• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۹ - ۲۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سایپا گل زد ولی باخت، شاهین و نفت مسجدسلیمان همچنان نمی‌بازند

پرسپولیس با ترابی تا صدر

بازی پرسپولیس-گل گهر درنهایت با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید تا پرسپولیسی‌ها هم امتیاز با سپاهان و به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم جدول قرار بگیرند.

پرسپولیس با ترابی تا صدر

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‌ای که تمام رقبای بالاسری موفق به کسب 3 امتیاز بازی نشدند در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجانی بود که در جدول رده‌بندی جایگاه خوبی نداشت و از 13 بازی برگزار شده تنها موفق به کسب 6 امتیاز شده بود و در رتبه پانزدهم جدول قرار داشت. هواداران پرسپولیس هم استقبال تقریبا خوبی از این بازی به عمل آورده بودند و با توجه به اینکه این بازی در وسط هفته برگزار می‌شد حضور بیش از 20 هزار نفر در ورزشگاه آمار نسبتا خوبی محسوب می‌شد. این دیدار یک دقیقه زودتر از زمان اعلام شده با سوت اشکان خورشیدی آغاز شد.

 بازگشت سیدجلال به نیمکت!

موضوع عجیب و غریبی که بدجور در ترکیب پرسپولیس توی ذوق می‌زد نیمکت‌نشینی سید‌جلال حسینی بود. این بازیکن که در سه دیدار گذشته پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی حضور ثابت داشت و پرسپولیس در هر سه بازی موفق شده بود بدون گل خورده زمین را ترک کند در این بازی باز هم به نیمکت دوخته شد تا علامت سوالی بزرگ بالای سر هواداران سرخ ظاهر شود. به غیر از سید‌جلال تنها تغییر در ترکیب پرسپولیس، بازگشت علیرضا بیرانوند به چارچوب دروازه بود.

نیمه اول؛ بازی سرد

پرسپولیسی‌ها در نیمه اول نشانی از آن تیم با برنامه و با طراوت دیدار با ذوب‌آهن نداشتند و هواداران این تیم باز هم یک دیدار کاملا بی‌هدف و بی‌برنامه را از خود به نمایش گذاشتند و این نشان می‌داد که هر تیمی مقابل پرسپولیس بازی بسته و تدافعی را در پیش بگیرد، تیم کالدرون راه‌حلی برای رسیدن به دروازه ندارد و تنها حملات کورکورانه‌ای را تدارک می‌بیند. این حملات هم در این نیمه راه به جایی نبرد و حتی این تیم صاحب یک موقعیت درست و حسابی در محوطه جریمه گل‌گهر نشد. شاید تنها موقعیت نصفه و نیمه پرسپولیسی‌ها در نیمه اول شوت از راه دور محمد انصاری بود که با واکنش دروازه‌بان تیم میهمان به کرنر رفت. مجید جلالی هم در نیمه اول بارها به بازیکنانش گوشزد می‌کرد که سرعت بازی را بگیرند و با از جریان انداختن این دیدار اجازه ندهند پرسپولیس حملات دامنه‌داری روی دروازه این تیم پایه‌گذاری کند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و یک نیمه به‌شدت سرد، هوای سرد ورزشگاه آزادی را برای هواداران این تیم غیرقابل تحمل‌تر کرده بود.

 نیمه دوم، دوباره ترابی

با شروع نیمه دوم پرسپولیسی‌ها باز هم حملات پراکنده‌ای را روی دروازه گل‌گهر تدارک دید و یخ بازی را شوت دقیقه 47 احمد نوراللهی شکست. ضربه‌ای که از کنج محوطه جریمه گل‌گهر به سمت چارچوب نواخته شد و شاید اگر اثر مدافع تیم میهمان نبود، دروازه این تیم در این دقیقه باز شده بود. پرسپولیسی‌ها که نشان داده‌اند یکی از تاکتیک‌های اصلی‌شان برای رسیدن به دروازه حریف شوتزنی‌ از پشت محوطه است، یک‌بار دیگر هم شانس خود را برای رسیدن به گل از این طریق توسط مهدی ترابی امتحان کردند که این بار سوپر شوت بازیکن شماره 9 سرخ‌ها در دقیقه 52 در کنج دروازه میلاد فراهانی آرام گرفت تا بالاخره پرسپولیس در ورزشگاه خانگی به گل برسد. بعد از این گل به‌طور کلی سبک فوتبال گل‌گهر عوض شد و تیمی که تا این دقیقه به‌صورت مطلق دفاع می‌کرد، فشار خود را روی دروازه پرسپولیس زیاد کرد تا مبادا مجبور شود با دست خالی تهران را ترک کند. اما دفاع هوشمندانه پرسپولیس این اجازه را به مهاجمان گل‌گهر نداد تا بتوانند موقعیت خطرناکی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کند.

جلو کشیدن گل‌گهر این فرصت را برای پرسپولیس ایجاد کرد که بتواند راحت‌تر موقعیت‌سازی کند و در دقیقه 80 باز هم این سرخ‌ها بودند که موفق شدند به گل برسند. پاس در عمق مهدی ترابی که ستاره تیمش شده در موقعیتی خوب به علی علیپور رسید و ضربه او در بین راه با برخورد به مدافع گل‌گهر به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد. بعد از این گل باز هم گل‌گهر فشار را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کرد و درنهایت در دقیقه 89 روی یک ضربه کرنر و ارسال بهنام برزای و ضربه سر علیرضا ابراهیمی موفق شد یکی از دو گل خورده را جبران کند.

 اخراج استقلالی سابق

در وقت‌های تلف‌شده درگیری بین شجاع خلیل‌زاده و علیرضا ابراهیمی با دخالت بهنام برزای همراه شد تا هر کدام از این بازیکنان یک کارت زرد از داور بازی دریافت کنند و برزای با توجه به دریافت دومین کارت زرد، از زمین بازی اخراج شد. برزای با وجود داشتن اخطار، دوباره وارد دعوا شده بود و به نظر می‌رسید بدش نمی‌آید از داور کارت قرمز بگیرد!

 پرسپولیس در یک قدمی صدر

این بازی درنهایت با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید تا پرسپولیسی‌ها هم امتیاز با سپاهان و به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه سوم جدول قرار بگیرند. البته این تیم از صدرنشین لیگ یعنی استقلال یک بازی کمتر در کارنامه دارد و فاصله امتیازی‌اش با صدر جدول تنها یک امتیاز است.

 شاهین و نفت مسجدسلیمان روی نوار نباختن

تیم شاهین شهرداری بوشهر در یک بازی خانگی میزبان صنعت نفتی بود که این روزها خوب نتیجه می‌گیرد. اما شاگردان کریستوویچ در این بازی هم مثل سه بازی گذشته بازی را با تساوی به پایان رساندند تا امتیازشان با گل‌گهر پانزدهم جدولی برابر شود.برای صنعت‌نفت، عیسی آل‌کثیر در دقیقه 44 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و گل تساوی را برای شاهین هم حسین مالکی در دقیقه 82 و این بار هم از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند.تیم نفت‌مسجد‌سلیمان که به‌همراه سپاهان تنها تیم‌های بدون‌باخت جدول به‌شمار می‌روند، در بازی هفته چهاردهم هم مقابل سایپا نباخت و با پیروزی در این دیدار شرایط خودش را بهبود بخشید. رضا جعفری در دقیقه 38 تک‌گل سایپا را به‌ثمر رساند و این گل در دقایق 49 و 85 توسط عماد میر‌جوان و فرزاد حاتمی پاسخ داده شد. گفتنی است سایپا بعد از 847 دقیقه دروازه‌اش را باز شده دید.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار