• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۸ - ۱۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از تصمیم لژیونرها در صورت ناکامی در مسابقات قهرمانی آسیا

خداحافظی با نسل طلایی هندبال؟

ظاهرا ملی‌پوشان کشورمان که در باشگاه‌های‌شان نتایج درخشانی گرفته‌اند و وضعیت خوبی هم دارند، اعلام کرده‌اند اگر نتوانند راهی مسابقات جهانی شوند از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد.

خداحافظی با نسل طلایی هندبال؟

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم ملی هندبال ایران پس از ناکامی در رقابت‌های انتخابی المپیک، راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد. مسابقاتی که قرار است از در کویت برگزار شود. نسل طلایی هندبال ایران در‌حالی به این مسابقات رفت که امید زیادی به قهرمانی دارد، اما عدم برگزاری دیدارهای دوستانه مناسب باعث شده رقبا پیشی بگیرند. مسابقات روزهای ۲۶ دی تا ۷ بهمن در کویت انجام می‌شود. در این رقابت‌ها ۱۳ تیم در قالب چهار گروه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که گروه‌بندی مسابقات به این شرح است: گروه اول: ایران، نیوزیلند و بحرین- گروه دوم: ژاپن، قطر و چین- گروه سوم: کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا- گروه چهارم: عراق، هنگ‌کنگ، کویت و امارات.

 تدارکات ضعیف ما، آمادگی رقبا

ایران در‌حالی تنها اردوی خود را در قطر برگزار کرده که مکاتبات بسیاری با دیگر کشورها داشت، اما درنهایت ترکیه میزبان اردوی بعدی شد تا ملی‌پوشان کشورمان در سه دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های باشگاهی قرار بگیرند. پاکدل رئیس فدراسیون در این خصوص گفته است: «در ترکیه سه بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم. شورای برون‌مرزی وزارت ورزش با توجه به شرایط کشور مگر در شرایط خاص اردوهای تدارکاتی را تایید نمی‌کند. علاوه‌بر این با تعطیلات ژانویه هم مواجه شدیم چون ما با لهستان و چند کشور اروپایی دیگر مکاتبه کردیم تا اردو داشته باشیم، اما از آنجا که در تعطیلات بودند قبول نکردند.» سایر رقبا اما وضعیت بهتری دارند؛ کویتی‌ها که این روزها در آلمان و چند کشور دیگر جولان می‌دهند، مرموزانه آماده بازی‌ها می‌شوند. قطر زخم خورده است و درحالی‌که سهمیه المپیک را در کشور خودش از دست داده، قدرتمندانه آماده قهرمانی آسیا و حضور در رقابت‌های جهانی است (چهار تیم نخست مسابقات قهرمانی آسیا به رقابت‌های جهانی صعود می‌کنند). ژاپن، بحرین، کره‌جنوبی و عربستان هم قدرتمندتر از سال‌های گذشته وارد این مسابقات خواهند شد.

 امیدواری به بازگشت لژیونرها

آنچه هواداران هندبال را امیدوار نگه داشته، بازگشت همه ستاره‌ها به تیم‌ملی است. پاکدل در این خصوص می‌گوید: «بعد از چند سال همه نیروها و لژیونرها آمدند به‌جز دو بازیکن که آسیب‌دیدگی داشتند، (میلاد قلندری و فرزاد رستمی) همه هستند.» لژیونرهای ایران که در تیم‌های باشگاهی خود می‌درخشند این بار و برای مصاف با رقبای آسیا دور یکدیگر جمع شده‌اند تا خوش‌رنگ‌ترین مدال را به ارمغان بیاورند. هرچند آنها نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند، اما هم‌قسم شده‌اند تا قهرمان آسیا شوند.

 بدرقه با ادای احترام به سردار شهید

دوشنبه مراسم بدرقه ملی‌پوشان به اردوی ترکیه با رنگ و بوی ادای احترام به سردار قاسم سلیمانی برگزار شد و بازیکنان تیم ملی با یاد کردن از سردار شهید ایران، به ترکیه بدرقه شدند تا با روحیه‌ای مناسب در مسابقات شرکت کنند. همچنین در این مراسم اعلام شد از این پس اسم تالار فدراسیون هندبال به نام سردار شهید سلیمانی تغییر خواهد یافت.

 احتمال خداحافظی ستاره‌ها

این امیدواری وجود دارد که با حضور لژیونرها، تیم ملی در کویت نتیجه خوبی بگیرد. با این حال ظاهرا ملی‌پوشان کشورمان که در باشگاه‌های‌شان نتایج درخشانی گرفته‌اند و وضعیت خوبی هم دارند، اعلام کرده‌اند اگر نتوانند راهی مسابقات جهانی شوند از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد. این درحالی است که هندبال ایران، پشتوانه مناسبی ندارد و با جدایی نسل طلایی تیم ملی، هندبال ایران ضعیف‌تر از قبل خواهد شد. البته فراموش نکنید درصورتی‌که ملی‌پوشان هندبال نتوانند راهی مسابقات جهانی شوند، سن و سال بازیکنان هم برای المپیک 2024 مناسب نخواهد بود و این موضوع هم در تصمیم آنها برای خداحافظی دخیل است. به هر ترتیب به‌نظر می‌رسد سرنوشت هندبال ایران به مسابقات قهرمانی آسیا بستگی دارد و در‌صورتی‌که نتوانیم نتایج دلخواه‌مان را بگیریم احتمالا باید شاهد خداحافظی جمعی از برترین‌های هندبال کشورمان از عرصه ملی باشیم. اتفاقی که بدون‌شک باعث آسیب به این رشته پرهیجان خواهد شد.

* نویسنده: محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار