• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۱۲ - ۱۰:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نیلوفر شهیدی، بازیگر سریال گاندو:

دوست دارم نقش حضرت زینب را بازی کنم

خواهرزاده یکی از مسئولین در سریال "گاندو" دوست دارد نقش حضرت زینب(س) را بازی کند؛ او درباره ماندگاری سریال‌ها، آپارتمانی شدن و فیلمنامه‌های ضعیف در تلویزیون صحبت کرد.

دوست دارم نقش حضرت زینب را بازی کنم

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، نقش خواهرزاده یکی از مسئولان در سریال "گاندو"، نامش را سر زبان‌ها انداخت؛ بازیگری که نقش همسر احسان؛ خبرنگار داستان (پژمان بازغی) در سریال "مرضیه" شبکه دو و کاراکتر دختر نیره و تراب- زن جاوید را در سریال "وارش" ایفا کرد. نیلوفر شهیدی فرزند اسفندیار شهیدی از فیلمبرداران قدیمی سینمای ایران است که با وجود قبولی در رشته هنر، در رشته کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و کارشناسی ارشد این رشته را دارد. کارش را با سریال "به کجا چنین شتابان" ابوالقاسم طالبی آغاز کرد. او اعتقاد دارد مشکل اساسی تلویزیون، سریال‌ها و حتی فیلم‌های سینمایی، فیلمنامه خوب است که باید به سمت استفاده از نویسندگان کاربلد و فیلمنامه‌های گیرا و جذاب برویم. شهیدی درباره کم‌کاری در سینما گفت که  به من کم پیشنهاد می‌شود و غیر از این فکر می‌کنم قشر خاص و تعداد محدودی در سینما کار می‌کنند و یک باره وقتی به جشنواره فجر می‌رسیم برخی چند اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر دارند البته این اتفاق در تلویزیون هم رخ داده است که برخی چند سریال همزمان دارند و یا در پروژه‌های مختلف بازی می‌کنند.

نیلوفر شهیدی در پاسخ به این سوال به اینکه برخی اعتقاد دارند یک‌شکل شدن و ضعف برخی سریال‌ها به لوکیشن‌های آپارتمانی‌اش برمی‌گردد، به تسنیم گفت: قبول دارم که بخشی از شباهت‌های سریالی به لوکیشن و نوع سوژه برمی‌‌گردد اما یکی از دغدغه‌های مهم عوامل سازنده، بازیگران و ضعف در فیلم‌ها، فیلمنامه‌های خوب است. هزینه‌های تولید بالا رفته و به جای کمیّت باید به سمت کیفیت برویم تا از بودجه‌‌مان نهایت بهره را ببریم. ما در "وارش" این لوکیشن‌های دیدنی و شهرستانی را تجربه کردیم و بسیار جذاب بودند؛ در بازتاب مردمی هم دیدیم مخاطبین هم استقبال کردند. از طرفی فضاهای دیدنی و گردشگری‌مان هم به رخ کشیده می‌شود. 

او در خصوص کم بودن تعداد قسمت‌های سریال‌های تلویزیونی، تصریح کرد: قبلاً سریال‌های چندین قسمته زیاد داشتیم اما الان متأسفانه کمتر این اتفاق می‌افتد. مخاطب نیاز به ماجراهای گسترده با سوژه‌های جذاب و لوکیشن‌های متنوع دارد؛ چرا که امروز تا شروع به تماشای سریال می‌کند چند هفته‌ای روی آنتن بیشتر میهمان نیست و تمام می‌شود. فیلمنامه خوب و پیچیده و درگیرکننده به ندرت پیدا می‌شود و از طرفی دیگر با وجود گرانی تولید، برای تهیه‌کنندگان هم قسمت‌های زیاد مقرون به صرفه نیست؛ باید صداوسیما این مشکل را حل کند. 

شهیدی با اشاره به خلأهای امروز تلویزیون، گفت: همواره گفته‌ام بزرگترین خلأیی که وجود دارد فقدان فیلمنامه خوب است. فقط هزینه صرف و لوکیشن آپارتمانی مسئله نیست؛ ما یادمان می‌آید در سنین کودکی و نوجوانی سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کردیم مثلاً "خانه سبز" آپارتمانی بود و مخاطب بیرون از آپارتمان را نمی‌دید اما آنقدر فیلمنامه قدرتمند بود و محتوا داشت که همه دوران‌ها دیدنی است. یا سریال "پدر سالار" چند خانه قدیمی نشان می‌داد و کلی اتفاقات که همه لوکیشن‌ها هم در داخل خانه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین سریال متکی بر فیلمنامه قدرتمند است که کمتر این روزها شاهدش هستیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر نکاتی که درباره تهیه‌کنندگان و استفاده‌ از رابطه و حضور برخی بازیگران در چند سریال همزمان، باز هم قصه و فیلمنامه حرف اول را می‌زند. واقعاً قصه پیچیدگی و کشش داشته باشد بخش‌های دیگر آنقدر اهمیت ندارند؛ چون فیلمنامه بستر اساسی سریال و فیلم است و تولیدکننده را به فرآیند درست و اصولی‌اش هدایت می‌کند.

بازیگر سریال "مرضیه" درباره حضورش در "گاندو" و سریال‌های امنیتی گفت: برای من فیلمنامه اهمیت دارد ژانر خیلی مهم نیست. شما دیده‌اید که من در "گاندو" حضور داشتم، بعد به "مرضیه" رفتم و سپس "وارش"؛ هر ژانری ممکن است به بازیگر پیشنهاد شود؛ مهم فیلمنامه خوب است. طنز، وحشت و یا امنیتی! بازیگر باید توانایی حضور در همه ژانرها و گونه‌هاست.

او درباره پیاده‌روی اربعین امسال و زیارت همراه با بازیگران و هنرمندان، گفـت: من کربلا رفتم و به یکی از آرزوهای بزرگ زندگی‌ام رسیدم. جالب است بدانید که آنقدر شوق داشتم در فرودگاه نجف عکس گرفتم و شاید بسیاری از رسانه‌ها هم از آن عکس استفاده کردند. امیدوارم آخرین باری نباشد که به این زیارت رفته‌ام و امام حسین(ع) دوباره قسمتم کند.

شهیدی درباره حضور در سریال‌های مذهبی و دینی، گفت: من بازیگر کارهای مذهبی و دینی بوده‌ام و همیشه جزو برنامه‌های بازیگری‌ام بوده که نقش‌های متفاوت را تجربه کنم. دوست دارم اگر قسمتم شود روزی نقش حضرت زینب(س) را بازی کنم با اینکه می‌دانم شاید چهره‌شان را نمایش ندهند. برایم مهم این است توفیق ایفای نقش این شخصیت بزرگ، به من عنایت شود.

وی در واکنش به انصراف برخی از جشنواره و قهر با تلویزیون، افزود: وقتی برای هنرمند مردم مهم باشد می‌دانند تلویزیون درگاهی میان ارتباط مردم با بازیگر و بازیگر با مردم است. البته اگر اسم من را بشود هنرمند گذاشت!  واقعاً در وهله اول آن چیزی که اهمیت دارد مردم است حالا در هر درگاهی باشد؛ چه سینما و چه رسانه به نظرم زیاد فرقی نمی‌کند.

وی با اشاره به حضورش در جشنواره تئاتر فجر، گفت: این روزها دوست دارم بیشتر زندگی کنم؛ البته سر نمایشی در تئاتر فجرم که در بخش مسابقه است. وقت و انرژی گذاشتم که امیدوارم اتفاق خوبی برای من و گروه این نمایش بیفتد. 

بازیگر سریال "گاندو" در خصوص سینما و کارهای دیگر در تلویزیون، توضیح داد: به من کار در سینما کم پیشنهاد می‌شود و غیر از این فکر می‌کنم قشر خاص و تعداد محدودی در سینما کار می‌کنند و یک باره وقتی به جشنواره فجر می‌رسیم برخی چند اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر دارند البته این اتفاق در تلویزیون هم رخ داده است که برخی چند سریال همزمان دارند و یا در پروژه‌های مختلف بازی می‌کنند. متأسفانه مسیری ایجاد شده که اگر در تلویزیون کار کنید سینما راه نمی‌دهند و اگر سینما کار کنید دیگر تلویزیون راهت نمی‌دهند. این دیگر از رابطه‌هایی است که میان تهیه‌کنندگان وجود دارد.  من خوشحالم و بسیار دوست دارم در تلویزیونم؛ پیشنهادهایی هم برای حضور در سریال‌های جدید تلویزیون داشتم و دلم می‌خواهد یک مقدار کمتر کار کنم؛ برای مردم تکراری نشویم و بد نیست بگذاریم مردم بازیگران متنوع ببینند و دوست داشته باشند باز هم ما را ببینند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار