• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۷ - ۱۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
خسروپناه:

سردار سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه مجاهد و یک سردار نظامی باشد، شخصیت عارفی است که سلوک عرفانی داشت.

سردار سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع استادان واحد گرمسار با تسلیت شهادت عارف مجاهد سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این حادثه دل همه ما را شکست و واقعاً متأثر شدیم. شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه یک مجاهد و سردار نظامی باشد، شخصیت عارفی است که سلوک عرفانی داشت و هم خود ایشان و هم معاونانش که در سپاه قدس هستند، عارف به تمام معنا هستند.

وی افزود: حاج قاسم با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس عجیبی داشت و در بعضی جلسات وقتی از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه می گفت معلوم بود که ایشان ذوب در صحیفه سجادیه و نهج البلاغه شده است.

دکتر خسروپناه، تکریم والدین توسط سردار سلیمانی را یادآور شد و گفت: وقتی که پدر و مادر شهید سلیمانی در قید حیات بودند، ایشان هر هفته بدون استثناء اگر برایش مقدور بود به محضر والدین حاضر می شد و دست و پای پدر و مادر را می بوسید و تکریم می کرد.

وی سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم را یکی دیگر از برنامه های شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی همواره و به طور مستمر به خانواده های شهدا سر می زد و پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا را تکریم می کرد و با فرزندان شهدا انس می گرفت و مثل یک پدر به آنها احترام می گذاشت و نوازش می کرد و ایشان سیره امیرالمومنین (ع) در وجودش تجلی پیدا کرده بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، قاطعیت و صلابت ایشان در مسائل نظامی را مثال زدنی دانست و گفت: اما وقتی این سردار بزرگ به خانواده شهید می رسید در حضور آنها خم می شد و پاهای مادر شهید را می بوسید، یعنی دقیقاً آنگونه که امیرالمؤمنین (ع) در میدان جنگ در برابر دشمن با صلابت می جنگید و وقتی به بچه یتیم ها می رسید، این بچه ها را در آغوش می گرفت و محبت می کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سلیمانی را یک اسطوره دانست و افزود: واقعاً باید برای این شهید شاهنامه نوشت که در طول عمرش با حمایت از مرز و خاک این ملت کاری کرد که داعش نابود شود.

دکتر خسرو پناه بر لزوم انتقام نظامی تأکید کرد و افزود: اگر ما انتقام نظامی نداشته باشیم، حرکت نظامی دوم آمریکا را خواهیم دید و ما باید یک حرکت نظامی با حکمت و تدبیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در ترور شهید سلیمانی چند هدف از جمله آشوب در ایران و اختلاف ایران و عراق را دنبال می کرد، گفت: آمریکا در این ترور فقط به یک هدف، آن هم شهادت سردار سلیمانی دست یافت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به نحوه شکل گیری معاونت علوم انسانی و هنر در این دانشگاه پرداخت و از روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی به عنوان محورهای سند تعالی علوم انسانی در این دانشگاه یاد کرد.

دکتر خسروپناه از تشکیل هیأت اندیشه ورز و شورای گسترش مستقل علوم انسانی و هنر در این معاونت به عنوان مهمترین اقدامات صورت گرفته یاد کرد و گفت: درصدد هستیم دانشگاه آزاد را به دانشگاه نسل دوم تبدیل کنیم، یعنی آموزش و پژوهش محور و کارآمد.

در این جلسه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار مسائل و موضوعات خود را با معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه در میان گذاشته و پاسخ دریافت کردند.

دکتر خسروپناه همچنین در ابتدای این جلسه با حضور در یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین