• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۱۹ - ۱۰:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کلانتری در دانشگاه آزاد کرج:

جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از برکات انقلاب است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت را از برکات انقلاب اسلامی در ایران دانست.

جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از برکات انقلاب است

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد کرج، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تقدیر از شرکت کنندگان جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت گفت: چنین اقدامات فرهنگی در دانشگاه از این رو ارزشمند است که در پرتو هدایت های اهل بیت انسان ها را راهنمایی می کند تا گام بردارند، قلم به دست بگیرند و زندگی کنند و این‌ها همه ارزش است که در فرهنگ دینی ما محیط، زمان و مکان ارزشمند بر انسان اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنوار های قرآنی ارزش الهی و اخلاقی را در جامعه گسترش می‌دهد، تصریح کرد: هرگاه همه ارزش ها یک جا جمع شود، بی شائبه ترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است.

دکتر کلانتری افزود: وقتی استادان و دانشجویان هنرمند در زمینه قرآن عترت آثاری خلق می کنند، این امر استمرار همان حرکتی است که پیامبر اکرم(ص) انجام داد و در پیشگاه خداوند هرگز گم نخواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط موجود جامعه تصریح کرد: از چنین هنرمندانی آنچنان که باید و شاید در جامعه تقدیر نشده و همه ما نیز از بیان ارزش کار آنها قاصر هستیم، امابرکات معنوی و اجر الهی در زندگی آنان جاری و ساری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از میوه ها و برکات انقلاب اسلامی است، گفت: افتخار کسب مقام بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، تنها یکی از افتخاراتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور به ارمغان آورده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در نگاه اندیشمندان سیاسی دنیا، نظریه پردازان و نویسندگان حوزه علوم سیاسی جهان معتقدند انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان در همه اعصار است، اظهارداشت: این بزرگترین انقلاب مردمی جهان بر اساس دو اصل قرآن و عترت است که البته دشمنان انقلاب هنوز به این دو اصل پی نبرده اند و تحلیل هایشان را بر نکات دیگر متمرکز کرده اند.

وی با نگاهی به شرایط امروز جهان و مقابله بی سابقه نیروهای حق علیه باطل در جهان افزود: حضرت امام(ره) بر اساس مبنا و اصول قرآن و عترت بود که تا پایان حیات مبارک خود بر پایه اصول و سنت اسلامی رهبری خود را استمرار دادند و بارها فرمودند «انشاءا... با وعده قطعی خداوند حاکمیت مستضعفان بر سرتاسر جهان شکل خواهد گرفت.»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تقدیر از مسئولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و واحد کرج در برگزاری شایسته این جشنواره قرآنی، ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال به همه توفیق بدهد که در این دوره حساس در سپاه اسلام ناب محمدی قرار گیریم و تا آخرین نفس و آخرین قدم در این راه بمانیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

علی خطیبی، معاون اداری مالی وزارت علوم:

استقلال مالی دانشگاه‌ها محقق شود

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار