• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۲۸ - ۱۰:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ستاره ایرانی با پایان مصدومیتش آماده بازگشت به میادین است

جای خالی قدوس در شب تاریخی آمیان

رسانه‌های فرانسوی پیش از دیدار شنبه‌شب از بازگشت قدوس به تمرینات خبر دادند. او پس از سپری کردن دوران نقاهت و با تایید پزشکان توانست تمرینات سبک را آغاز کند، اما درنهایت کادرفنی تیم تشخیص داد که استفاده از او در این دیدار حساس و سخت می‌تواند ریسک آسیب‌دیدگی دوباره را برایش به دنبال داشته باشد.

جای خالی قدوس در شب تاریخی آمیان

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سامان قدوس در این فصل بازیکن قابل اتکایی برای آمیان نبوده و به‌ندرت توانسته شانس بازی در این تیم فرانسوی را پیدا کند. او 4 ماه ابتدایی فصل را به دلیل محرومیت از سوی فیفا از دست داد و همین موضوع باعث شد خیلی در شرایط مسابقه نباشد. با آغاز سال جدید میلادی مهاجم ایرانی آمیان در مصاف با رن در جام‌حذفی به‌عنوان بازیکن تعویضی و در دقیقه 65 راهی زمین شد. این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد و اگرچه قدوس پنالتی‌اش را گل کرد، اما آمیان در پایان باخت و حذف شد.قدوس در بازی بعدی تیمش مقابل لیل در جام اتحادیه فرانسه نیز در دقیقه 70 راهی زمین شد، اما نتوانست مانع از شکست 2 بر صفر تیمش شود تا آمیان در فاصله 4 روز از دو جام کنار برود. سه روز بعد این ملی‌پوش ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش برابر مون‌پلیه به میدان رفت، اما در دقیقه 69 تعویض شد و پس از آن هم به دلیل آسیب‌دیدگی 6 بازی اخیر را از دست داده است. مصدومیت او از ناحیه عضله ران بوده و حتی پیش از دیدار برابر پاری‌سن‌ژرمن نیز گفته می‌شد او تمریناتش را از سر گرفته و ممکن است به این دیدار برسد، اما درنهایت در فهرست تیمش قرار نگرفت تا یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های تیمش را از دست بدهد.

    شروع رویایی آمیان

رسانه‌های فرانسوی پیش از دیدار شنبه‌شب از بازگشت قدوس به تمرینات خبر دادند. او پس از سپری کردن دوران نقاهت و با تایید پزشکان توانست تمرینات سبک را آغاز کند، اما درنهایت کادرفنی تیم تشخیص داد که استفاده از او در این دیدار حساس و سخت می‌تواند ریسک آسیب‌دیدگی دوباره را برایش به دنبال داشته باشد. به همین دلیل قدوس از فهرست خط خورد و آمیان باز هم بدون او راهی زمین شد.آمیان در غیاب سامان بازی را رویایی آغاز کرد. زدن سه گل در عرض تنها 40 دقیقه به بهترین تیم کنونی فوتبال فرانسه اتفاقی عجیب در ورزشگاه خانگی آمیان بود. 12 هزار هواداری که در این ورزشگاه حضور داشتند تصور نمی‌کردند تیم‌شان حتی در غیاب نیمار و امباپه مصدوم هم بتواند دست به چنین شاهکاری بزند و پاریسی‌ها را سورپرایز کند. شاگردان توخل پیش از پایان نیمه نخست یکی از گل‌ها را پاسخ دادند تا با امیدواری راهی رختکن شوند.در نیمه دوم پی‌اس‌جی توانست به بازی برگردد و سه گل دیگر هم زد تا در آستانه کسب سه امتیاز این دیدار باشد، اما گل دقیقه 1+90 گوراسی تساوی پرگل 4–4 را رقم زد تا یکی از دیدارهای تاریخی این باشگاه نه‌چندان مطرح فرانسوی ثبت شود.

    خطر سقوط

پاریسی‌ها با توجه به فاصله 12 امتیازی با مارسی رده دومی، این دیدار را چندان جدی نگرفته بودند و ستاره‌های خود را برای دیدار حساس برابر دورتموند در لیگ قهرمانان که سه‌شنبه‌شب و در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند برگزار می‌شود، حفظ کردند. درمقابل اما آمیان اصلا شرایط خوبی در جدول ندارد و با قرار گرفتن در رده نوزدهم جدول، یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر است.در این شرایط هواداران اصلا از وضعیت تیم خود راضی نیستند و به‌خوبی می‌دانند که ادامه این روند می‌تواند به خداحافظی آمیان از لوشامپیونه منجر شود. در پایان فصل سه تیم انتهای جدول راهی دسته دو فرانسه می‌شوند و در شرایطی که آمیان 6 امتیاز با تیم هفدهم جدول فاصله دارد، کار سختی برای بقا در لیگ دارد. یکی از امیدهای هواداران این تیم بازگشت قدوس به ترکیب تیم است تا شاید این ستاره ایرانی بتواند مشکلات تیم در هفته‌های اخیر را حل کند.آمیان شنبه آینده در زمین استراسبورگ به مصاف این تیم میانه جدولی می‌رود و با توجه به اخباری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، احتمالا کادر پزشکی باشگاه، قدوس را برای این دیدار آماده بازی خواهند کرد. البته پس از حدود یک ماه مصدومیت بعید است در این دیدار لوک السنر، سرمربی آمیان او را از ابتدا در ترکیب تیمش قرار دهد. قدوس که در این مدت دیدارهای حساس تیم ملی ایران را نیز از دست داده، ‌انگیزه زیادی برای بازگشت به اوج و همچنین اثبات توانایی‌هایش به دراگان اسکوچیچ برای حضور دوباره در تیم ملی دارد.

* نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار