• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۹ - ۱۳:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اجرای «اِنسو» در جشن بیست سالگی نشر «هرمس»؛

«اوربیتون» روی صفحه‌ گرامافون‌‌ منتشر‌ می‌شود

هرمس آغاز بیستمین سال فعالیت خود را با رونمایی از آلبوم اوربیتون جشن می‌گیرد. در چهل سال اخیر، این نخستین آلبومیست که از بدو برای انتشار روی صفحه گرامافون تولید شده است.

«اوربیتون» روی صفحه‌ گرامافون‌‌ منتشر‌ می‌شود

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، موسیقی «اِنسو» را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد. از این رو پیوسته تند و کند می‌شود تا چالش‌هایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟

گروه تلاش می‌کند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد که خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود. این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی‌ست که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

نخستین آلبوم انسو «اوربیتون» نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود که الکترون‌ها دور مدار بچرخد. این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.

چهارشنبه بیستم آذر ماه ساعت هشت و نیم شب، «اِنسو» در اولین بازی گوش بیست سالگی نشر هرمس تمامی قطعات آلبوم را اجرا می‌کند و طبق روال گذشته گروه اجرا قطعات با تغییراتی همراه خواهد بود. در این اجرا از «اوربیتون» نیز رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟