• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۴ - ۱۰:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گفت‌وگوی زلاتان ابراهیموویچ پس از بازگشت به میلان

پیشنهادهایم در این سن بیشتر هم شده است

ستاره سوئدی درباره اینکه چه شد که تصمیم گرفت به میلان برگردد گفت: «پس از آخرین بازی‌ام در لیگ آمریکا با پائولو مالدینی صحبت کردم. برایم جالب است که در 38 سالگی بیشتر از 28 سالگی‌ام پیشنهاد داشتم.

 پیشنهادهایم در این سن بیشتر هم شده است

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بازگشت زلاتان ابراهیموویچ به میلان شاید کمی دیر اتفاق افتاد اما می‌تواند این تیم بحران‌زده را از وضعیت کنونی نجات داده و به نیم‌فصل دوم امیدوار کند. در 38 سالگی شاید این مهاجم سوئدی بیش از آنکه تاثیر فنی روی تیم داشته باشد از بعد روحی و روانی بتواند کمک حال روسونری باشد. او در نخستین گفت‌وگویش پس از بازگشت به میلان قول داده که تیم را به روزهای اوج بر می‌گرداند، اما این ستاره کاریزماتیک سوئدی به خوبی می‌داند که شرایط با 8 سال پیش که میلان را به مقصد پاری‌سن‌ژرمن ترک کرد کاملا متفاوت است. این تیم در حالی به تعطیلات کریسمس رفت که پس از شکست تحقیرآمیز 5 بر صفر برابر آتالانتا تنها نصف همشهری‌اش اینتر، امتیاز جمع کرده و در رده یازدهم جدول قرار دارد. شماره 21 میلان در نیم‌فصل دوم، پس از پایان قراردادش با لس‌آنجلس گلکسی تصمیم گرفت به اروپا برگردد و احتمالا روز دوشنبه نخستین بازی‌اش را برای روسونری برابر سمپدوریا برگزار خواهد کرد.

    انتخاب میلان سخت نبود

زلاتان که روزهای خوبی را به همراه میلان سپری کرده است، در مورد بازگشتش به این باشگاه می‌گوید: «رابطه بسیار خوبی با هواداران دارم. از همان زمانی که در سن‌سیرو حضور داشتم این رابطه خوب حفظ شده و همچنان ادامه دارد. قبل از مصدومیت زانویم برنامه‌های زیادی برای آینده‌ام داشتم، اما این آسیب‌دیدگی باعث شد بسیاری تصور کنند که دوران من در فوتبال به پایان رسیده است. سال گذشته هم از این تیم پیشنهاد داشتم اما پس از مصدومیت ترجیح دادم در لس‌آنجلس گلکسی بمانم و با شرایط بهتری به سری A برگردم. حالا برگشته‌ام و درست است که دیگر از نظر فیزیکی مانند گذشته نیستم، اما دوست دارم همچنان برای تیمم بازیکن موثری باشم. دلم برای جو سن‌سیرو تنگ شده است. بازیکنان زیادی نبوده‌اند که در 38سالگی به چنین باشگاه بزرگی منتقل شوند و این نشان می‌دهد که آنها به من ایمان دارند.»

ستاره سوئدی درباره اینکه چه شد که تصمیم گرفت به میلان برگردد افزود: «پس از آخرین بازی‌ام در لیگ آمریکا با پائولو مالدینی صحبت کردم. برایم جالب است که در 38 سالگی بیشتر از 28 سالگی‌ام پیشنهاد داشتم. دو راه  پیش‌رو داشتم؛ یا قراردادی سه ساله با یک باشگاه معمولی ببندم و به دنبال جام‌های جدید باشم یا اینکه بهترین چالش ممکن را انتخاب کنم. پس از شکست تیم برابر آتالانتا هم چندین تماس از جانب بوبان داشتم و البته انتخاب میلان کار سختی نبود. من برخلاف میل باطنی‌ام از میلان جدا شدم و حالا برگشته‌ام تا وضعیت این تیم را بهتر کنم. میلان مثل خانه‌ من است.»

   باید خودم را ثابت کنم

ایبرا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط کنونی، میلان شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهد داشت، گفت: «من آمده‌ام تا به باشگاه کمک کنم. لیگ مثل یک ماراتن است، نه دوی 100 متر و نباید فقط به بازی بعدی فکر کرد. می‌خواهم بهترین عملکردم را برای تیم داشته باشم. باید پیشرفت کنیم. از بیرون که اوضاع تیم اصلا خوب نیست و نتایج گویای همه چیز است.»

او همچنین درباره حضور رونالدو در لیگ ایتالیا گفت: «بازی کردن کریس در ایتالیا اتفاق بسیار خوبی است و برای سری A اهمیت زیادی دارد. البته من فقط با خودم رقابت دارم و کارهایی که در گذشته انجام داده‌ام دیگر اهمیت زیادی ندارد. باید خودم را دوباره ثابت کنم و تفاوت‌ها را رقم بزنم.»

قرارداد زلاتان با میلان 6 ماهه و تا پایان این فصل است که البته بند تمدید برای یک سال دیگر در آن گنجانده شده است. خودش درباره احتمال ماندن در این تیم می‌گوید: «رابطه خوبی با باشگاه دارم و اگر بتوانم در همین 6 ماه نشان دهم که مفید هستم، برای فصل بعد هم در اینجا خواهم ماند. قرار نیست چون ابراهیموویچ هستم پس از ماندنم در سن‌سیرو مطمئن باشم. پس از آمدن به اینجا چند دقیقه‌ای با استفانو پیولی، سرمربی تیم صحبت کردم و خواسته‌ها و انتظارات‌مان را با هم مطرح کردیم. فکر می‌کنم در آینده نیز این جلسات ادامه داشته باشد.»

ستاره سوئدی که سابقه بازی در هر دو تیم مشهور شهر میلان را در کارنامه دارد، درباره دربی حساس دو تیم که حدود یک ‌ماه دیگر برگزار می‌شود چنین می‌گوید: «بازی خوبی خواهد بود. من با پیراهن هر دو تیم فاتح این دیدار شده‌ام و جو این مسابقه همواره خاص و منحصربه‌فرد بوده است. البته بازی با پیراهن میلان برایم جذاب‌تر بوده است. هنوز زمان زیادی تا بازی مانده و باید دید تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار