دوم دیدار برابر سپاهان برد 3 بر صفر این تیم را در ورزشگاه جاسم بن‌حمد رقم زد. اکرم عفیف در دقیقه 51 تیمش را برابر سپاهانی پیش انداخت که در هفته نخست برد خیره‌کننده 4 بر صفر را مقابل العین امارات رقم زده بود. بازی از همان ابتدا پر از اتفاقات و موقعیت‌ برای هر دو تیم بود که درنهایت بر خلاف پیش‌بینی‌های نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در دقیقه یک این مسابقه عفیف فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما واکنش فوق‌العاده نیازمند، گلر سپاهان مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. سپاهان هم پیش از پایان نیمه‌نخست فرصت خوبی برای گلزنی داشتند که ضربه محبی از کنار دروازه به بیرون رفت. عکس‌العمل‌های خوب نیازمند در نیمه اول تاثیر زیادی در تساوی بدون گل دو تیم داشت. دو گل دیگر توسط الهیدوس برتری السد را قطعی کرد تا این تیم صدرنشین گروهش شود. آنها در روز سوم بازی‌ها به مصاف العین می‌روند و سپاهان نیز در مصاف با النصر عربستان به دنبال بازیابی روند پیروزی‌هایش خواهد بود.»

سایت الجزایری «دی‌زد فوت» هم با اشاره به درخشش بغداد بونجاح، مهاجم ملی‌پوش این کشور در ترکیب السد نوشت: «در مصاف السد برابر سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بغداد بونجاح الجزایری با دادن دو پاس‌گل نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. در دقیقه 50 این مهاجم با پاس خوب خود اکرم عفیف را با دروازه‌بان حریف تک‌به‌تک کرد تا گل نخست السد شکل بگیرد. در دقیقه 71 نیز حرکت بسیار خوب او از جناح راست و ارسال بسیار خوبش با ضربه عالی و «رباح ماجری» حسن الهیدوس دومین گل السد را به دنبال داشت.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار