• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۲۰ - ۱۲:۱۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حضور لژیونر ایرانی در بین 5 مهاجم تاثیرگذار لیگ

محمدی، سورپرایز لیگ پرتغال

سایت «گل‌پوینت» در گزارشی به بررسی عملکرد 5 مهاجمی پرداخته که در 4 تیم بزرگ این کشور (پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و براگا) حضور ندارند، اما آمار گلزنی خوبی داشته‌اند و نام خود را به‌عنوان مهاجمان زهردار و گلزن مطرح کرده‌اند. مهرداد محمدی نیز در این فهرست قرار گرفته و رتبه چهارم را در اختیار دارد.

محمدی، سورپرایز لیگ پرتغال

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مهرداد محمدی در نخستین فصل حضورش به‌عنوان لژیونر نمایش قابل‌قبولی داشته است و بسیاری از کارشناسان فوتبال پرتغال عملکرد او را تحسین کرده‌اند. محمدی در ابتدای فصل راهی تیم آوس شد تا چالشی جدید را در دوران فوتبالش تجربه کند. انتخابی که باعث شد خیلی‌زود در این کشور به‌عنوان بازیکنی خوب شناخته شود، اما تیمش این روزها خطر سقوط به دسته پایین‌تر را به‌شدت حس می‌کند و با این روند بعید است فصل بعد جایی در لیگ برتر پرتغال داشته باشد. سایت «گل‌پوینت» این کشور در گزارشی به بررسی عملکرد 5 مهاجمی پرداخته که در 4 تیم بزرگ این کشور (پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و براگا) حضور ندارند، اما آمار گلزنی خوبی داشته‌اند و نام خود را به‌عنوان مهاجمان زهردار و گلزن مطرح کرده‌اند. مهرداد محمدی نیز در این فهرست قرار گرفته و رتبه چهارم را در اختیار دارد و البته خبری از مهدی طارمی، دیگر لژیونر ایرانی شاغل در لیگ این کشور که او هم روند گلزنی خوبی داشته، نیست.

  کار سخت محمدی

در گزارش این سایت آمده است: «هواداران فوتبال بیشتر به مقایسه عملکرد بازیکنان تیم‌های بزرگ می‌پردازند و به‌خصوص نمایش مهاجمان این تیم‌ها را زیر نظر دارند. البته مهاجمان گلزن و زهردار اکثرا در چنین تیم‌هایی حضور دارند و نمایش چنین بازیکنانی بیشتر به چشم می‌آید، اما برخی بازیکنان هم در تیم‌های کمتر مدعی نمایش قابل‌قبولی داشته و قدرت گلزنی و تمام‌کنندگی خود را ثابت کرده‌اند. در این مطلب نگاهی داریم به مهاجمانی که پس از گذشت 19 هفته از رقابت‌های لیگ پرتغال در ترکیب تیم‌های نه‌چندان مدعی عملکرد خوبی داشته‌اند. در این آنالیز تنها به نرخ تبدیل شوت آنها به گل پرداخته نشده و سعی شده با بررسی آماری دقیق‌تر، رتبه‌بندی مناسب‌تری صورت بگیرد و مشخص شده از هر مهاجم تا اینجای فصل چه تعداد گل انتظار می‌رفته است. در این فهرست رودریگو پینیو برزیلی با به ثمر رساندن 2 گل بیش از چیزی که انتظار می‌رفته، در صدر قرار دارد و 2 بازیکن برزیلی دیگر، یک مهاجم آنگولایی و یک ایرانی نیز در آن حضور دارند. پینیو در ترکیب ماریتیمو (که امیر عابدزاده را درون دروازه دارد) در 14 بازی که برای تیمش به میدان رفته، 5 گل به ثمر رسانده است. البته او تنها در نیمی از این مسابقات فیکس بوده و در سایر بازی‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده و در طول 696 دقیقه موفق به ثبت این رکورد شده است.»

نویسنده این مطلب در ادامه با اشاره به آمار مهرداد محمدی می‌نویسد: «آوس در این هفته‌ها برای بقا می‌جنگد، اما آنها از ابدای فصل بازیکنی را در اختیار دارند که یک سورپرایز در لیگ پرتغال بوده و به لطف سرعت، تکنیک و قدرت بدنی خوب خود توانسته در بسیاری از دیدارهای تیمش موفق باشد. ما درباره مهرداد محمدی صحبت می‌کنیم، مهاجمی که از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کند و زمانی که برایش موقعیت ایجاد می‌شود دو بار فکر نمی‌کند و ضربه نهایی را می‌زند. او در 18 مسابقه‌ای که در ترکیب آوس به میدان رفته، 7 گل زده و 5 پاس گل داده که در تیمی با این وضعیت کار بسیار دشواری است. محمدی در هر بازی 1/2 شوت به سمت دروازه حریفان زده است. 41 درصد شوت‌هایش را از داخل محوطه جریمه زده که 57 درصد آن تبدیل به موقعیت شده است. آمار پاس‌های کلیدی او در هر مسابقه 2/1 است و البته 2/1 دریبل موفق نیز در هر بازی داشته است. ستاره ایرانی آوس در 28 درصد دوئل‌های هوایی در زمین حریف موفق بوده و در فهرست ما رتبه چهارم را در اختیار دارد.»

* نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار