• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۰۴ - ۱۴:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

تأسیس رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بهزیستی در دانشگاه آزاد

رئیس سازمان بهزیستی گفت:طراحی و اجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی و پژوهشی کوتاه مدت، تأسیس رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز سازمان بهزیستی از موضوعات مطرح شده در تفاهم نامه همکاری است.

تأسیس رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بهزیستی در دانشگاه آزاد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به امضا رسید.

دکتر قبادی دانا در این مراسم با قدردانی از دکتر طهرانچی به لحاظ فراهم کردن زمینه‌های امضای این تفاهم نامه گفت: 32 هزار و 500 دانشجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی در دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند. از این میزان تقریباً 50 درصد یعنی حدود 16 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و نیمی از این افراد دارای معلولیت هستند.

وی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: به پاس اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد تسهیلات ویژه برای تحصیل معلولان در دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت از این دانشگاه تقدیر کردیم.

دکتر قبادی دانا به تخفیف 20 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اشاره و تصریح کرد: با عنایت ویژه دکتر طهرانچی این رقم به 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه آزاد اسلامی و این سازمان را از جمله اهداف این تفاهم دانست و افزود: تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی در زمینه های تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و خدماتی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی و پژوهشی کوتاه مدت، تأسیس رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز سازمان از موضوعات آموزشی است و همچنین همکاری در زمینه تهیه، طراحی و اجرای طرح های پژوهشی مشترک، برگزاری گردهمایی ها و همایش های ملی، منطقه ای و بین المللی با موضوعات مشترک و همکاری در زمینه طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی و طراحی محصولات ملی از موضوعات پژوهشی است.

دکتر قبادی دانا خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه رشد، شکوفایی و تسهیل در پذیرش و تحصیل دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، شناسایی دانشجویان نخبه تحت پوشش سازمان جهت تشکیل هسته های علمی، پژوهشی و ایجاد حمایت علمی و مالی از نوآوری ها، تحقیقات و پایان نامه ها، اولویت دانشجویان تحت پوشش در استفاده از خوابگاه ها، تخفیفات، نقل و انتقالات و کمک به مناسب سازی فضای دانشگاه برای معلولان با استفاده از امکانات و تجهیزات از موضوعات دانشجویی این تفاهم نامه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، استفاده از امکانات علمی، آموزشی و پژوهشی به صورت دو جانبه، تجاری سازی دستاوردها و دانش فنی، استفاده از امکانات درمانی و بیمارستانی دانشگاه، معرفی خانواده های تحت پوشش سازمان و کارکنان در دانشگاه جهت ارائه خدمات ویژه و استفاده متقابل از امکانات و فضاهای اقامتی و رفاهی موجود در چارچوب قوانین و مقررات طرفین از دیگر موارد تفاهم نامه در موضوعات فناوری و خدماتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه براساس مفاد این تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور باید نسبت به صدور مجوز موافقت اصولی جهت تأسیس مراکز مشاوره ای، مهدهای کودک و مراکز نگهداری از سالمندان برای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت درخواست سازمان بهزیستی نسبت به معرفی اعضای هیأت علمی جهت انجام مشاوره های علمی متعهد می شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار