• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۶ - ۱۱:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

پیام نمکی به مناسبت روز دانشجو

وزیر بهداشت با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو، گفت:‌می‌توانیم با استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجویی در عرصه‌های تحول در شیوه زندگی و گسترش عدالت در سلامت گام برداریم.

پیام نمکی به مناسبت روز دانشجو

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سعید نمکی، وزیر بهداشت به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:  با ژرف نگری در تحولات دهه‌های اخیر کشورمان نقش تاثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونی‌ها  می‌توان دید و دانشجو به عنوان عنصری پویا، متعهد، مطالبه گر، آزادی‌خواه و بیدار همواره محور اصلی در این نقش آفرینی تحول گرایانه بوده است .

در فراز و نشیب‌های تاریخی این سرزمین، صدای دانشجو نه به نیت بازتاب تمناها و فقدان‌های روزمره‌اش بلکه رساندن پژواک دردمندی جامعه‌اش و مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم کشورش به گوش همگان بوده است .

ایستادگی دانشجو و دانشگاهیان در سالهای قبل و پس از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و روزگار فشار تحریم‌های ظالمانه و گره گشائی از مشکلات مردم، نماد گویائی از این ادعاست .
امروز بیش از همیشه ایران نیازمند شنیدن صدای حق طلبانه دانشجویان در دفاع از مرزهای پاکیزگی،  عدالت گستری و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است .

در ایامی که بیرحمانه همه راه‌ها را بر ملت ایران بسته‌اند تا در تامین اصلی‌ترین نیازهایش فروماند بیش از پیش همگان محتاج نقش آفرینی دانشجو و دانشگاه در راستای خودکفائی ملی و ارائه راهکار جهت برون رفت از این شرایط سخت و دشوارند و دانشجو و دانشگاهی نیز بیش از گذشته نیازمند همدلی، وفاق و درک شرایط این ایام حساس در تاریخ کشور است.

اینجانب به عنوان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز و دانشگاهیان ارجمند در سراسر کشور و فرزندان برومند سرزمینم که با عشق بازگشت به میهن و خدمت به نیازمندان کشورشان در جغرافیای پراکنده جهان با مشقت به تحصیل علم مشغولند ایمان دارم که با همدلی و وفاق بین دانشجویان، اساتید، هیأت رئیسه دانشگاهها و مدیران ارشد نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی می‌توانیم با جامعه محور نمودن آموزش و استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجوئی در عرصه‌هایی چون تحول در شیوه زندگی، گسترش عدالت در سلامت، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیر و  غیر واگیر، استقرار هرخانه بعنوان یک پایگاه سلامت و جلب مشارکت بیست میلیون سفیر سلامت از بطن جامعه گام‌های موثری برداریم، به نفع تبعیض و استحکام شایسته سالاری در دانشگاه همت گماریم.

زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی دانشگاه ها را توسعه دهیم، با تغییر ساختار، مجموعه‌ای چابک تر جهت اعتلای آموزش و پژوهش فراهم کنیم، دانشجو را نه به عنوان ابزار بلکه بمثابه اصلی ترین رکن موثر در اداره امور دانشگاه و نظام سلامت به مشارکت و همراهی بطلبیم، در پذیرش دانشجو استعداد ذاتی و تلاش بی وقفه را بر رانت جویی و فرصت طلبی و در ارتقاء اساتید، دانش، صداقت ، وطن دوستی، تلاش در تربیت دانش آموختگان ماهر و متعهد و گره گشائی از مشکلات کشور را بر ویترین آرائی بی محتوی ترجیج دهیم و باهم در ساخت ایرانی آزاد ، آباد و سرافراز بکوشیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین