• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۲۱ - ۱۰:۲۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ ستاره تکواندوی ایران ماه‌ها قبل تصمیم به رفتن گرفت

مهاجرت تفریحی!؟

هشتم مرداد ماه امسال روزنامه «فرهیختگان» به اطلاعاتی دست پیدا کرد که علیزاده به همراه همسرش حامد معدنچی در پی مهاجرت است و آن را در قالب گزارشی(بدون انتشار اسم علیزاده) منتشر کرد.

مهاجرت تفریحی!؟

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «کیمیا علیزاده به هلند مهاجرت کرد و در المپیک 2020 با پرچم این کشور مسابقه خواهد داد.» این خبر روز پنجشنبه دست‌به‌دست در فضای مجازی منتشر شد و کم‌کم رنگ نشانه‌هایی از تایید آن دیده شد. حالا همه به دنبال این هستند که دلیل این تصمیم را بدانند و عنوان شده که همه از این تصمیم بی‌خبر بودند و شگفت‌زده شده‌اند. اما آیا واقعا این یک تصمیم ناگهانی بوده؟

   مهاجرت با برنامه‌ریزی قبلی

هشتم مرداد ماه امسال روزنامه «فرهیختگان» به اطلاعاتی دست پیدا کرد که علیزاده به همراه همسرش حامد معدنچی در پی مهاجرت است و آن را در قالب گزارشی(بدون انتشار اسم علیزاده) منتشر کرد. در آن گزارش نوشتیم: «یک ورزشکار معروف زن که مدتی است از میادین دور است در کنار یکی از ملی‌پوشان والیبال نیز ازجمله افرادی هستند که برای مهاجرت به خارج از کشور تلاش می‌کنند. ماجرایی که احتمالا در آینده حاشیه‌های بسیاری را پدید خواهد آورد.» واکنش فدراسیون اما بی‌تفاوتی و سکوت بود.

   هلند به جای کانادا

کیمیا علیزاده به همراه همسرش در شهریور ماه میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و در همان برنامه به‌طور تلویحی شایعه مهاجرتش را رد کرد، اما شنیده‌های «فرهیختگان» حاکی از آن بود که او کماکان به تلاش خود برای سفر به کشوری دیگر ادامه می‌داد، اما رد شدن پرونده مهاجرت حامد معدنچی از سوی کانادا باعث شده بود این دو نفر مقصد سفر خود را تغییر دهند و به فکر حضور در هلند باشند. پس از انتشار خبر مهاجرت کیمیا علیزاده و همسرش، فضای مجازی که این روزها درگیر بمباران خبری است، متحول شد و بسیاری از کاربران از مهاجرت نخبه تکواندوی زنان به‌عنوان خبر تلخ پنجشنبه یاد کردند. علیزاده و معدنچی اما سیاست سکوت را اتخاذ کردند و هیچ واکنشی(نه تایید و نه تکذیب) به اخبار منتشر شده نشان ندادند تا زهرا سروی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون تکواندو مجبور به واکنش شود و در گفت‌وگویی اعلام کرد درهای تیم ملی به روی کیمیا علیزاده باز است. پیگیری «فرهیختگان» از فدراسیون تکواندو اما حاکی از اخبار جالبی بود.

   انکار از سوی علیزاده، تایید از سوی همسرش!

پس از انتشار خبر مهاجرت تاریخ‌ساز ورزش زنان ایران در المپیک، تلاش‌ها برای تماس با او و همسرش آغاز شد، اما علیزاده واکنشی به پیام‌ها نشان نمی‌داد. در این باره البته اظهارنظرهای جالبی وجود دارد. مثلا شنیده‌ایم این تکواندوکار به اطرافیانش گفته اطلاعی از حاشیه‌های ساخته شده ندارد و تنها برای تفریح به هلند رفته است. او حتی اعلام کرده به‌زودی به ایران باز می‌گردد و کماکان برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. در سوی دیگر اما شنیده‌ایم حامد معدنچی در گفت‌وگو با اطرافیانش، ماجرای مهاجرت را تایید و اعلام کرده در چند روز آینده پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

   چرا مهاجرت؟

بسیاری از رسانه‌ها عنوان کرده‌اند کیمیا علیزاده در المپیک با پرچم هلند شرکت خواهد کرد، اما جالب است بدانید او هنوز سهمیه المپیک 2020 را کسب نکرده و باید دید در آینده می‌تواند این سهمیه را به دست آورد یا خیر. نکته مهم‌تر اما چرایی مهاجرت علیزاده به سرزمین لاله‌هاست. برای درک بهتر این موضوع باید یادآور شویم که کیمیا علیزاده و همسرش طی یک سال اخیر تصمیمی برای اقامت در ایران نداشتند و به روش‌های مختلف برای کسب اقامت در کشورهای دیگر تلاش می‌کردند و ظاهرا همسر او بیشتر از خودش تمایل و اصرار به رفتن داشت.

بی‌توجهی فدراسیون به او و رها کردن این نخبه ورزشی و عدم ارائه امکانات مناسب جهت رفع مصدومیت و حمایت از یک ورزشکار استثنایی طی دو سال اخیر درکنار بیماری کیمیا علیزاده(او دچار سندروم گلین‌باره شده بود) که منجر به بستری شدن این ورزشکار در بیمارستان هم شد باعث شد او تصمیم به مهاجرت بگیرد. پیش از او نیز تکواندوکاری مثل میلاد بیگی هم در اعتراض به سیاست‌های محمدرضا پولادگر تصمیم گرفت ایران را ترک کند و زیر پرچم آذربایجان در مسابقات حاضر شود. ذکر این نکته هم الزامی است که براساس شنیده‌هایمان، پولادگر هیچ تماسی با علیزاده نداشته و زهرا سروی و مهرو کمرانی افرادی بودند که تلاش کردند طی تماس‌هایی با شاگرد خود، او را از تصمیمش منصرف کنند. تماس‌هایی که بی‌حاصل بوده و به نظر می‌رسد تکواندوی ایران یک سرمایه ارزشمند را از دست داده است.

پولادگر: علیزاده گفته سفرش تفریحی است

محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش مهاجرت علیزاده گفت: «برخلاف برخی جوسازی‌ها و شایعات رسانه‌های بیگانه، علیزاده نه‌تنها به مربی خود حتی به پدرش هم هدف از این سفر را تفریح و استراحت عنوان کرده و جای شگفتی است که در شرایط حساس کنونی کشور، برخی رسانه‌های بیگانه با اهداف سیاسی به سفر این ملی‌پوش کشورمان پرداخته‌اند. طی این سال‌ها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و تلاش خود را در حمایت از علیزاده انجام داده‌اند و افتخارآفرینان ورزش کشور همواره مورد حمایت همه‌جانبه مجموعه ورزش کشور بوده‌اند.

اینکه از سوی برخی رسانه‌های بیگانه و فرصت‌طلب موضوعاتی ازجمله بی‌توجهی و محدودیت و این‌گونه موارد درخصوص ایشان مطرح می‌شود، کذب محض، غیرمنصفانه و دور از واقعیت است. علیزاده سه ماه پیش جزء تیم ترکیبی ما در مسابقات کسب سهمیه المپیک بود، تیمی که موفق به کسب سهمیه شد و قرار است در المپیک توکیو حضور داشته باشد. علاوه‌بر این هنوز در گروه بانوان در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای شرکت نکرده‌ایم و قرار است این رقابت‌ها فروردین ماه سال آینده در چین برگزار شود، بنابراین لزومی ندارد ورزشکاری با این شرایط به کشور دیگر برود. هیچ‌کس نمی‌تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی‌مهری یا بی‌توجهی شده چون شرایط او در ایران به‌گونه‌ای است که بیش از اینکه مسئولان به او توجه کنند مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد، حتی زمانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود ازدحام اقشار مردم و مسئولان برای عیادت از او به حدی بود که مسئولان بیمارستان و سایر بیماران دچار مشکل شده بودند. لباس تیم ملی مقدس است و افتخارآفرینی برای کشور در مسابقات جهانی و المپیک و برافراشتن پرچم عزیز کشورمان در جهان کمتر از مبارزه و رشادت در میادین نبرد نیست.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک