• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۲۷ - ۱۰:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نخستین ال‌کلاسیکوی فصل امشب در نوکمپ برگزار می‌شود

به رنگ اعتـراض

ال‌کلاسیکو قرار بود حدود دو ماه پیش برگزار شود اما اعتراضات جدایی‌طلبان کاتالانی در آن تاریخ باعث شد فدراسیون تصمیم به تعویق مسابقه بگیرد تا جو شهر بارسلون کمی آرام‌تر شود.

به رنگ اعتـراض

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اپیزود جدیدی از دیدار حیثیتی و حساس بارسلونا و رئال مادرید امشب در نوکمپ برگزار می‌شود تا برای نودمین‌بار دو تیم در این ورزشگاه به مصاف هم بروند. این مسابقه قرار بود حدود دو ماه پیش برگزار شود اما اعتراضات جدایی‌طلبان کاتالانی در آن تاریخ باعث شد فدراسیون تصمیم به تعویق مسابقه بگیرد تا جو شهر بارسلون کمی آرام‌تر شود. گفته می‌شود معترضان دوباره برای بازی امشب نیز برنامه‌هایی در سر دارند اما قرار است این بازی راس ساعت مقرر برگزار شود. آنها ورزشگاه نوکمپ را بهترین مکان برای ابراز اعتراضات خود می‌دانند و قطعا دیدار امشب در جوی امنیتی برگزار خواهد شد.

مسی: بازی در نوکمپ سخت‌تر است

بارسا در این فصل اگرچه صدر جدول را در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته در اوج باشد و با روزهای خوبش فاصله دارد. مهم‌ترین مشکل آنها در این فصل هم نتایج نه‌چندان خوبی است که در دیدارهای خارج از خانه گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده تا تنها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رئال صدرنشینی را در اختیار داشته باشند.دو تیم پیش از این 89 بار در ورزشگاه خانگی آبی‌اناری‌ها رودرروی هم قرار گرفته‌اند که برتری 2 بر یک بارسا پرتکرارترین نتیجه این دیدارهاست. آنها در خانه 178 گل به رقیب سنتی خود زده‌اند که بالاتر از متوسط دو گل در هر مسابقه است. رئالی‌ها هم 105 بار دروازه کاتالان‌ها را باز کرده‌اند. در تاریخ دیدارهای دو تیم نیز مانولو سانچز از رئال مادرید با 43 بازی بیشترین حضور را در ال‌کلاسیکو تجربه کرده و پس از او ژاوی، سرخیو راموس و جنتو با 42 و مسی با 41 بازی در رده‌های بعدی قرار دارند که به نظر می‌رسد رکورد او در پایان این فصل توسط راموس و البته مسی شکسته ‌شود. البته مسی با 26 گل رکورددار گلزنی در حساس‌ترین دربی جهان است که هشت گل با دی‌استفانو و رونالدو، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگانش فاصله دارد.فوق‌ستاره آرژانتینی بارسا درباره دیدار امشب می‌گوید: «وقتی ما در برنابئو بازی می‌کنیم فضای بیشتری داریم و می‌توانیم از ضدحملات بهتر استفاده کنیم. فشار هواداران باعث می‌شود آنها بیشتر روبه جلو بازی کنند و همین موضوع باعث می‌شود فرصت‌های بیشتری برای ما ایجاد شود. در نوکمپ آنها به شیوه‌ای دیگر بازی می‌کنند. بازی دفاعی‌تر و نزدیکی بیشتر بازیکنان‌شان کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. به‌خصوص که مهاجمان سرعتی دارند که می‌توانند برای ما دردسرساز شوند. در برنابئو بازی در طول 90 دقیقه تقریبا برابر پیش می‌رود اما اینجا کار گره خورده و اوضاع پیچیده می‌شود.»

مسی همچنین درباره انتقادهایی که در ابتدای فصل از زیدان می‌شد، افزود: «برای کسی که مدت‌هاست در فوتبال حضور دارد این مسائل چندان عجیب نیست. مردم خیلی زود موفقیت‌ها و افتخاراتی که کسب شده را فراموش می‌کنند و انتظارات‌شان روزبه‌روز تغییر می‌کند. زیدان هم می‌دانست در راه بازگشت به تیم باید سه قهرمانی تیمش در اروپا را فراموش و همه چیز را از اول شروع کند.»

زیدان: مسی؟ ما هم اسلحه‌های خودمان را داریم

فصل پیش از رئالِ زیدان انتظار زیادی نمی‌رفت. او در میانه‌های فصل هدایت تیم را برعهده گرفت و تنها هدفش این بود که هرچه زودتر فصل را با رتبه‌ای نسبتا خوب به پایان برساند. خریدهای او در تابستان نوید تحولی بزرگ در تیم را می‌داد اما شروع فصل برای او و شاگردانش خوب پیش نرفت، تا جایی که حتی شایعه برکناری‌اش هم شنیده می‌شد. با این حال در هفته‌های اخیر وضعیت تیم بهتر شده و حالا شانه‌به‌شانه بارسا در صدر جدول پیش می‌رود. زیدان برای این دیدار ادن هازارد، ستاره بلژیکی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و این مهم‌ترین مشکل او برای بازی امشب است. البته مارسلو، خامس، آسنسیو و وازکز هم مصدومند و به این مسابقه نمی‌رسند. با این حال زیدان که یکشنبه شب در مصاف با والنسیا از ترس محرومیت کاسیمیرو، هافبک برزیلی‌اش به او بازی نداد و درنهایت به زحمت یک امتیاز از این مسابقه گرفت، می‌گوید: «با تیم بزرگی روبه‌رو می‌شویم که مسی را در ترکیب خود دارد. البته ما هم اسلحه‌های خودمان را داریم و نگرانی برای این مسابقه نداریم. به ما گفته‌اند که دو تیم باید با هم راهی ورزشگاه شوند و ما هم همین کار را خواهیم کرد.» شاید او به کریم بن‌زمایی امید بسته که در این فصل در فرمی عالی قرار دارد و روی گل‌های زیادی تاثیرگذار بوده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار